Nieuwe cilinder gelijk warmloper

Luke23

Member
Hallo allemaal ik heb een week geleden een speedfight 2 (bj 1999 A-C en premix dus geen olipomp) gekocht die niet liep na enig onderzoek kwam ik er achter dat hij te weinig compressie had dus ik een malossi snel 50cc kit besteld en na mijn mening goed geïnstalleerd

Hierna starte hij in een kick en liep hij stationair super toen ik er mee wou rijden liep hij echter maar 10km/u na een klein blokje om 3/5min had ik de bougie gecontroleerd en die had een mooie bruine kleur toch heb ik er een iets grotere sproeier in gezet 68>72 heb hier ook een blokje mee gereden en toen ik de straat uit was viel hij uit ik de cilinder open gemaakt en ja hoor hele zuiger/kop kapot gelopen hierna de cilinder gepolijst en een nieuwe zuiger er in gezet en hij liep zich weer kapot ik snap niet waarom hij dit doet

Wat ik nog meer heb gedaan
Carburateur schoon gemaakt
Nieuwe membraan kleppen (malossi)

Hierna heb ik nog wat onderzoek gedaan

V snaar te los
Hele Zware rollen 9g voor 50cc

Ik heb nu weer een nieuw cilinderkit/kop 3’ bougie besteld maar ik heb liever niet dat dit mij weer overkomt

Ik heb alles goed geïnstalleerd en alles goed in de oli gezet maar ik weet niet wat hier fout is gegaan

Weet iemand wat dit zou kunne zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Je zegt de oliepomp is uitgeschakeld en er wordt handmatig gemixt.
Heb je dit zelf gedaan of gebruik je nog de premix die in de tank zat van de vorige eigenaar?

Als je zelf gemixt hebt, hoeveel mili liter olie heb je per liter benzine bijgevoegd en welke olie heb je gebruikt?
Trekt de motor niet ergens valse lucht waardoor, ondanks dat je de sproeier vergroot hebt, het zaakje toch veel te arm loopt?
 
Hallo allemaal ik heb een week geleden een speedfight 2 (bj 1999 A-C en premix dus geen olipomp) gekocht die niet liep na enig onderzoek kwam ik er achter dat hij te weinig compressie had dus ik een malossi snel 50cc kit besteld en na mijn mening goed geïnstalleerd

Hierna starte hij in een kick en liep hij stationair super toen ik er mee wou rijden liep hij echter maar 10km/u na een klein blokje om 3/5min had ik de bougie gecontroleerd en die had een mooie bruine kleur toch heb ik er een iets grotere sproeier in gezet 68>72 heb hier ook een blokje mee gereden en toen ik de straat uit was viel hij uit ik de cilinder open gemaakt en ja hoor hele zuiger/kop kapot gelopen hierna de cilinder gepolijst en een nieuwe zuiger er in gezet en hij liep zich weer kapot ik snap niet waarom hij dit doet

Wat ik nog meer heb gedaan
Carburateur schoon gemaakt
Nieuwe membraan kleppen (malossi)

Hierna heb ik nog wat onderzoek gedaan

V snaar te los
Hele Zware rollen 9g voor 50cc

Ik heb nu weer een nieuw cilinderkit/kop 3’ bougie besteld maar ik heb liever niet dat dit mij weer overkomt

Ik heb alles goed geïnstalleerd en alles goed in de oli gezet maar ik weet niet wat hier fout is gegaan

Weet iemand wat dit zou kunne zijn?
Paar dingen hier die erg frappant zijn.

- Max 10 km/h rijden. Hoe gedroeg de scooter zich? Stotter? Toerenverloop?
- Wie rijdt er 3/5 min(3 en 5 min is overigens een verschil van 66%, maar oke) met een scooter die overduidelijk problemen heeft na montage cilinder? Had hem vrij snel langs de kant gezet en het probleem onderzocht.
- En met 10 km/h rijden en een mooie kleur bougie lijkt me nogal sterk. Was deze bougie nieuw?
- Als verder carb en uitlaat standaard zijn lijkt mij de sproeier niet de boosdoener. 50 ml olie op 2L ook niet.
Ik neig naar vuil in benzine/ inlaat, blok, verkeerde montage of een combinatie van beide.
Plaats hier gerust wat foto's van je cilinder en zuiger.
 
De motor stottert heel erg veel verschil in toerenverloop en pakt bijna niet de koppeling tank is schoon gemaakt en de luchtfilter ook hij heeft ook nog een nieuwe brandstof filter gekregen

Rijtijd ik weet niet precies hoe lang ik heb gereden maar in ieder geval rond de 300/400m
Post automatically merged:

image.jpg
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    156.3 KB · Views: 24
  • image.jpg
    image.jpg
    152.5 KB · Views: 23
Geen rommel in je krukaskamer ofzo laten vallen?
Verder wil het feit dat je nieuwe pakkingen hebt gebruikt niet meteen zeggen dat je geen valse lucht kan aanzuigen.
Maar waarom begin je met zo'n kleine sproeier dan ook? Groot beginnen en met stapjes kleiner indien nodig.
Was de cilinder wel goed voor je begon? Want zie een B zuiger dus lijkt me geen nieuwe cilinder te zijn geweest. Niks mis mee overigens maar helpt misschien om dit te voorkomen volgende keer
 
De zuigerveren zaten vast aan de zuiger maar waren niet gebroken ook zaten de sluitnokjes en de clipjes er

Dat er vuil bij de Krukas zit nu ik er zo over na denk dat kan misschien wel de vorige eigenaar zij dat hij de zuiger + zuigerveren had vervangen

Cilinder was nieuw van malossi de brommerboer had deze nog liggen exclusief zuiger toen heeft hij mijn deze zuiger er bij verkocht
 
Last edited:
Back
Top