welke scooter kan ik het beste kopen?

gila_m0njeT

Well-Known Member
mYa t lijkt me duidelijk,, k word binnekort 16 en ik vroeg me af of dr hier iemand is die veel verstand heeft van scooters.. ik heb 3 modellen uitgezocht maar ik wil graag weten welke het beste is en waarom ..
duws als je me wilt helpen graag :role:

alvast bedankt,
jC


hieronder de modellen ;

1. gilera runner ;
Gilera-runner.jpg


2. aprilia sr50 sport ditech;
Aprilia%20SR%2050%20Sport%20-%20spiderman.jpg


3. yamaha aerox;
yamaha_aerox_groot.jpg
 
Advertisement - register to remove this

is het niet zo dat een ander uitlaatje op een ditech weinig uithaalt?
trouwens ik denk dat er meer scooters dan je denkt nog standaard rijden, en je hoeft niet persé altijd sneller te willen, dat heb ik toch
 
wat dacht je van de nieuwe Peugeot Speedfight 2 - SilverSport Edition. Is pas nieuw

20041.jpg


of natuurlijk een andere speedfight 1 / 2.

Sf-wrc3groot.jpg

Peugeot Speedfight 2 - WRC 206

speedfightx-race-front.jpg

Peugeot Speedfight 2 - X-Race

fariousrechtsgroot.gif

Peugeot Speedfight 2 - Furious - MET CROSSTUUR, DIGI TELLER

speedfightsp.gif

Peugeot Speedfight 2 - Special

speedfightgroot.jpg

Peugeot Speedfight 2



En een JetForce ?

jetforce1.jpg
 
Hmmmz ik rijd zelf Aerox (wat overigens erg lekker rijd) maar als ik hoor wat jou eisen zijn dan zou ik de Ditech nemen! En als bonus trek je iedere andere orginele scooter eruit! Wat wel een kwaal kan zijn, zijn de membraan kleppen, maar dat gebeurd alleen 1 op 10000 van deze scootz.


veel geluk met uitkiezen!
 
P.s : waar wij(Jusseb en ikke) ook nog heel veel lol mee hebben gehad is een Kymco super 9: ziet er mooi uit, zit ZAALIG, leuk honda blokje, rijd lekker het mindere ervan is dat er nog niet super veel spulletjes voor te krijgen zijn maar die zijn in aantocht!
 
Last edited:
Originally posted by hebo-aeroxje
Het heerlijke aanzuiggeluid op de achtergrond van de carburateur is niet met een ander pijpje terug te halen.


Ik bedoel, om dat electrische Di-tech geluid wat te verminderen. Dat je in ieder geval een normaal scooter geluid hoord. ZX eronder bijvoordbeeld
 
Persoonlijk vind ik de sr het lekkerst rijden, heel soepel en erg goede vering/remmen enz. en vind hem er ook het mooist uitzien.

Heb zelf gedonder met ditech gehad, alleen dit waren de 1e ditechs van 3 jaar geleden. Als ik de dealers moet geloven hebben ze tegenwoordig geen enkele zwakheden meer.

Als je niet echt wil opvoeren maar gewoon rond de 95/100 wilt rijden en snel optrekken is de ditech ook de beste keuze want hij is erg zuinig.

Mocht je toch uiteindelijk willen opvoeren dan is er ook een 70cc kit voor de ditech en er zal ongetwijfeld meer volgen.
 
nee nee zo bedoel ik het niet ...
kijk ik ga OOK nog ff bij de dealer informeren kijken of er zown beetje het zelfde word gezegd..
tuurlijk sla ik jullie adviezen niet in de wind ik heb er echt wel wat aan..
 
jaah maar k hoorde net over de ditech :

"Een daarbij komt dat het injectie systeem ( software ) vaak faalt....
Enige optie is hem dan naar de dealer brengen. En morini heeft ook zeer zwakke krukassen, na 15000 Km is een DiTECH zo'n beetje afgeschreven, en heb je er meer geld aan onderhoud en reparaties aan uit gegeven dan dat je geld hebt terugverdiend aan lage benzinekosten."

kijk daar zit ik ook niet echt op te wachten :x
 
naja denk je dat je na 15000 km meteen de krukas hoort zoefen?? en daarbij zit je niet zo snel op die 15000. Als je het nieuwste type Ditech koopt dan zijn al die "kinderziektes" er allang uit! en zo niet dan haal je het uit je 3 maanden garantie! meestal gebeurd dit in het begin!
 
15000 km in 3 maanden ;)
Persoonlijk zou ik voor de Aerox gaan, Runner is nogal een massieve scooter als je niet zo groot bent, er even vanuitgaande dat je bij 1 van je eerste 3 keuzes blijft. Verder zijn die nieuwe SF's ook erg mooi.
 
Back
Top