Zip 80cc IGet Warmloper??

dv80cc

New Member
Hoi, Ik heb een Zip Euro 4 uit 2019,
Ik heb laatst een 80cc polini erop laten monteren, die is dus net ingereden, Vanmiddag reed ik dus richting school, en me scooter kapte er even mee, alsof die remde en daarna uit viel. Dacht er niet bij na destijds, maar ben terug naar huis gereden niks over gedacht meer, ben ik dus net mijn olie gaan checken, zit er dus echt best wel weinig in, toen ik naar huis reed hoorde ik geen raar geluid, geen gekras of iets in die richting, en ook 0 vermogen verlies. Ik ga morgen even de olie vervangen maar nou vraag ik me dus af. Heb ik een warmloper gehad? en heb ik geluk gehad? of ben ik eigenlijk gezegd, de lul.
 
Advertisement - register to remove this

Hoelang geleden is "laatst" , en hoeveel km heb je er daarna mee gereden ? Met te weinig olie is natuurlijk nooit goed . Maar met een 4 takt krijg je meestal geen warmloper maar een vreter , startte hij wel gelijk weer nadat hij uitviel , en liep hij toen weer goed ? Dan denk ik dat je geluk hebt , en nog genoeg olie had , maar iets anders die dip veroorzaakte . Wel een goede waarschuwing , dat je regelmatig moet peilen . Heb je wel ergens last van met rijden , of rare geluiden , blijft demonteren , en kijken je enigste optie . En houd je olie verbruik eens bij de eerste tijd , met het aantal km die je hebt gereden .
 
Uhm. ongeveer een maandje geleden, heb nu net rond de 500km ermee gereden. Ja hij starte in 1 keer, ook liep hij gewoon nog goed.
Post automatically merged:

Oh sorry. uhm, ik denk ongeveer 2km nadat hij uitviel, me school is best wel dichtbij namelijk.
 
Last edited:
Verbruikt hij nu na het stil vallen meer olie en start hij moeilijker en loopt niet stationair?
Née, heb hem vandaag even nagekeken en de olie ververst. Loopt eigenlijk exact zoals eerst, geen rare geluiden en geen vermogen verlies, stationair loopt ie ook nog hetzelfde. Denk dus dat ik gewoon zeer geluk heb gehad want er zat wel nog olie in maar niet genoeg.
 
Back
Top