Wie heeft de snelste scoot hier??

Originally posted by Bart Nrg Mc2:
Heb jij dan een teller die tot de 135 loopt?

Als je koppakkingEN (?) hebt, zal het wel L.C. zijn? Check dan eens dat achterlijk kleine Piaggio-radiateurtje...

Greetz.


nee me teller gaat tot de 120 maar daar gaat ie dan "ongeveer" 15 km overheen en ik heb geen LC maar AC en heb nu al zoveel koppakingen gesloopt dat ik het nu ondertussen wel koppakingEN mag noemen.

mzzl
 
Originally posted by hebo70:
nee me teller gaat tot de 120 maar daar gaat ie dan "ongeveer" 15 km overheen en ik heb geen LC maar AC en heb nu al zoveel koppakingen gesloopt dat ik het nu ondertussen wel koppakingEN mag noemen.

mzzl

Pas de luchtafvoer van de geforceerde luchtkoeling aan d.m.v. gaten in de koelkap (niet aan de aanzuigkant, maar aan de andere kant), het volumedebiet wordt dan hoger, er stroomt meer koude lucht langs de cilinder... Onaangepast bouwt de koelvin alleen maar druk op...

Het kan ook zijn dat de cilinderkop teveel gevlakt is, je moet dan gewoon de ring in de kop uit (laten) draaien...

Verder kun je natuurlijk je squish verlagen (compressie te hoog)...

Greetz.
 
squish verhogen bedoel je neem ik aan
smile.gif
 
Erm, nee... Je koppakking zal er denk ik vroeg uit liggen als je squish te hoog is (of hij gaat misschien een beetje detoneren
rolleyes.gif
)...

Greetz.
 
Ik blaas redelijk..

Setup van me aerox:
Hebo R2 70cc, Yamashi krukas, 19mm DO carb., Evo membraan, Malossi recht spruitstuk, Mal. Powerbox, Mal. powerfilter, Mal.(recht)prim. vertanding, Mal. Multivar+Ventivar en Dayco snaar, Polini For Race uitlaat, carter is getuned door Vinksupercross.
 
Originally posted by Arne@Piaggio:
Dat heb je toch al eens gezien...Joel houdt het sowieso niet bij...


Jah, maar ik kom ook :p

Ik denk pers. dat je het wel moeilijk gaat krijgen met de blauwe zip...

Als die ei zichzelf tenminste niet kapot rijdt op dat ding
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2:
Pas de luchtafvoer van de geforceerde luchtkoeling aan d.m.v. gaten in de koelkap (niet aan de aanzuigkant, maar aan de andere kant), het volumedebiet wordt dan hoger, er stroomt meer koude lucht langs de cilinder... Onaangepast bouwt de koelvin alleen maar druk op...

Hoe bedoel je nou precies? Want aan de "andere kant" van de koelkap zit al een gat waar de warme lucht wordt afgevoerd. Deze komt wel uit op het (aangepaste) luchtfilter.
Bedoel je daar nou nog wat gaten maken?
Ik maak me straks namelijk ook zorgen om mijn koeling als nieuwe set-up straks klaare is.
 
Originally posted by Royal Rally:
Ik heb een getuned paard. Heeft nu 2 pk op de testbank.


Hmmmz wat heb je eraan gedaan dan? Een extra been eronder gezet?


Jaaaaaaaa wat een paard heeft benen he! (Teeuwen roelt
smile.gif
)
 
Originally posted by Royal Rally:
Hoe bedoel je nou precies? Want aan de "andere kant" van de koelkap zit al een gat waar de warme lucht wordt afgevoerd. Deze komt wel uit op het (aangepaste) luchtfilter.
Bedoel je daar nou nog wat gaten maken?
Ik maak me straks namelijk ook zorgen om mijn koeling als nieuwe set-up straks klaare is.

Inderdaad... Denk eens logisch na, de toegevoerde hoeveelheid lucht door de vin is ws. groter dan de hoeveelheid afgevoerde lucht, je krijgt dan een lichte overdruk of dat hij het terug het koelinghuis in drukt... Bij het vergroten van de uitgang neemt het doorstromende volumedebiet toe, kortweg: hoeveelheid koele lucht neemt toe, en snellere afvoer van warme lucht...

Wordt jouw gebruikte koellucht je luchtfilter in geblazen?

Greetz.
 
beter neem je LC heb je dat gezeik niet 8) heb je weer het probleem dat Piaggio van die debiel kleine radiateurs erinpropt
frown.gif
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2:

Wordt jouw gebruikte koellucht je luchtfilter in geblazen?


Nee dat niet. Het luchtfilter hangt net iets achter het gat waar de warme lucht uitkomt. Maar de aanzuiging zit mij het mina filter boven op het filter.
Maar ik heb een UFO cross deksel erop zitten. Hij zuigt het grootste deel (90-95% ofzo)aan, aan de carterkap zijde.

Gat aan de andere kant is al aardig groot, maar ik ga het nog ff wat meer "open" maken. Want dat verhaal dat een deel terug gaat en die overdruk enzo klinkt wel logisch.
 
Back
Top