Wegtrekken

nickmeister

Well-Known Member
He,
Ik heb een Aerox met de volgende setup:
Roze Top
19mm dellorto
Gianelli shot
MHR overrange set

Het volgende probleem:
Als ik vanuit stilstand volgas/halfgas/kwartgas geef (maakt niet uit) dan trekt ie met super weinig toeren weg.. dit doet ie tot de 20 km/u ongeveer.. en dan blaast ie weg..

Bougiekleur is koffiebruin en mijn gasnaald staat op hoogste stand (dus het minste benzine) ik heb sproeier 87 erin zitten en 4,7 grams rollen in mijn MHR2000 vario. verder heb ik n Hebo koppeling met rooie hebo trekveertjes en een rooie malossi drukveer.

Hoe rijdt ie?
Als ik weg wil rijden trekt hij op t begin voor geen meter en komt hij dus niet op toeren.. dit duurt ongeveer 3 sec. (tot +- 20 km/u) als ik volgas geef dan stottert hij een beetje van de 30 t/m 70 km per uur en dan blaast hij goed door tot top. Ik heb wel het gevoel dat hij iets te veel of te weinig benzine krijgt op de weg naar top. Kunnen jullie mij n beetje vooruit helpen?

Groetjes Nick en alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

als de gasnaald op de hoogste stand staat krijgt ie juist meer , maar jij bedoelt uiteraard het clipje boven.

mja , zet de naald eens op het midden , en wat voor luchfilter? met of zonder prop?

verder zou ik eens proberen met blauwe hebo veren in het midden met gele drukveer , beter eerst wat lichter dan direct alles zwaar.
 
er zit een prop in ja.. ik heb er wel 5 gaten van 5 mm bij geboord, de prop was er eerst uit maar toen werd mijn filter helemaal nat in de regen.. daarom heb ik hem maar weer teruggedaan.. Maar je bedoelt dus dat mijn scooter niet genoeg power heeft om de koppeling vast te zetten met die rooie trekveertjes? ik zal die blauwe s proberen.. maar het stotteren? want mijn bougiekleur is wel goed..
 
ik denk dat hij eerder bedoeld dat je hem op iets hogere toeren aan moet laten grijpen zo datje al iets meer vermogwen op je achter wiel zet onderin en zo wel mooi weg trekt

en wat het stotteren betreft zet zo als melf zegt je gas naald is in het midden het kan zijn dat hij wel een goeie verbranding heeft maar onderin net te weinig krijgt of teveel krijgt
 
mja , beter haal je de prop eruit en maakt die gaten dicht , want gaten boren in het filterhuis moet je gewoon niet doen , als er water bij je filter komt moet je zorgen dat dat er niet meer komt , de sproeier zal overigens nu gewoon te groot zijn.

wat ik bedoel met die blauwe veren is dat die waarschijnlijk te zwaar zijn , hewt komt vaker voor dat als je een zware drukveer hebt en zware trekveren dat het juist minder toeren gaat draaien, en hoe zwaarder de drukveer hoe moeilijker het vaak word om de koppeling af te stellen. daarom kun je het beste gewoon even een gele drukveer proberen en lichtere trekveren , en dan kijken of het beter is , de rode veer kan gewoon te zwaar zijn dus.
 
toch wil ik graag de prop erin houden.. is het niet mogelijk? ik ga nu n kleinere sproeier proberen (1 maat), mn gasnaald op 1na laagste stand zetten, blauwe trekveren erin en een gele malossi drukveer. ns kijken wat hij dan doet.. ik post hier straks wel weer..
 
naald gewoon in het midden zetten, dan mag je wel 2 of 3 maten kleiner proberen..

mja , hij zal gewoon wat beter lopen op deze setup met de prop eruit , zo maak ik het altijd prima aan de loop ..
 
Back
Top