jkasper
buxy driver
hallo heb op mijn buxy een ander blok gezet, met een nieuwe cilinderset (van power one) alles gemonteerd en rustig laten warm draaien, kopbouten een keer na getrokken toen hij afgekoeld was,
rij er mee naar mijn werk smorgens 9 km en savonds 9 km
drie dagen geen problemen gehad (rustig gereden niet boven de 55 ongeveer ... tot ik ongeveer smorgens 7 km gereden had kreeg ik een warmloper..... met een gangetje van ongeveer 50 km !
ik dacht een vast loper maar toen ik hem s'avonds met een busje op wilde halen starte hij weer en liep ook meteen!
ik heb nu de cilinder er afgehaald en zie dat er op 4 kanten verkleuring zit op de zuiger en op 1 plek in de cilinder .....
alles is nog wel plakkerig van de olie op de cilinderwand en zuiger...
de bougie is nu koffie bruin..... dus lijkt mij goed!
wat is nu het verstandigste? maatje grotere sproeier ?
of olie pomp afsluiten en op mengsmering gaan rijden (zelf mengen)?
rij er mee naar mijn werk smorgens 9 km en savonds 9 km
drie dagen geen problemen gehad (rustig gereden niet boven de 55 ongeveer ... tot ik ongeveer smorgens 7 km gereden had kreeg ik een warmloper..... met een gangetje van ongeveer 50 km !
ik dacht een vast loper maar toen ik hem s'avonds met een busje op wilde halen starte hij weer en liep ook meteen!
ik heb nu de cilinder er afgehaald en zie dat er op 4 kanten verkleuring zit op de zuiger en op 1 plek in de cilinder .....
alles is nog wel plakkerig van de olie op de cilinderwand en zuiger...
de bougie is nu koffie bruin..... dus lijkt mij goed!
wat is nu het verstandigste? maatje grotere sproeier ?
of olie pomp afsluiten en op mengsmering gaan rijden (zelf mengen)?
Last edited: