This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Welke opleiding ga jij doen?

Status
Not open for further replies.
Edwino said:
ohja, ik heb een beetje op internet rondgekeken, maar integrale veiligheid lijkt me wel wat, maar is alleen in rotterdam, 's Herthogenbosch, en Leeuwarden toch?

Ik doe het in Den Bosch. Naar mijn weten is het ook in Utrecht en Leeuwarden. Rotterdam zou ik niet weten!
 
Ik schrijf me vanmiddag in voor Facility management op de Haagse Hogeschool.
(Last minute inderdaad haha)
 
Vandaag dus ingeschreven voor een opleiding. Heb m'n intro enz. al gemist, erg klote. Ga voorlopig even Nederlands Recht studeren aan de Universiteit van Tilburg. Ik wacht dan ondertussen even af hoe het met de luchtmacht gaat. Als die in december ofzo bellen dat ik aangenomen ben, dan ben ik weer net zo snel weg uit Tilburg als dat ik gekomen ben natuurlijk.
Maar tot nu toe heb ik geen zekerheid en wil niet nog meer tijd weggooien. Dus ga dit nu doen en zie wel hoe het uitpakt. Morgenvroeg om 9 uur begint het al met wachtwoorden, boeken, etc. ophalen .
 
Hehe. Geen slecht idee.
Tilburg is altijd wel flink gezellig :W. Honderden keren beter dan Eindhoven.
Maar moet even kijken, heb (nog) geen kamer ofzo, maar misschien willen een paar vrienden wel gewoon mee. 1Tje drinkt standaard toch niet en wil vast wel rijden :+.
Woon jij gewoon vast in Tilburg, of zit je op kamers/studeer je daar?
 
Last edited:
MBO Paardenhouderij

Ik ga nu eindelijk iets doen wat ik leuk vind, dus ik wil alles zo goed mogelijk bijhouden & niets uitstellen qua werk.
 

Ik heb in Tilburg op kamers gezeten. Toffe stad opzich. Kamers is tegenwoordig ook geen probleem meer daar.
 

Lijkt me echt KUT om zo met een opleiding bezig te zijn. Ik hoop voor je dat je snel (positieve) zekerheid hebt!
 
Lennox said:
Ik heb in Tilburg op kamers gezeten. Toffe stad opzich. Kamers is tegenwoordig ook geen probleem meer daar.

Nee, een kamer moet wel lukken. Ken er ook al een aantal mensen die er studeren, maar ik heb dus nog geen zekerheid van de Luchtmacht. Dus als ik nu een kamer pak zit ik er een jaar aan vast. Of ik moet met veel mazzel een tijdelijke kamer kunnen vinden, maar die kans acht ik niet zo groot.
Al zit ik natuurlijk wel 100X liever op kamers dan steeds op en neer reizen .
 

Je hebt wel kans op tijdelijke kamers hoor. Vaak studenten die half jaar naar het buitenland gaan om stage te lopen bijvoorbeeld. Op kamernet kom je dat vaakzat tegen en meestal ook gemeubileerd voor die periode.
 
Sjoerd said:
Lijkt me echt KUT om zo met een opleiding bezig te zijn. Ik hoop voor je dat je snel (positieve) zekerheid hebt!

Dankje!

Ja het is ook niet leuk, maarja wat moet ik dan? M'n tijd weggooien en maar wachten op de luchtmacht vind ik ook zonde.
Alleen kwam mama er vandaag mee of het eigenlijk niet beter was als ik naar een privéschool zou gaan en daar m'n vakkenpakket uitbreiden van E&M naar N&G. Dat zou dus betekenen dat ik Natuurkunde, Wiskunde, Scheikunde en Biologie bij zou halen dit jaar. Mijn broertje zit daar ook op school en het is wel een goede school, dus daar hoef ik me dan al geen zorgen om te maken.
Het voordeel wanneer ik dit doe is dat ik dan (mocht de Luchtmacht onverhoopt toch niet doorgaan) echt álle kanten nog opkan. Dan kan ik ook nog gaan solliciteren bij de KLS/EPST/etc. En mocht ik dat niet doen, dan kan ik volgend jaar gaan studeren wat ik ook maar wil. Van Economie tot Geneeskunde en alles wat er tussenin zit. Lijkt me ook niet verkeerd.
Dus daar moet ik binnen nu en een week uitkomen wat ik ga doen, aangezien die school 4 sept. begint.
Het lijkt me geen slecht alternatief. Zit wel echt in een k*tpositie nu .
 
Lennox said:
Je hebt wel kans op tijdelijke kamers hoor. Vaak studenten die half jaar naar het buitenland gaan om stage te lopen bijvoorbeeld. Op kamernet kom je dat vaakzat tegen en meestal ook gemeubileerd voor die periode.

Een vriend van me had dat vorig jaar ook idd. Ik zal toch eens kijken als ik wat meer zekerheid heb en ik 10000% zeker weet dat ik voorlopig nog in Tilburg zit (zie bovenstaande verhaal).
 
Ik zou je vakkenpakket uitbreiden. Ik heb er zelf altijd spijt van gehad dat ik alleen E&M met wat nutteloze bijvakken heb.
 
Ik zit er echt sterk aan te twijfelen. Maar het nadeel is dat wanneer ik dat doe en toch niet voor de Luchtmacht doorkom, ik al 20 ben voordat ik überhaupt aan een studie begin. Dan kan ik -als alles goed gaat- nog wel op m'n 24e klaar zijn met m'n studie. Dat is op zich helemaal niet verkeerd natuurlijk, maar als je weet dat ik op m'n 17e m'n VWO-diploma heb gehaald zit daarr toch echt een hele tijd tussen en dat vind ik aan de ene kant wel heel erg zonde (min of meer weggegooide tijd). Aan de andere kan zou het "slechts" een jaar schelen met als ik nu door zou gaan met rechten en dat af zou maken. Ik ga er dit weekend even hard over nadenken en eens met m'n ouders om de tafel zitten, want het is toch een belangrijke keuze en het heeft wel even haast nu.
Lastig .
 
Mja, het is ook niet dat ik rechten een vervelende studie vind hoor! Is altijd mijn 2e keuze geweest. Maar vakkenpakket uitbreiden biedt wel veeeel voordelen.
 
Status
Not open for further replies.