Welke opleiding ga jij doen? #2

Status
Not open for further replies.
wat dacht je van industrieel product ontwerpen (IPO) dit is veel technisch tekenen, als je voor saxion kiest, is dit met solid works en niet me autocad...

Dit is meer ontwerpen, en niet echt technisch, tenminste, het technische deel stelt niet veel voor.

@Ben: Wat jij zoekt is werktuigbouw op MBO 4-niveau, daar leer je tekenen, evenals CNC programmeren. ;)
 
Je kan niet zomaar even zeggen: "Ik ga HBO doen". Moet je wel de juiste vooropleiding voor hebben (Havo of MBO niveau 4) MBO is lager dan HBO trouwens.

Oh ok , had ik het toch goed. Dan moet ik MBO hebben. Heb hiervoor VMBO gedaan.

@ scully : Ik denk dat het invoeren in een CNC machine opzich niet ene nodig is , het gaat me puur om het tekenen zelf. Met AutoCAD of SoidWorks. Als ik dan eens rondkijk op ROC website , danb zie ik veel dingen die ik al kan. Lassen etc. Dat hoeft van mij allemaal niet. Is er niet iets wat zich álleen met tekenen bezighoudt ?
 
Is er niet iets wat zich álleen met tekenen bezighoudt ?

Kunstacademie. :P


Maar ik denk niet dat er een opleiding technisch tekenen bestaat, is volgens mij altijd wel onderdeel van een breder pakket. En dingen die je al gedaan hebt, via je autotechniek opleiding, kan je misschien wel vrijstelling van krijgen. ;)
 
Ik heb me P behaald, Facility management..

Het is allemaal wel meegevallen, wel 25 contacturen per jaar en een stuk zwaarder gemaakt dan vorig jaar volgens verschillende bronnen..

HaagseHoge trouwens..
 
zijn er hier ook mensen die HTS bouwkunde doen ?

ik doe nu werktuigbouwkunde, maar ik vind er geen ruk aan... ( ook blijven zitten dit jaar)

wat kan ik bij bouwkunde ongeveer verwachten ?
 
Oh ok , had ik het toch goed. Dan moet ik MBO hebben. Heb hiervoor VMBO gedaan.

@ scully : Ik denk dat het invoeren in een CNC machine opzich niet ene nodig is , het gaat me puur om het tekenen zelf. Met AutoCAD of SoidWorks. Als ik dan eens rondkijk op ROC website , danb zie ik veel dingen die ik al kan. Lassen etc. Dat hoeft van mij allemaal niet. Is er niet iets wat zich álleen met tekenen bezighoudt ?


werktuigbouwkunde gaan doen...

ligt natuurlijk helemaal aan de school, of ze veel werken met grafisch tekenen ed maar dan krijg je iig veel te maken met zulke dingen.

wij kregen tot voor kort alleen maar autocad, sinds een paar weken solidworks en dat is in mijn eigen wel echt een super programme itt autocad. ik snap sowieso toch al niet waarom mensen toch steeds door blijven gaan in autocad....
 
Ik werk dagelijks met Acad, mja ik maak bouwkundige tekeningen en daarvoor is het ideaal.
Het is maar net wat je ermee wilt :)
 
Ik werk met Unigraphics en Solidworks, ik doe dan IPO. Maar dat is maar een onderdeel van IPO, daarnaast heb ik nog een aantal vakken die met ontwerpen te maken hebben natuurlijk.

Unigraphics en Solidworks kun je bijvoorbeeld dubbelgekromde vlakken maken (computermuis bijvoorbeeld), of dat met Inventor of AutoCad kan weet ik niet

en Ben, de europees kampioen 3D CAD woont ook ergens in zeeland ;) is een klasgenoot van me, was 5e op de wereldranglijst (tsja die chineesjes worden getraind op leven en dood) en hij gebruikte dan weer het programma Inventor, maar dat is weer meer technisch, en dat vind ik niks, maarja ik ben ontwerper..
 
ik begin in september aan de erasmus met mn schakeljaar Economics & Business. Dan heb ik binnen 2 jaar mn master als t goed is.
 
Ik werk met Unigraphics en Solidworks, ik doe dan IPO. Maar dat is maar een onderdeel van IPO, daarnaast heb ik nog een aantal vakken die met ontwerpen te maken hebben natuurlijk.

Unigraphics en Solidworks kun je bijvoorbeeld dubbelgekromde vlakken maken (computermuis bijvoorbeeld), of dat met Inventor of AutoCad kan weet ik niet

en Ben, de europees kampioen 3D CAD woont ook ergens in zeeland ;) is een klasgenoot van me, was 5e op de wereldranglijst (tsja die chineesjes worden getraind op leven en dood) en hij gebruikte dan weer het programma Inventor, maar dat is weer meer technisch, en dat vind ik niks, maarja ik ben ontwerper..

Je wordt opgeleid tot ontwerper :+ Ik ga 27 augustus afstuderen, ook IPO.
 
werktuigbouwkunde gaan doen...

ligt natuurlijk helemaal aan de school, of ze veel werken met grafisch tekenen ed maar dan krijg je iig veel te maken met zulke dingen.

wij kregen tot voor kort alleen maar autocad, sinds een paar weken solidworks en dat is in mijn eigen wel echt een super programme itt autocad. ik snap sowieso toch al niet waarom mensen toch steeds door blijven gaan in autocad....

Wel op MBO niveau, want op HBO krijg je niet echt veel tekenen, wel wat, maar niet echt veel.
 
net terug van de intro hts autotechniek .
was wel heel gezellig, en handig om menesen te leren kennen :)

maandag beginnen ik heb er wel zin in :)
Doe je nu nog steeds Autotechniek?

If so, hoe bevalt het?
If not, waarom ben je gestopt?
 
Ben nu begonnen met MBO BOL4 Werktuigbouwkunde, na het behalen van mn havo. Hoop dit in 3 jaar te kunnen afronden en dan HBO technische bedrijfskunde of verder met HTS... Ik weet t nu nog niet iig...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top