This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Yamaha Aerox (MTM-Tuned) :P

mtmretsam

Well-Known Member
Ola!

In dit topic wil ik even laten zien hoe ik mijn aerox in anderhalf jaar tijd veranderd heb, zowel uiterlijk als motorisch.

Zo kocht ik m'n scooter toen ik nog geen 16 was:




De setup was toen: Corsa, 17,5mm, polini vario, polini vertanding, polini 2g, en een ixil twin.

Toen ik eenmaal 16 was, en legaal mocht rijden, wilde ik ook meteen wat harder. De setup heb ik toen aangepast doormiddel van een due plus en een nardo eronder te leggen. Dit zorgde bij een goede afstelling al voor aardige prestaties. (inmiddels ook een paar kleine uiterlijke veranderingen verder).


Na korte tijd ging ik jammer genoeg onderuit omdat het gas van m'n nieuwe 19mm bleef hangen. En aangezien ik niet met beschadigde kappen wilde rijden, is er een nieuw kleurtje op gekomen.
Dit is een X-treme color van R-M. (Alleen een beetje jammer dat deze kleur op foto's lang niet zo mooi is als in het echt, maarja)...





De setup was toen dus: due plus, nardo, 19mm, polini vario, polini 2g, en polini vertanding.
Na een lange tijd zo gereden te hebben, vond ik het tijd voor zowel uiterlijke als motorische veranderingen.
De setup heb ik toen omgegooid naar een Evo 70 stage 2 tuned, pen12 krukas, bidalot c20, 19mm, polini vertanding, delta clutch, doppler powerbox, en een malossi overrange.
Ik ga deze setup eerst goed afstellen, en misschien dat er dan over een tijdje nog een andere carb en andere ontsteking op komt.

De voornaamste verandering van het uiterlijk is de gespoten velgen en andere onderdelen. Dit heb ik zelf gedaan, en de kleur is bijna gelijk aan die van kawasaki. Verder zijn er nog veel kleine dingen veranderd, maar dat is niet allemaal op de foto's te zien.

Dit is hoe die er nu bij staat:







Ik hoop dat jullie het de moeite waard vonden om dit te lezen en te bekijken, en voor reacties: mastermtm@hotmail.com.
 
Last edited:
Naja, ding is gewoon fantastisch geworden nu, had ik je ook al verteld. Eigenlijk was ie al vet toen je hem kreeg, toen was ie al speciaal. Toen met nieuw lakje en nieuwe setup eerste keer op een scoot dat ik niet meteen bij wegrijden volgas durfde te geven Nu is ie gewoon echt fantastisch, uiteindelijk is het echt een heel stuk mooier dan ik ervan had verwacht. Setup is ook weer een stapje leuker, moet hem binnenkort toch maar eens komen bewonderen, moet je hem maar eens demonstreren als ie afgesteld is Wel jammer dat ie niet echt vaak meer zal rijden. Meetings gaan nog wel komen?

Btw, die foto's zijn eigenlijk wel fantastisch mooi, vooral de eerste t/m 1 na laatste serie echt klassewerk, die fotograaf zal wel goed beloond zijn?

Btw2, 0? foto's zijn ook goed geupload, wat een vakmensen toch die jou helpen... :+
 
Heeyj Kerel,
Khad je scoot als gezien op die meetings geloofk.
Maar laatste keren ben je niet geweest eh?
28 September is er weer een meeting, en dan hoop ik me scoot ook af te krijgen, (ook evo70 tuned)
Khoop dak je keertje spreek,khad al gehoord van George dat jij ook evo70 had!
'Check mijn perso eens, en kep je BTW toegeveogd @ MSN
 
Wh00t, khad um ook wel vaker zien staan als ik langs kwam bij je grote broeder...

Ik wist alleen nie dat je um aan het veranderen was... Die laatste kleurencombo is erg Origineel en das tegenwoordig nog verrekte moeilijk: KLASSE!

Enige aanmerking nog: Mischien een crossstuurtje om het geheel af te maken?
 
Originally posted by JaguaRox
Hmm.

1. TNT Stuur
2. Spoiler eraf :r
3. Nice carterkapje
4. Leuke kleurencombo!

Helemaal mee eens. Stuur en spoilertje zijn niet mooi. Verder wel uberding :W
 
Vet man.... ik vind eerlijk gezegt alle kleuren wel mooi

die tweede zegmaar...welke kleur is dat pcies? en die derde? (wees niet bang voor achterlijke kopieen )

carterkap is idd zeer netjes, jammer van stuur + spoiler

heb je de boel laten spuiten of zelf gedaan?
Dat klepje, ik ben ook met zoiets bezig kleppert dat niet ongelooflijk

Keep On Tuning...4 stars 4 u
 
Oi broertje

Wat een goed idee van mij dat kawa groen
Misschien keertje ander zadel en duozit ding...
En een keer een goede carb
 
Een zeer aparte kleur combi ! Uber :W

Zoals de rest ok al zei, neem een TNT streetbike stuurtje en verwijder die spoiler ..

( Ps. Die bidalot sticker op demper )