Backpacken (Wie heeft er ervaring mee?)

hoe zwaar is dan zon gemiddelde rugzak met alles er in?

Even namelijk te vergelijking.. Net in Korea aan gekomen.. Mijn koffer incl gereedschap werk kleren(dus kleren is dubbel op) enz is 25 kg :x en dan nog handbagage koffer van 15 kg..
 
Ik had een backpack van 55 liter, je zult merken dat hoe langer je weg bent hoe meer shit je eruit tyft. Ik had ook nog een daypack van 20L (denk ik) voor wat papieren enz. Niet echt veel gebruikt als daypack trouwens. Sommige mensen kwamen echt aan met tassen van 90L, je gebruikt net de helft :x

Oké handig om te weten. Mooie tas trouwens Bert! Schaf je ook nog speciale schoenen aan, of was je niet van plan grote afstanden te gaan lopen?

Wat ik me altijd afvraag, je gaat daar heen zonder ook maar iets geregeld te hebben (hooguit de eerste en laatste dag een slaapplaats) is het je wel is overkomen dat je gewoon geen slaapplek had?

Ik moet even kijken of ik deze zomer al ga, maar denk het niet. Als mijn stage doorgaat volgend jaar (half jaar Australië) dan zit ik sowieso wel goed. Anders ga ik toch nog een extra jaartje sparen en er misschien even tussen uit tijdens de studie, of nog langer wachten en na me studie pas gaan.
 
Er zijn daar idioot veel hostels, dus 't komt nauwelijks voor dat je geen slaapplek hebt. Ik had helaas wel een keertje die pech. De tijd dat in Brisbane aankwam was er namelijk net een groot cricket-toernooi, the Ashes, en dat is daar ontzettend populair. Toen ik er was speelde ook nog eens net Australie - Engeland, de grootste concurrenten. Gevolg was dus dat alle hostels etc volgeboekt waren met Engelsen en weet ik 't. Ik moest meteen de volgende dag om 7 uur 's ochtends de greyhound in, dus ik ben gaan stappen en de laatste paar uur op 't station doorgebracht.

Edit: zorg er dus voor dat je altijd een hostel reserveert. Veel mensen doen dat dus al ruim een week van tevoren. Kan makkelijk via internet, dan hoef je alleen een kleine aanbetaling te doen via je cc en dan is 't goed.
 
hoe zwaar is dan zon gemiddelde rugzak met alles er in?

Even namelijk ter vergelijking.. Net in Korea aan gekomen.. Mijn koffer incl gereedschap werk kleren(dus kleren is dubbel op) enz is 25 kg :x en dan nog handbagage koffer van 15 kg..

Een koffer is zwaarder dan een tas, en ik weet niet wat dat gereedschap weegt?

Ik neem maar voor vier of vijf dagen kleding mee. Wassen moet ik toch wel, dan maar wat vaker.
-1x lange broek
-1x trui/sweater
-1x korte broek
-1x zwembroek
-4x t-shirt, ondergoed en sokken

Ik neem ook geen tent mee, wel een dunne slaapzak.
Ik denk dat ik totaal aan ongeveer aan 15kg kom.
 
Voor wat betreft hostels reserveren: het geeft veel meer vrijheid als je het niet doet. Misschien tref je een keer een volle maar er zijn er zo veel dat je makkelijk een slaapplaats vind. Alleen even de evenementen en feestdagen in de gaten houden en dingen als bijvoorbeeld oud&nieuw in de grote steden.
 
Een koffer is zwaarder dan een tas, en ik weet niet wat dat gereedschap weegt?

gereedschap 5kg, heb alles in een klein tasje zitten ipv grote gereedschap koffer.
Maar dan heb ik ook nog werk schoenen. zijn ook niet ligt.
Dan 3 broeken, 4 t-shirts en 2 vesten als normale kleren, en ondergoed dan.
Dan nog werk broeken, t-shirts en truien.
Het is eigenlijk dus gewoon dubbel op.
Dat maakt het zwaar.

Normaal zou ik met koffer incl kleren met 10kg wel uit komen.
Wassen moet toch wel voor 4 weken.(of laten wassen als het mogelijk is.)

Over hostels reserveren kan soms makkelijk zijn. Maar als je nog niet zeker weet wat je wilt, bv als je op het laaste moment toch paar dagen langer wilt blijven zit je der wel weer mee.
 
Eujjj..

Ik vertrek 28 Januari om een half jaar down under te gaan.... Mn neef zit daar al vanaf september, en door zijn verhalen besloten om ook te gaanO-)

Ik heb geboekt via australian backpackers in Alkmaar. Grootste en imo handigste organisatie om te boeken. Ik vlieg met cathay pacific met een 12 uur stopover in hong kong. Op de terugweg maak ik een stopover in singapore, vanwaar ik per trein door Maleisie via Kuala Lumpur naar Bangkok ga. Vanuit bangkok ga ik weer via hong kong naar amsterdam.

