Waarom?

Sabre

Well-Known Member
Hoi

Hey ik heb een vraag, waarom mag je als je op de rollerbank bent geweest en over de 0.5kw komt niet meer verder rijden,

en als je staande wordt gehouden bijv om de snelheid gewoon doorrijden ook al is hij opgevoerd dus ook over de 0.5kw??


Michael
 
Advertisement - register to remove this

Verschilt per agent, bij de een mag je wel doorrijden bij de ander niet. Reden is dat je dan op een opgevoerde scooter rijdt en niet verzekerd bent.
 
Je mag de weg niet op als je voertuig niet goedgekeurd is, bij autos is het de APK, bij bromfietsen mag je niet opgevoerd zijn.

Word je gepakt dan moet je lopen als blijkt dat je voertuig niet in orde is, ga je toch nog rijden dan kan je straks weer opgepakt worden en mag je weer gezellig de rollenbank op.
 
ja dat weet ik ja dat deed ik dus een keer moest ik meneer de agent heel lief aankijken om niet nog een keer op de rollebank te hoefen
 
bij een oto en moter enzo is het gewoon heel anders. Je auto mag/kan harder dan de snelheid die je mag rijden hier.
Bij een scooters is gewoon de regel : niet meer dan " zoveel " kw .
Gaat je scoot over die kws heen is ie , zoals hierboven al staat , niet verzkerd.
Dus eigenlijk mag je gewoon ook echt niet verder rijden.
Meestal doen ze niet zo moeilijk en mag je wel weer door rijden.
Ligt er een beetje aan hoe hard je scoot loopt denk. :)
 
Back
Top