- Wss tussen, de 0.6 en 0.7mm, heb helaas geen kopietje van de handleiding van Polini waar de 70cc Evo1 (166.0099) voor Mina in staat. Bijgevoegd de oudere documentatie, Pia 70cc en Mina 50cc staat daar wel in.Ik ben opzoek naar wat tips, wie kan me helpen:
- hoeveel mm squish voor mijn polini evo 1?
- wel of geen thermostaat? Zit te denken een externe thermostaat te kopen om het toch iets beter te regelen dan geen thermostaat.
- inrijden, hoeveel km raden jullie aan aangezien alles nu nieuw is. Natuurlijk de eerste 3 keer alleen warm draaien en laten afkoelen voor rijden. Maar dan... (ik hoop niet dat ik nu een beerput open trek hier)
- voorkeur voor 24mm mikuni of 28mm keihin voor mijn motor?
Waar woon je? En ben je nog van plan om te kijken wat eruitkomt op een testbank ergens?Thnx voor je adviezen. Ik zal eens beginnen met de 24mm en later naar de 28mm stappen. Heb ik wellicht het gevoel dat er nog meer uit komt. Het gaat voornamelijk om max power. Vroeg me voornamelijk af of die 28 niet te groot zou zijn.
Helemaal niet inrijden dus? Zelfs in het polini document staat 500km max 3/4 gas. Al vind ik dat weer heel veel gezien het me dan een paar jaar kost om in te rijden (ding is straks echt voor een rondje om de kerk op zo dag)
OK, da's wel een stukje rijden (ik kom uit Haarlem), maar geen probleem.Ik kom uit Veldhoven. Testbank staat wel op de lijst om een keer te doen. Maar nadat alles pas naar mijn zin is. Dit zal dan bij Twins zijn. Liefste wil ik dan een run doen met vaste vario om vermogensverloop ook goed te kunnen zien op toerental.
De vorige eigenaar heeft het blok zoals ik het kocht een keer bij twins laten afstellen, zat toen 19,8 pk in. Nu heb ik de cilinder volledig nieuw laten honen (had lagere compressie), heb ik er een spacer tussen de inlaat gepland en heb ik het carter laten aanpassen voor deze cilinder (had het vorige carter niet). Dus ik verwacht minimaal 20pk te hebben, we gaan het tegen die tijd wel zien.
Ah, ok, dat wist ik niethelaas niet in de buurt inderdaad, was wel gezellig geweest.
De carburateurs heb ik beide thuis liggen, dus zowel de 24 als de 28mm. Dat is gelukkig geen probleem. Eerst het geheel maar eens opbouwen en lopend krijgen. Krukas zit er nu in dus het begin is gemaakt.
Ah, ok, dat wist ik nietZou het dan gewoon lekker allebei proberen/vergelijken.
Beide carbs die je hebt zijn Mikuni?
In elk geval, mocht je alsnog/nog meer willen vergelijken kan ik een Polini PWK en een TM28ss (da's een schuine/semi-valstroom TM28) meenemen
Da's al een mooie collectie om te vergelijkenThnx, heb van een maatje van me ook een polini 28 welke ik zou kunnen gebruiken. Mijn eigen carbs zijn 24mm mikuni en 28mm keihin. De 24mm zat op dit blok en is door twins toen afgesteld. De 28mm zou volgens twins wel makkelijker af te stellen zijn
Ik kijk alvast uit naar jouw projectpageIk heb maar even mijn wachtwoord gereset en weer eens ingelogd na zeker 15 jaar om dit topic te kunnen volgen
Momenteel 33 jaar oud en precies met hetzelfde project bezig, leuk om te zien! Bij mij word het een full stage6 blok, 95cc.
En ook erg fijn om te merken dat alle onderdelen die toen onbetaalbaar leken met een salaris van een 16 jarige nu ineens allemaal in verhouding niet zo duur meer zijn. Benieuwd naar je updates!