Warmloper -> Nieuwe Cillinder vraag

Fakey

Well-Known Member
Hallo iedereen.
Ik heb net als het goed is een warm loper gehad (geen olie meer in de olietank en niet starten)
:'(
Na goed.
Nu had ik de volgende vraag:
Wat is een goeie 50 CC (snel) cillinder die een goeie prijs/kwaliteit verhouding heeft?
Alles moet er bij zitten (zoals de zuiger en wat er allemaal kapot gaat als je een warmloper hebt (weet ik niet 8P))
Iemand tips en ideeën?

ik zelf zag dit al staan
T6 50 CC
Maar zit daar alles wel bij?
en is dat wel een goeie cillinder?

M.v.g. Bryan
 
Advertisement - register to remove this

Iemand die weet of die airsal t6 goed is en of alles daar bij zit (zuiger, zuigerveren, cillinder, pakkingen etc. etc. etc.)
Trouwens: we hebben de boel er nog niet af maar het is 99% zeker dat de warmloper mijn cillinder naar de knoppen geholpen heeft.
Toen ik reed hoorde ik namelijk ook een krgghhhhh geluid alsof er een zandkorrel tussen zat oid maar het is wel een warmloper aangezien mijn olie tank hartstikke leeg was en mijn pa zei dat het kicken en het electrisch starten te makkelijk ging en dat ie geen compressie had....
 
mja , en dan koop je straks een nieuwe cilinder en loopt straks net ze snel weer kapot..

haal eerst de oude cilinder er eens af , wellicht is er rommel van de zuiger gekomen en moet je het blok eerst uit elkaar halen..

een snelle 50cc geeft alleen maar ellende , je moet OF de juiste setup hebben wil je vermogens winst hebben , of je krijgt een scooter die in verhouding minder loopt dan een std scooter , en zeker een Airsal T6 is niet wat om als vervanger te gebruiken voor std cilinder.
 
Melf nou ik wil ook wat sneller als nu.
Dus een 50 snel leek me ideaal aangezien een 70 me toch TE snel gaat.

Maar we zitten eigenlijks even te kijken aan wat voor prijs ik zit als ik WEL een nieuwe cillinder etc. moet hebben.

Daarom vraag ik alvast want wrs. moet er wel wat vervangen worden en dan wil ik wel weten wat een goeie performance geeft maar toch niet TE veel geeft.
Kijk ik hoef geen 70CC die 130 loopt maar gewoon een setup wat ongv. 70-80 loopt is leuk.
Daarom 50 Snel ;)

maar wat voor cillinder raden jullie mij aan dan?
 
een standaard cilinder is al vrij snel , en de meeste zogenaamde 50cc snel zijn vrijwel niks sneller dan een std cilinder , lopen imo zelfs beroerder...

en je zou wel sneller kunnen , maar dan moet je de juiste (50cc) onderdelen moeten monteren , maar dat kan ook met een std 50cc..

verder is een 70cc amper sneller dan een 50cc als je die er zo op zet..

kortom , een 50 snel bestaat gewoon niet , en is ook niks sneller (ja , 5 km op top plat erop , maar met veel meer toeren en beroerd optrekken)

ik zou gewoon een normaal cilindertje nemen , en de setup daaromheen goed aanpassen..
 
std cilinder kun je ook laten honen en nieuwe zuiger.

maar een imitatiecilinder is wat goedkoper , rijdt vaak wel goed , echter moet je wel de juiste nemen , sommige imitatiecilinders lopen niet zo snel.
 
std cilinder kun je ook laten honen en nieuwe zuiger.

maar een imitatiecilinder is wat goedkoper , rijdt vaak wel goed , echter moet je wel de juiste nemen , sommige imitatiecilinders lopen niet zo snel.

yup ben het met hem eens jammer genoeg.
kies de goeie en niet de slechte zoals dmp 50cc dan krijg je net als ik

yasuni r
17.5mm
power one vario
stage 6 koppeling
hoog uit 70km/h op teller

std cilinder reed 85 dusja orginele is wel een aanrader als goeie cilinder en slijt zeer sloom de mijne heeft zonder onderhoud zoals nieuwe zuiger 45.000 gehaald (A) ja daarna was die ook egt dood
 
Ermm.
heren ik wil geen 70 cc maar een 50 cc.
En ik vraag eigenlijks alleen welk merk jullie aan raden.
Of nog beter een product link (naar josdijkman het liefst)
Voor mina verti.
Want ik zelf weet niet wat nou wel goed is en wat niet
 
Lever je oude cilinder in bij je dealer , betaal +- 60 euro bij, en krijg een gehoonde originele cilinder met kwaliteits zuiger.
Zit je altijd goed ;)


edit/ik weet niet of dit bij alle dealers kan.
 
ik zou idd ook liever honen , dan heb je originele kwaliteit , en de std cilinders lopen ook goed.

cilinders zoals dr50 maken alleen maar meer toeren zo'n beetje , daardoor loopt het imo nog minder dan std cilinder..
 
Back
Top