welke scooter kan ik het beste kopen?

gila_m0njeT

Well-Known Member
mYa t lijkt me duidelijk,, k word binnekort 16 en ik vroeg me af of dr hier iemand is die veel verstand heeft van scooters.. ik heb 3 modellen uitgezocht maar ik wil graag weten welke het beste is en waarom ..
duws als je me wilt helpen graag :role:

alvast bedankt,
jC


hieronder de modellen ;

1. gilera runner ;
Gilera-runner.jpg


2. aprilia sr50 sport ditech;
Aprilia%20SR%2050%20Sport%20-%20spiderman.jpg


3. yamaha aerox;
yamaha_aerox_groot.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Runner, 100% zeker

Voordelen:
Veel beenruimte, goede wegligging
Pia blok = beste blok :)
Fijn zadel

Nadelen:
Voorvork is niet al te best...

Ik zou zelf nooit een Aerox kopen omdat die klein zijn. Laatst stukje op de Aerox van iemand hier uit de buurt gereden, maar je kunt je benen niet kwijt, en als je je stuur om wilt gooien komt ie tegen je knieen :/

SR DiTech zou je kunnen nemen als je toch standaard blijft rijden. Maar als je dan toch een SR koopt, koop dan die nieuwe met Pia blok :) Dat is op dit moment de beste/fijnste scooter: goede voorvork, pia blok, genoeg ruimte: perfect dus :)

Suc6 met kiezen :D
 
Ik zou ook voor een runner gaan. Zit egt lekker en rijdt ook lekker.

Maar als je moet kiezen tussen rox of ditech zou ik ditech maken. rijdt als ie "onbegrenst" 80/90 rijdt nog steeds 1 op 40 !!!

dus............ it s up to you...
 
Originally posted by Go0s
Runner, 100% zeker

Voordelen:
Veel beenruimte, goede wegligging
Pia blok = beste blok :)
Fijn zadel

Nadelen:
Voorvork is niet al te best...

Ik zou zelf nooit een Aerox kopen omdat die klein zijn. Laatst stukje op de Aerox van iemand hier uit de buurt gereden, maar je kunt je benen niet kwijt, en als je je stuur om wilt gooien komt ie tegen je knieen :/

SR DiTech zou je kunnen nemen als je toch standaard blijft rijden. Maar als je dan toch een SR koopt, koop dan die nieuwe met Pia blok :) Dat is op dit moment de beste/fijnste scooter: goede voorvork, pia blok, genoeg ruimte: perfect dus :)

Zelf ook runner gehad, daar gaat t niet om, maareh: De topic starter is net zo groot als ik, en ik kan mijn benen zeer goed kwijt op een aerox, de zithouding voor mensen van mijn lengte is ideaal op een aerox.

Suc6 met kiezen :D
 
ckkr de runner i heb self een NRG maar is een zeer lkkr blok loop met stand cil al goefd en als je hem niet op voert rijd hij stand. nog 60 ,als je hem opvoert is het een bruut ding. ditech is kut ken mensen met ditech en is altijd wat mis mee. een rox is leuk maar hep je te wijnig been ruimte en heb niet zo beste weg ligging.
 
Originally posted by Go0s


Ik zou zelf nooit een Aerox kopen omdat die klein zijn. Laatst stukje op de Aerox van iemand hier uit de buurt gereden, maar je kunt je benen niet kwijt, en als je je stuur om wilt gooien komt ie tegen je knieen :/


Kwesie van je benen goed plaatsen en anders sturen..

Aerox is zeker leuk, stijlvolste scooter die er is.. rijd wel lekker..ik ben zelf 1.88, kan er ook gewoon goed mee rijden

Alleen als ik iemand anders een scooter moest adviseren, een zip2000.. dingen zijn zo relaxed in bochten, omgang, leuk als je later nog aan tuning begint :)
en je bent wat kleiner, gila.. kleine mensen op kleine scooters.. grote op grote scooters :)
 
Originally posted by gila_m0njeT
uhu mn0u this ff afwachten of ik dat certificaatje haal en dan gaan we maar es kijke waar k die scooter zou kunnen gaan halen..
iemand een adresje van een ditech dealer omg. dordrecht/ rotterdam?

