Warmloper -> Nieuwe Cillinder vraag

Fakey

Well-Known Member
Hallo iedereen.
Ik heb net als het goed is een warm loper gehad (geen olie meer in de olietank en niet starten)
:'(
Na goed.
Nu had ik de volgende vraag:
Wat is een goeie 50 CC (snel) cillinder die een goeie prijs/kwaliteit verhouding heeft?
Alles moet er bij zitten (zoals de zuiger en wat er allemaal kapot gaat als je een warmloper hebt (weet ik niet 8P))
Iemand tips en ideeën?

ik zelf zag dit al staan
T6 50 CC
Maar zit daar alles wel bij?
en is dat wel een goeie cillinder?

M.v.g. Bryan
 
Advertisement - register to remove this

Je pa heeft er de middelen voor? Is niet een kwestie van papiertje erdoor en klaar he? :p
Moet op micrometers nauwkeurig, en er moet een geschikte zuiger zijn.
 
moet ook eerst geboord en dan worden gehoond met een hoonmachine , en dit doe je icm een micrometerset en een nieuwe zuiger om de cilinder/zuigerspeling te bepalen.

dit gaat idd niet even met een schuurpapiertje of met een hoon op de boormachine ;)
 
Nee weet ik maar me pa werkt op een bedrijf wat zelf aluminium maakt en hij werkt in de garage aan heftrucken en die hebben ook genoeg te verduren dus misschien heeft hij de middelen.
Anders breng ik em wel ff naar de dure scootershop hiero -.-
(foking 25 euro voor een V-Snaar (originele van yamaha!!!))
 
Ik had even een emailtje gestuurd was ongv. 70 euro.
Maar voor de geintereseerden hier zijn foto's

let op: Kan als schokend ervaren worden











Zoals jullie zien is de zuiger helemaal kapot maar we weten ook niet of de cillinder nog wel leeft...
 
Slechte vader ja, maar als het hoekjes zijn kan het geen kwaad. Maar je kan gewoon proberen met scotch brite erover heen te gaan tot cil/zuiger weer mooi eruit zien, en erin duwen dat spul. Als niet wil: nieuwe zuigerveren. Als nog niet wil: nieuwe zuiger. Als nog niet wil: nieuwe cilinder. En dan moet het toch echt weer lopen :)
 
neem de dr 50 die zijn veel sterker dan standaard de wand is dikker enz heb er ook goede ervaring mee en kost maar een 70 euro en honen kost 50euro maarja als je koel vinen af gebroken zijn raad ik je echt aan om een nieuwe te kopen
 
Na het zijn geen hoekjes, ze zijn vrij groot.
Ik zal er morgen wel even een fototje van maken.
Volgens de brommer zaak hier in de buurt moeten we daar wel mee uit kijken.
maar goed ik kijk wel even wat jullie zeggen
 
Back
Top