Waarom Maximum?

jeffrey130

Well-Known Member
Waarom is het zo geregeld dat je brommer niet harder MAG dan 45. Ze kunnen het toch hetzelfde doen als bij auto's? Die mogen toch ook niet harder dan 50 in de bebouwde kom, maar die kunnen toch ook 170 rijden?

Is dit in andere landen ook zo? Of zijn er landen waar dit anders is?

Ik heb denk wel een vermoeden dat dit gedaan is voor de pubers die zichzelf in 5 stukken rijden. Maar het zou toch ook anders kunnen.

Illegaal is vaak leuker dan legaal. Als je het "onbegrensd rijden" legaal maakt dan is er toch ook geen ruk meer aan om je brommer op te fokken?
En als ze je dan pakken als je te hard rijdt, dan geef een boete van 200,- of neem 'm in beslag bij meer dan het dubbele te hard. Doen ze bij auto's ook.

Of denk ik nu heel simpel.

Jeffrey
 
Advertisement - register to remove this

Vind ik ook. Maarja wat doe je eraan.
Ze moeten gewoon snor vanaf 16jaar
Brom vanaf 18jaar onbegrensd ;)

Illegaal is idd altijd leuker dan legaal.
Kameraad van mij woont nu in Ierland in Dublin. Daar mag je t/m 75cc onder je scooter hebben.
Oftewel je scooter mag ip. zo hard gaan als je maar wil. Rollenbanken bestaan daar helemaal niet.
Word je gepakt als je te hard gaat, krijg je gewoon een bekeuring.

Ben wel een beetje jaloers ;)
 
volgens mij gaan ze dat ook doen dat je zo hard mag rijden als je wilt maar betrappen ze je dan ben je de lul (brommers krijgen toch binnenkort kentekenplaat)

maar ik vind het ook kut inplaats dat ze gewoon zeggen je mag zo hard rijden als je wilt maar dan wel met 50 cc ( is ook uit poll's gebleken)
 
jeffrey130 said:
Waarom is het zo geregeld dat je brommer niet harder MAG dan 45. Ze kunnen het toch hetzelfde doen als bij auto's? Die mogen toch ook niet harder dan 50 in de bebouwde kom, maar die kunnen toch ook 170 rijden?

Is dit in andere landen ook zo? Of zijn er landen waar dit anders is?

Ik heb denk wel een vermoeden dat dit gedaan is voor de pubers die zichzelf in 5 stukken rijden. Maar het zou toch ook anders kunnen.

Illegaal is vaak leuker dan legaal. Als je het "onbegrensd rijden" legaal maakt dan is er toch ook geen ruk meer aan om je brommer op te fokken?
En als ze je dan pakken als je te hard rijdt, dan geef een boete van 200,- of neem 'm in beslag bij meer dan het dubbele te hard. Doen ze bij auto's ook.

Of denk ik nu heel simpel.

Jeffrey

En jij denkt echt dat alle pubertjes braaf 30 en 40 blijven rijden terwijl de 90 kunnen?

Inderdaad.. dat doen ze niet.
Nu zijn er onder auto rijders ook veel mensen die zich niet aan de snelheidsregels houden, maar die zijn makkelijker te pakken dan scooter rijders. Maar wie weet of het veranderd met invoeren van het scooter-kenteken.
 
in spanje mag je met je 6de 125cc rijden( wel met speciaal sjeesbewijs). in bijna alle landen van europa mag je met je autorijbewijs 125cc motor rijden, en weer hier niet.
 
met je 6de :S dus als je 6 jaartjes oud ben mag je moter rijden, ik denk dat ik het niet snap want anders zou het wel raar zijn kindje gaat ijsje halen op de moter :p
 
in Italie mag je ook tot een 75cc hebben (daarvan dat bv bij de Aprilia RS 50 replica er al standaard een 75 cc motor inzit als je 1 laat overkomen die dan begrensd is naar een 45/uur...)

In Italië mag je bv ook met je autorijbewijs waarbij je hier met een 125cc motor mag rijden, met een 250cc motor mag rijden

jealous... :)
 
Back
Top