gila helpen die posts je hier eigenlijk in je keuze?
want meer dan 90% van alle antwoorden zijn eigenlijk echt wel niet objectief hoor, bijna iedereen zegt gewoon dat zijn model het beste is en dat de rest slechter is, heb je toch niet veel aan lijkt mij, of hier kan je toch niets objectief uit afleiden denkek.
Ik ga proberen dus wel objectief te zijn:
als je dus niet echt zwaar wil gaan tunen en zelfs niet boven de 100 gaan, mjah dan zijn ze alle 3 even goed hoor.
verder ik denk niet dat pia en mina blokken voor elkaar moeten onderdoen, dus dat is ook niet echt een argument om op te beslissen.
dan jah het uiterlijk, dat is volledig persoonlijk dus moet je zelf zien, nu is het wel zo dat je voor een aerox wel het meeste accesoires gaat vinden, zoals bv andere kappen enz.
Maar goed dat hangt er ook vanaf of je wel van plan bent er een johniiee ding van te maken.
Verder wat mss wel belangrijk is, zijn de onderhoudskosten enz. nu natuurlijk als jij je scooter nieuw gaat kopen en niet zwaar gaat tunen, is de kans klein dat jij veel onderhouds kosten gaat hebben. Maar moest je ze toch hebben DENK ik dat aerox het goedkoopste zal zijn, maar dat is gewoon weg omdat er zooo veel van rondrijden, dat je er ook veel meer onderdelen voor vind en veel meer garages die enkel yamaha doen ofzo. maar goed dat is hier in belgië zo, hoe het in holland zit weet ik niet he.
Maar nog is dit is waarschijnlijk voor jou ook niet echt een argument met dat je je brommer nieuw koopt en normaal gezien niet veel onderhouds kosten gaat hebben.
Mjah verder wat gezegd is over dat aerox weinig beenruimte heeft is mss niet volledig verkeerd, ik ben nu wel een meter 85 groot, maar de eerste maanden dat ik men aerox had zat ik wel geregeld met men stuur tegen men knieën als ik scherp wou draaien, maar hier heb ik nu al lang geen last van gehad. Dus tenzij ik ben gekrompen leer je blijkbaar je benen anders te houden als je draait. en met dat je toch niet zo groot bent zal je daar ook wel niet veel last van hebben. Dus dit is dan ook weer geen argument
mjah verder tankinhoud :s mjah dat vind ik maar belachelijk maar goed, wat dat betreft heeft een aerox geen enorme tank, hoe het met de runner en sr zit weet ek niet kwa tankinhoud.
wegligging: mjah runner en sr weet ek niet, en aerox mjah hangt natuurlijk grotendeels af van je banden, maar het is me toch ook al enkele keren overkomen dat in een scherp bochtje men achterband begint wegteschuiven. en aerox is wel redelijk zwaar, maar goed dat weet ek ook niet of een runner of sr meer of minder weegt dan aerox. Maar dit is denk ek wel een belangrijk punt, voor je wegligging, en ook als je niet zo groot bent is een lichte brommer toch wel een voordeel denk ik.
dus jah het is een heel moeilijke keuze denk ik, als ik jou was zou ik gewoon de mooiste kiezen, en waarvan dat jij vind dat het beste rijd (je mag ze vast wel eens uitproberen, maar probeer wel telkens standaard brommers uit, want getunede brommers vallen niet te vergelijken).
En waarom wil je een van die drie? een peugeot speedfight of jet force, is ook zeker niet slecht. moest ik nu een nieuwe brommer kopen dan zou het geen aerox meer zijn maar zeker een jetforce of mss een speedfight maar in ieder geval een van die twee. dus ik zou in jou plaats toch ook eens een speedfight en/of jet force gaan bekijken/proberen.
hehe khoop dat ik je hier iets met help
ik maak je keuze waarschijnlijk niet echt makkelijker maar eerder moeilijker maar goed
ik zeg maar wat ik ervan denk he