Warmloper -> Nieuwe Cillinder vraag

Fakey

Well-Known Member
Hallo iedereen.
Ik heb net als het goed is een warm loper gehad (geen olie meer in de olietank en niet starten)
:'(
Na goed.
Nu had ik de volgende vraag:
Wat is een goeie 50 CC (snel) cillinder die een goeie prijs/kwaliteit verhouding heeft?
Alles moet er bij zitten (zoals de zuiger en wat er allemaal kapot gaat als je een warmloper hebt (weet ik niet 8P))
Iemand tips en ideeën?

ik zelf zag dit al staan
T6 50 CC
Maar zit daar alles wel bij?
en is dat wel een goeie cillinder?

M.v.g. Bryan
 
Advertisement - register to remove this

ik zou voor een nieuwe cilinder gaan.

is alles weer mooi nieuw als je hiermee door gaat rijden moet je over een tijdje toch weer alles eronder vandaan trekken.

70 euro voor honen... zou ik zeker een nieuwe kopen (aangezien je vinnen ook nog gebroken zijn) krijg je alles nieuw cilinder zuiger kop etc.

heb er geen ervaring mee maar voor standaard scooter is denk ik geen probleem... http://www.ks-parts.nl/index.php?action=article&group_id=20000002&aid=50&lang=NL
 
Last edited:
Naja we proberen eerst te honen zowieso.
maar als dat niet wil gaan we wel een nieuwe cillinder kopen.
Ik zit er over na te denken om dan toch een 70 te kopen aangezien melf zei dat ze uit de doos ongv. 10 km/p/u harder gaan als een standaard cillinder.
En het ging me allemaal al een beetje te sloom :p
Dus tja.
70 CC aanraders? hoeft geen 2f4r of mallossi MHR o.i.d. te zijn maar gewoon lekker cillindertje wat lekker loopt.
 
dan ben je nog niet veel gewend :*

@ Fakey , ik zou er dan wel een andere krukas in zetten , anders heb je grote kans dat het straks weer kapot is , maar dan de cilinder EN krukas..
 
valt mee hoor ...

er zijn er zat die meer kabaal hebben met alleen een andere uitlaat.. ;)

mja , een DR70 vind ik zo uit de doos behoorlijk tam , ik had betere ervaringen met bijv. een Polini gietijzer (niet de corsa) ,en Stage6 pro wat trekkracht betreft.
 
Oke jongens bedankt voor het discusieeren.
maar me pa is het gelukt om hem schoon te honen dus nu alleen een nieuwe zuiger.
Me pa en ik zaten aan een Pro-X zuiger te denken iemand andere ideeën of tips?
Sorry dat ik zo veel vraag
 
je moet de cilinder ook honen op de zuiger , en niet andersom , dus je bent eerst een zuiger nodig zodat je de juiste speling kunt meten.

en dit doe je met een micrometerset , een binnen en buitenmeter/taster wel te verstaan.
 
Back
Top