Beetje dealer heeft wel een Di-Tech in de showroom staan. Ga je echt specifiek voor de Di-tech dan zou ik naar een Aprilia dealer gaan.
 
Originally posted by gila_m0njeT
uhu mn0u this ff afwachten of ik dat certificaatje haal en dan gaan we maar es kijke waar k die scooter zou kunnen gaan halen..
iemand een adresje van een ditech dealer omg. dordrecht/ rotterdam?

JE zou misschien in Goricnchem bij hagemeijer kunnen kijken, daar staan een aantal ditechs.

en je zou ook bij Fred motoren in Rotterdam kunnen kijken, die heeft ook aardig wat staan.
 
al je wiklt gaan sleutelen:

Runner of Aerox kiezen, dat zijn 2 scoots die je zeer snel kunt maken

als je gewoon std ( onbegrensd ) wilt gaan rijden zou ik voor de ditech gaan.
Zuinige scooter kwa benzineverbruik en met gameboy software kan je m rond de 80 laten lopen
 
Originally posted by gila_m0njeT
mYa t lijkt me duidelijk,, k word binnekort 16 en ik vroeg me af of dr hier iemand is die veel verstand heeft van scooters.. ik heb 3 modellen uitgezocht maar ik wil graag weten welke het beste is en waarom ..
duws als je me wilt helpen graag :role:

alvast bedankt,
jC


hieronder de modellen ;

1. gilera runner ;
Gilera-runner.jpg


2. aprilia sr50 sport ditech;
Aprilia%20SR%2050%20Sport%20-%20spiderman.jpg


3. yamaha aerox;
yamaha_aerox_groot.jpg

ik zeg het uit ervaring.....KOOP EEN RUNNER.....

greetz...

MM-racing
 
het ligt erook aan wat je wilt......

1. wil je hard rijden ?
2. wil je lekker rijden ?
3. wil je een goeie scoot hebben om op te voeren?
4. voor wat ga je dat ding gebruiken ?


wil je hard rijden.....neem dan een runner....
wil je lekker rijden.... neem dan een runner...
wil je een goeie scoot hebben om op te voeren .. neem dan een runner....tis namelijk pia..en geen minarelli brik shit....

maar als je het voor dagelijks gaat gebruiken maakt het niet zoveel uit....behalve als je de begrenzers deruit haalt...dan gaat de runner ze allemaal voorbij....


DUS...als ik jou was zou ik een runner nemen....

nog ff een paar pluspuntjes...


lekker grote tank (12L)
goeie wegligging...komt omdat die tank van voren zit....
goed op te voeren...
rijd over de 100 op teller als je de begrenzers eruit haalt...
het is een piaggo scooter....
dat moet je vanaf nu ff in je hoofd prenten piaggo is het beste...

voor de rest ja....der zijn nog zoveel dingen waarom een runner beter is dan een aerox en een sr.....


als je nog vragen hebt...stel ze maar...


greetz...

MM-racing
 
Originally posted by waltergroot
Ditech is super zuinig. Kan onbegrensd ook nog dicht in de buurt van de 90 lopen volgens mij met die manier van tuning. Kijk als je wil ken je natuurlijk nog andere uitlaat erop gooien later, dan ga je zeker sneller. Maar ik heb zelf ook een SR (met carb), misschien had ik ditech moeten doen... Kvind zelf runner niet mooi genoeg en aerox zijn er al zoveel.


jij bent gek...runner is echt wel mooi....het ligt eraan wat je er allemaal aan verandert sjaakie....

persoonlijk vind ik geen enkele origi scoot mooi....

greetz...


MM-racing
 
Back
Top