Deze complete route (ex. het stuk van Singapore naar Bangkok) kostte mij geloof ik 1560 euro ofzo..Heb hier nog een retourtje Nieuw Zeeland bijgeboekt voor 120 Euro.

In de horeca kom je niet zo makkkelijk aan t werk omdat je daar in OZ bepaalde papieren voor nodig hebt...BEn zelf van plan om gewoon op farms te gaan werken, beetje bananen plukken oid...

Greetz
 
@ Terrox, ik vind je ticket best duur! Mijn zus heeft laatst ook weer een reis naar Sydney geboekt, en die was 1250 kwijt. Dit is incl. welkomstpakket (van Killroy travels) en een volledige reisverzekering. Vliegt ze wel eerst via Heathrow, maarja verder geen overstap.
 
@ Terrox, ik vind je ticket best duur! Mijn zus heeft laatst ook weer een reis naar Sydney geboekt, en die was 1250 kwijt. Dit is incl. welkomstpakket (van Killroy travels) en een volledige reisverzekering. Vliegt ze wel eerst via Heathrow, maarja verder geen overstap.

Hoezo geen verdere overstap? Van Heathrow naar Sydney kan niet in 1 streep.. Er moet nog ff getankt worden daarom hebj e altijd een stopover.
 
idd is te ver om ineens te vliegen.

Zo uit men mijn hoofd gezegd kan het grootste vliegthuig van klm bv 14000 nog iets km vliegen.

correctie:
Boeing 747-400
Feiten
Spanwijdte: 64,44 m
Lengte: 70,67 m
Kruissnelheid: 920 km/h
Max. bereik: 12.900 km
Max. aantal passagiers: 428
Gemiddelde stoelafstand WBC / Europe Select: 60 inch
Gemiddelde stoelafstand Economy : 31 inch

Boeing 777-300ER
Feiten
Spanwijdte: 64.80 m
Lengte: 73.86 m
Kruissnelheid: 900 km/h
Max. bereik: 14.200 km
Max. aantal passagiers: 425
Gemiddelde stoelafstand WBC / Europe Select: 60 inch
Gemiddelde stoelafstand Economy : 31 inch
 
Voor wat betreft hostels reserveren: het geeft veel meer vrijheid als je het niet doet. Misschien tref je een keer een volle maar er zijn er zo veel dat je makkelijk een slaapplaats vind. Alleen even de evenementen en feestdagen in de gaten houden en dingen als bijvoorbeeld oud&nieuw in de grote steden.

Dit is niet overal zo hoor, in erg populaire plaatsjes zoals Byron Bay waren er velen die weer verder trokken omdat alle hostels gewoon vol zaten. Als je weet dat je ergens naartoe gaat kan je het beste 1 of 2 dagenvan te voren bellen en reserveren. Dit gaat 9 vd 10 keer per CC maar ik raad je aan om de laatste twee of drie cijfers verkeerd te zeggen. Gebruik altijd dezelfde zodat je het onthoudt. Dit deed ik altijd omdat het zomaar zou kunnen dat ikt och ergens anders naartoe zou gaan. En dan kunnen ze geen geld afschrijven wat sommige wel doen als je niet op komt dagen na reservering. Als ze naam+cc nr gelijk checken kom je er dus neit onderuit de echte op te geven.
 
Hoezo geen verdere overstap? Van Heathrow naar Sydney kan niet in 1 streep.. Er moet nog ff getankt worden daarom hebj e altijd een stopover.

Ik heb 't nog ff na gevraagd, en ze bedoelde dat ze geen overstap heeft. Ze heeft wel een technische tussenlanding op Hongkong geloof ik, maar dan hoeft ze er niet uit en 't duurt maar 50 min.
 
Is idd niet heel goedkoop idd...
Ticket is wel incl eerste week etc...4 nachten accomodatie, trip naar Blue Mountains, Rooftop BBQ etc...
En ik maak op de terugweg ook nog een stopover op singapore, die ook bij de prijs is inbegrepen..
Op de heenweg stop ik ook op hongkong, voor 12 uurtjes...
Gewoon ff in sneltreinvaart door die stad heen ff de belangrijkste dingen fotograferen en weer verder.


Maargoed heb er iig veel zin in, zal hier af en toe wel ff een verhaaltje posten:D
Greetz
 
*stopover van 9 uurtjes @ HK*

Het lijkt me wel lekker om tussen het vliegen door er ff uit te zijn. Ik ben ook van plan HK ff snel in te gaan. Gelukkig is het overdag.
 
Back
Top