@ welke toeren met mhr team 50 pijp

Pappa Jacco

mensch
Ey, gasten,

Ik heb een mhr team 50cc pijp gekocht van een forumpeep hier maar nu vraag ik me af @ hoeveel toeren zo'n pijp zijn meeste vermogen afgeeft...

het gaat om deze uitlaat, volgens de laatste eigenaar het nieuwe type:
http://members.lycos.nl/poelli/mhr.jpg

(p.s. heb de search gebruikt, maar ik kon geen info vinden over deze uitlaat ;))

vast bedankt...
 
Advertisement - register to remove this

jah, maar in het laatste topic was er uit gekomen dat het een mhr team is , nieuw type, kan mij het schelen, hij komt op een mhr tuned, ik hoef alleen nog maar te weten @ hoeveel toeren hij ongeveer presteerd...
 
monteer de zooi, rijd naar koopmans, maak een run met vaste vario, en je weet het PRECIES....

ik heb geen flauw idee wat de fabrieksopgave is..
 
als hij op een standaart mhr 50cc komt zal hij rond de 13500rpm moeten draaien.

als hij getuned is kun je er niks over zeggen:rolleyes:
 
volgens mij komt die pijp van mij af ;) ik heb hem deze maand gezien op een scooter in de scootin, scooterrace at lelystad. maar volgens mij is nog niemand er achter welk type pijp het is ?
 
mhr 50 ac als ik me goed herinner (Zagon hè?)
13,5k met een luchtkoeler is wel erg veel dat wordt een potentiele pingelaar :)
 
hoeft niet..

had ik met de typhoon ook echt geen last van..gewoon ff goed monteren etc...met de goede materialen... dan heb je echt geen problemen.
 
En wel met drie schroeven monteren he Jacco ... dus niet met twee die koelvin monteren... ach jack .. we vinden wel een bankje;)
 
13.500 is niet veel hoor voor een luchtkoeler. De onze kunnen tegen de 14.600 toeren draaien zonder pingelen en zonder dat de koelvin klapt. Alleen heeft ie niet zo veel vermogen bij 14.600 :)
Maar rond de 13.500 zal ie wel goed staan.
 
die toeren heeft die cil van mij al gehad, en idd ruud, met 2 boutjes door de koelvin i.p.v. 3 :P
'k heb eigenlijk nog nooit een ontplofte vin gehad :?

De pingel heb ik ook al een paar keer zien passeren, maar ik hoop er met mijn nieuwe karb geen last van te hebben (26mm malossi/dello karb...)

ja casper zagon ja;)

en het moet nog gekker, die koelvin heb ik helemaal niet nodig :P
 
Originally posted by Jacco
die toeren heeft die cil van mij al gehad, en idd ruud, met 2 boutjes door de koelvin i.p.v. 3 :P
'k heb eigenlijk nog nooit een ontplofte vin gehad :?

De pingel heb ik ook al een paar keer zien passeren, maar ik hoop er met mijn nieuwe karb geen last van te hebben (26mm malossi/dello karb...)

ja casper zagon ja;)

en het moet nog gekker, die koelvin heb ik helemaal niet nodig :P

Let wel op met die 26mm...ding is heel moeilijk af te stellen....
Op mijn zip heb ik er ook vet mee zitten klootviolen..
 
ja?, ook met 50 cc?

ik heb geen idee met wat voor sproeier ik moet beginnen, indicatie misschien, hij komt van mijn 125cc mb, er zit nu dacht ik een 150 in :?
 
Sproeier zal hetzelfde zijn denk ik jacco gaat niet om de brommer maar om de carb eigenschappen bij het afstellen
 
Is niet helemaal zo natuurlijk, cilinder, carterdruk etc maakt ook uit, evenals spruitstuk, membraan, membraankleppen etc.

maar goed, ik zou wel met een 150 beginnen, moet goed gaan, alleen wel beetje aan de grote kant waarschijnlijk...
ik reed zelf in een 28 mm met 155 sproeier en tuned MHR etc..

K heb een keer geswitched van spruitstuk en de carburateur moest toen eigenlijk totaal opnieuw afgesteld worden!voor de rest van de setup helemaal hetzelfde, was ook dezelfde dag etc.

Verder is ook toerental van veel meer afhankelijk dan alleen de lengte van de uitlaat. zelfs dikte van membraanklepjes heeft invloed op het toerental max vermogen van de cilinder...

maar 26 mm op een 50 cc'tje??
best groot dude... ;)
 
Back
Top