peugeot zenith

yoyoyo123

New Member
Ik heb een peugeot zenith sinds kort gekocht. hij start alleen niet meer. de zenith komt uit 2005 en alles is eigenlijk wel origineel zover ik weet bijhalve de sito uitlaat en de vorige eigenaar heeft de varioplaat eruit gehaald( wist niet dat dit kon en wat dit doet). In het begin reed hij perfect maar naderhand als de scooter koud was viel die uit als ik gas gaf. niet helemaal uit gelijk maar hij gaf geen gas en ging omlaag in touren. en naderhand kon ik ook opeens niet meer goed volgas geven want dan viel die gewoon uit.
maar opeens tijdens het rijden knapte me gashendel denk ik want hij reageerde niet meer en bleef die volgas geven. Ik hem uitgezet en daarna weer aan. gaf die gelijk volgas zonder ik iets deed.
ik met me slimme kop dacht ik ga naar huis rijden ermee (anders moest ik lopen). hij gaf dus constant gas. maar hij viel na paar sec bijna uit en kon nogmaar 30 rijden. terwijl Hij volgas bleef. Ik steeds bij elke bocht uitzetten en daarna weer aanzetten. Toen ben ik even gestopt om een jointje voor de stress te gaan roken haha maar toen ik weer weg wou gaan starten de scooter niet meer en heeft het niet meer gedaan. Weet iemand waarom? Ik heb de gaskabel vervange mr de gasnaald blijft ook hangen in de carb ofzo. Maar is de gaskabel het probleem dat die ook zo slecht loopt?
 
Advertisement - register to remove this

ik even gestopt om een jointje voor de stress te gaan roken
Best wel stoer, misschien is dit ook de reden dat je:
met me slimme kop dacht ik ga naar huis rijden ermee

Als de motor volgas en eventueel deels onbelast heeft gelopen of je continue de remmen hebt bedient om de snelheid niet uit te klauwen te laten rijzen, is de kans groot dat je een warmloper hebt gehad.
Maak eerst de werking van je carburateur in orde en ja dat kan ook een reden zijn waarom de brommer niet goed loopt.
En als de carburateur schoon is en je gaskabel en gasnaald weer in orde is en goed werkt. meet de compressie of laat deze meten.
Trouwens ik begrijp de laatste vraag niet want de scooter start toch niet meer.
 
Ik was daar ook al misschien bang voor. Hoe kan je een warmloper oplossen? Ik heb gehoord dat dat nogal een groot probleem is. Ik bedoelde met de laatste vraag dat die zo slecht liep voordat die niet meer starte.
Dat die na 30 sec alleen nog maar 30km.h kon rijden. (voordat die helemaal kapot ging)
Post automatically merged:

Ik was daar ook al misschien bang voor. Hoe kan je een warmloper oplossen? Ik heb gehoord dat dat nogal een groot probleem is. Ik bedoelde met de laatste vraag dat die zo slecht liep voordat die niet meer starte.
Dat die na 30 sec alleen nog maar 30km.h kon rijden. (voordat die helemaal kapot ging)
Trouwens wat ik ben vergeten te zeggen. Ik dacht dat als je een warmloper hebt dat je scooter dan helemaal uitvalt tijdens het rijden en niet meer aangaat. Dit was bij mij niet zo. Ik zette de scooter uit en daarvoor reed die wel nog. uurtje later ofzo starte die niet meer.
 
Warmloper betekent meestal nieuwe zuiger met nieuwe zuigerveren, nieuw piston lager en nieuwe cilinder en dan hopen dat de oude zuigerveren heel zijn gebleven en geen metalen deeltjes door het blok zwerven.

Maar voor je dit alles gaat vervangen, constateer eerst of je uberhaupt een warmloper hebt gehad door het meten of laten meten van de compressie!
 
Back
Top