Zag em al staan ja, eerst ff de rekening van ddl afwachten.Geluid ben ik niet zo bang voor. Op kenteken staat 87 DB bij "stationair", waar 3400rpm bij staat om te meten bij stilstaand voertuig. Los dat ik nog nooit een geluidsmeting heb gezien verwacht ik niet dat de Evo meer dan 87 db maakt op die toerentallen. En als dat al zo is en ik zou een WOK krijgen dan zet ik er een Cito Plus onder met een dicht luchtfilter en dan haal ik het zeker voor een herkeuring. Een origineel blok staat niet geregistreerd, het nummer houden ze niet bij in combinatie met kenteken. En als je blok ooit stuk loopt zou je nooit een vervangende motor eronder mogen zetten.
Voornaamste waar ze moeilijk over zouden kunnen doen is het vermogen. Dat is namelijk maar 6kW op kenteken en daar hoop ik straks toch wel ruim over heen te gaan. Maar ook daarvoor: ze moeten eerst bewijzen dat het zoveel meer is.
Import is niet zo moeilijk hoor. Het is een oudere scooter dus de regels zijn gemakkelijker dan een nieuwere variant. Je moet alleen net even weten waar je op moet letten. Als je een beetje zoekt zie je heel af en toe een 100cc op marktplaats voorbij komen met NL kenteken. En in prijs en kosten tov importeren uit Duitsland scheelt dat niet zo veel. Je moet ongeveer 1250-1500 euro rekenen voor een 100cc aerox op NL kenteken.
Edit:
Dit zou een goede basis zijn, betaal je hem wat meer voor een kenteken en ben je voor ronde 1500 wel klaar. Dat scheelt dan niet heel veel met als je ze zelf uit het buitenland zou halen. Want je moet je benzine naar het buitenland, aanhanger huren etc ook tellen.
Marktplaats link naar Aerox 100
Doe normaal ook alles zelf, maar honen tunen en lagers van vertanding laat ik liever ff goed doen. Past trouwes 50cc carter 1 op 1 op die 100cc? En hoe zit het met de radiator? Beugels lassen denk ik he?klinkt goed, ik heb het geluk dat ik veel zelf kan doen en dat scheelt veel geld. Ben benieuwd naar het eindresultaat
Klinkt goed man, hoop een beetje met je mee te kunnen op je project. Echt perfecte timing dat je er mee bezig bent. Ben nou aan het overgaan naar 100cc project en wist nog niks eigenlijk. Heb me aerox verkocht met me motor rijbewijs en na 10 jaar spijt een terug gekocht.het zou inderdaad 1 op 1 moeten passen, zo ver ben ik nog niet. Maar het frame ziet er hetzelfde uit dus moet wel goed komen.
Inderdaad moet je 2 kleine beugels overzetten voor de radiator, maar dat is easy
Wat voor ontsteking ga je voor? Want lichtspoel brengt maar 10watt van hpi bijv.voornamelijk dat laatst is waar. En met scooter kenteken val je meteen op als het snel loopt. Ook blijft het motor frame best wel geld waard omdat het niet zo veel te krijgen is.
Ik verwacht deze en volgende week mijn blok op te bouwen, daarna moet ik voor mijn werk een paar weken naar mexico en zal er dus weinig gebeuren. Maar daarna wil ik alles er onder gaan hangen en starten. Ben er zelf ook heel benieuwd naar. Meeste werk verwacht ik dat in de kabelboom gaat zitten om dit een beetje goed te laten werken met de binnenrotor (wil verlichting op accu en contactslot gebruiken om onsteking aan en uit te kunnen zetten)
Ga je rechte inlaat?ik will old school gaan bouwen, dus ga voor een seletra binnenrotor. Die moet aan massa om uit te gaan. Zit geen licht spoel op dus daarom ook accu nodig voor verlichting. Daarmee vervalt spanningsregelaar en moet ik de kabelboom dus wat aanpassen.
Verlichting zit normaal toch direct op dynamo aangesloten? Daar zal ik dus wel iets moeten aanpassen. En dan na rijden accu weer even opladen.
Hoe zit het met nederlands kenteken krijgen met eentje uit duitsland? Die in nederland had een grote bek dus heb die laten links liggen.mijn idee voor waterpomp is voor nu ook gewoon origineel. Wel met nieuwe lagers etc. Omdat het voor straat is zal ik ook niet altijd vol gas rijden en zal het goed moeten zijn. Zien we later wel weer