This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Welke opleiding ga jij doen? #2

Status
Not open for further replies.
Ik had heel vroeg tentamen. Zet netjes mijn gsm uit en doe hem in mijn zak. Surinaamse lag denk ik nog op bed, dus er werd niks omgeroepen. Waren maar 20 man ofzo voor heel die zaal. Ik wil halverwege even mijn blaas gaan legen (en een loopje hebben ) dus ik ga richting wc. Komt er zo'n 60 jarige lopend lijk achter je aan rennen: Heb jij een gsm in je zak? "Eh ja, maar die staat uit". Ja, dan ga ik je nu aangeven bij de hoofd surveillant en geef hier die Gsm. Ik zo: Hij staat toch uit, wat doe je moeilijk en er is niks gezegd. Even later kom ik terug staat er een hele delegatie van die seniele bejaarden me op te wachten en kreeg ik een officiele waarschuwing :+
 
maar iedereen heeft dus iets tegen deeltijd studies?? ik heb nu een jaartje mij mbo administrateurs diploma, en wil graag deeltijd hbo-accountantcy, of bij een instelling, bijv. loi gaan doen, trek het niet meer om full-time naar school te gaan, en vindt dat je met een niveau 4 opleiding toch niet het maximale kan bereiken wat ik wil.
 
Volgende keer dus gewoon nee zeggen.
 
Ik was dus gewoon eerlijk he. Want dat duurt het langs Nicolas :+

Bevoegdheid tot fouilleren hebben die mensen niet lijkt me?
 
Ik heb er qua niveau en waarde van het diploma niks op tegen. Het is alleen onwijs zwaar, ik zou het waarschijnlijk niet redden, terwijl ik voltijd hbo vrij eenvoudig heb doorlopen.
 
Wat ik dan ook helemaal niet meer kan begrijpen zijn mensen met HBO die dan in avonduren een master willen doen. Dat is echt een heel andere denkwijze en die krijg je echt niet door voor jezelf maar wat boekjes te lezen... Ben benieuwd of dat eigenlijk veel gedaan wordt...?

Had dus ook vanochtend tentamen. Een HTC Touch op zak met summary.doc en google is dan toch vrij handig op de WC Uiteraard niet gebruikt. O-)

Het tentamen was goed te doen, 5 vragen waarvan je er 4 mocht uitkiezen. Eerste twee echt supermooi beantwoord, de 4e en 5e ging wat lastiger, maar een goede 6 moet er wel inzitten. Zou ik sowieso op een 7 uitkomen (moet een 5,6 halen en daarmee haal ik precies een 6,55 gecombineerd), voor een 8 moet ik een 7,2 halen.
 
Deeltijd master bestaat toch niet? Deeltijd heb ik nog nooit iets over gehoord op een uni.

Dat van een samenvatting op je pda gooien ga ik onthouden

Gisteren overigens een 10 terug gekregen, voor een interim exam dat voor 20% telt. Meerkeuze is mijn ding
 
Deeltijd master kan wel geloof ik. Overweeg het zelf ook. In principe smeer je het gewoon over 2 jaar uit dan. In plaats van 1.
 
Zette ook vaak mijn shit op me PDA, maar dat is toch wel tricky soms.
Anyway, ik gebruik nu mijn GRM voor spieken:henko:
Daar zel ik alle belangrijke info + formules enzo allemaal in. Als je dan bij bedrijfseconomie oid zit kan je alles overnemen. Ze kijken toch niet raar als je je GRM gebruikt.
Iig moet je dan niet de pech hebben dat ze hem dan vooraf wissen, maja dat blijft altijd gokken
 

Kan je daar ook spelling & formuleren op kwijt?
 
Deeltijd master kan wel geloof ik. Overweeg het zelf ook. In principe smeer je het gewoon over 2 jaar uit dan. In plaats van 1.

Dat is dan goed te doen aangezien je al WO gevolgd heb, maja jaren doen als HBO je vooropleiding is...?
 
Opzich. Niet om WO'ers veren in de reet te steken ofzo, maar het is wel schrijnend hoor. Die zij-instromers vanaf het HBO. Had nu 1 vak dat verplicht was voor hen in het schakeljaar, maar die vragen die je te horen krijgt. Mooiste was nog een opdracht waarbij een van die figuren voor plagiaat was gepakt. Hadden ze nog nooit van gehoord :+
 
Bijna klaar met me Onderofficiers opleiding voor Luchtmobiel

Leuke opleiding, uitdagend, en fysiek en psychisch soms toch flink zwaar.
Je moet toch flink sociaal zijn en leidinggevend
 
@alle reacties op deeltijd studie

Ik leer nogal makkelijk dus zit er absoluut niet over in dat ik tot 2 uur 's nachts door moet oid. Aan een paar uur op de zaterdag of zondag leren heb ik genoeg.

@Sjoerd:
Op mijn vorige HBO opleiding leerde ik echt geen reet. Ik leer momenteel 10x meer uit de praktijk + dat ik een buitenkansje heb. M'n manager emigreert naar Maleisie zomer 2009 en dan ga ik de job overnemen (Voor de smartguys; ja dat staat allemaaaal vastgelegd op papier). Studie doe ik puur om een papiertje op zak te hebben want ik rol er eigenlijk zo in. Tegen die tijd zit ik dan ook 2,5jr in het vak en heb ik genoeg opgestoken om het over te kunnen nemen
 

Ik heb ook enkele vermakelijke vragen gehoord, het valt me op dat ze alle opdrachten als een voorbeeld uit de praktijk zien, het is vaak te abstract.
 
Is HBO niet goed genoeg voor jullie en mag je pas een vraag stellen als je een WO doet?

Echt bullshit, ik ga bijvoorbeeld waarschijnlijk ook HBO doen nadat ik dit jaar me VWO examen heb gehaald maar ben ik dan dommer dan iemand die een WO doet na z'n vwo? En zou ik slimmer zijn als ik naar een universiteit ging? Als er geen interessante studies op universitair niveau zijn voor iemand, moet die dan toch maar wat kiezen en geen HBO gaan doen omdat je dan dommer bent.

Er zullen vast wel van die figuren zijn waarvan je je echt afvraagt hoe ze in godsnaam zo ver zijn gekomen maar die heb je overal. Er wordt hier naar mijn mening door sommige mensen gedaan alsof alle mensen op de HBO domme vragen stellen etc.


Zo komen bepaalde reactie's hier een beetje op mij over, maar kan zijn dat ik het volledig mis heb.
 
Last edited:

Zozo hier voelt iemand zich ff in een hoekje gedrukt. De zwakte van je betoog zit al meteen in je eerste zin. :+
 
Status
Not open for further replies.