max temp? aluminium cillinder bij hoeveel toeren wegtrekken,,,

beta ark bruut!

Poging na de 20+pktjus
Ik heb vandaag weer eens mijn cillinder gestart,,(mhr team full getuned)(mina)
(zonder temp/toeren teller) die komt morgen binnen ,

Maar wat ik nu merk mijn scooter maakt heel veel toeren voordat ik pas kan wegtrekken en ik ben nogal bang voor mijn cillinder dat die warm loopt maar,,,

Mijn vragen waren,,

-Bij hoeveel toeren moet je koppling aanslaan of als ik het verkeerd zeg bij hoeveel toeren moet je scooter aanslaan of wegrijden,,,,

Mijn 2de vraag was(heb de search kon niks nuttigs vinden)
-Bij hoeveel graden temp moet je je scooter uitzetten om schade te voorkomen???(aluminium cillinder he)
 
Advertisement - register to remove this

A-Bizar said:
in de meeste gevallen loopt ie binnen no-time warm... dus dan staat bv je meter nog op 55 graden.
Dus ja... dat kan :)

als je scoot op 50 graden of hoger is kun je volgas janken, bij de 70 graden moet je echt wel rustig aan gaan doen....

is tenminste zo bij mina, weet nie hoe et zit bij pia ;)
 
maar er word gevraagt wat het veiligste is. de meeste van jullie doen maar wat... iets wat de meeste doen.

De profs knallen @ 55 graden dus dan zal het wel het beste zijn... dan ineens denken er weer mensen "hoe kouder de cil hoe harder je gaat" etc etc.

Nogmaals... minste slijtage / "veiligste" - ruim gezegt : 70 / 80 graden
beste prestaties 55/60 graden

en als jou brommer het beter doet bij 40 graden... dan zal ik toch nog maar eens gaan afstellen zodat ie het bij de ideale temp goed doet.
 
Een alu LC cilinder kan wel 300 graden worden, maar of die het dan nog doet is een andere vraag:+

Nee even serieus. Sommige cilinders doen het lekker bij 45 graden en andere bij 65 graden zoals Marco al zei.

Ik probeer hem toch niet boven de 90 graden uit te laten komen, maar dan ben je wel gek bezig, of er zit iets niet goed.
 
Daar sluit ik me bij aan Marco. Ik heb ook weleens scooters gezien die van 40 tot 80 graden cilinder temperatuur (koelwater) het vermogen gewoonweg identiek bleef.
De power die eruit komt heeft verder ook te maken met de temperatuur van het blok, de overbrenging en vooral de uitlaat.
Ik begin zelf meestal bij een graad of 35 rustig te rijden. Vanaf 45 ga ik gewoon lekker knallen en probeer hem rond de 55 te houden. Tot 70 graden kan je in princiepe makkelijk doorknallen maar om de een of andere reden stop ik zelf ook altijd even als hij over de 65 gaat. Met mijn eigen scooter lukt dat me eigenlijk nooit, maar met andere vaak genoeg. Op de bank heb ik zelfs scoots tot over de 100 graden zien gaan en daar ging ook niks mis mee. Toen Joor nog eigenaar van de Storm was ging het tot 92graden op de Aim nog prima op de bank. Sonic van GP/Jeffrey ging tot 110 zelfs goed, al was dat wel op een Koso tellertje. :X
 
om even terug te komen op mijn tropic,,,

Ik heb vandaag mijn stage 6 teller binnengekregen...
Dus ik ga hem zo testen ik weet nu mijn temp moet onder de +-80 graden blijven,,Bij 40 graden wegtrekken,,,
De koppeling moet bij ongeveer 7500k - 8500k aangrijpen,,

maar nu mijn laatste vragen ,,

- is 7500k gelijk aan 7500 rpm,,,
-hoeveel k of rpm of toeren moet je scooter stationeer draaien???
-hoeveel rpm moet je teller aangeven als je volgas rijdt,,,


Alvast bedank iedereen:)
 
60/70 is ook wel goed om te rijden, als je maar niet 90+ gaat (maak ik uit op dit topic)

7500k = 7500 000rpm

14k = 14 000rpm.

Max toeren is afhankelijk van setup en of je cillie getuned is enzo.
 
Back
Top