4slaf4life
Well-Known Member
Ik neem aan dat ze het sowieso opmeten. ''op het oog'' klinkt niet echt als iets wat het goed zou doen in een rechtszaak
Oh, dus daarom rennen die bestuurders weg als ze een ongeluk veroorzaken."Een verzekering?.... Lekker belangrijk!!!
Waarom zou je een verzekering nemen?
Kost alleen maar onnodig veel geld!
Wat kan je gebeuren?
Je rijdt alleen maar op de provinciale buitenwegen en kom nooit iemand tegen!
Totdat.....
Je net even die ene fietser over het hoofd ziet.
Maar dan: BAMMM.......
Daar ligt hij/zij...
Verlamd en niet meer instaat om iets te doen en/of te werken.
De verzekering betaald aan het slachtoffer uit.
Opgelost en weer door met je leven.
Dat denk je...
De uitkerende partij gaat de schade echt wel op je verhalen en eisen elke eurocent bij je terug.
Dit betekend dat je, hoogstwaarschijnlijk, de rest van je leven aan het terugbetalen bent.
En dit alles om een paar euro per maand te besparen"
HOE DOM KAN JE ZIJN.............................................................................
Vroeger werd je brommer in beslag genomen en werden alle onderdelen die er niet op hoorden eraf gehaald.Ik neem aan dat ze het sowieso opmeten. ''op het oog'' klinkt niet echt als iets wat het goed zou doen in een rechtszaak
Helemaal mee eens.Als ik een antwoord zou moeten formuleren, zou dat als volgt klinken:
Het risico van het "opvoeren van een scooter" is geen risico.
Hooguit een weloverwogen beslissing.
Momenteel is dit wel een risico ivm verzekering en het delen van het weggedeelte met fietsers.Het risico van het "opvoeren van een scooter" is geen risico.
Hooguit een weloverwogen beslissing.
Die tijd kan ik me ook nog goed herinneren.Vroeger werd je brommer in beslag genomen en werden alle onderdelen die er niet op hoorden eraf gehaald.
Als ik een antwoord zou moeten formuleren, zou dat als volgt klinken:
Het risico van het "opvoeren van een scooter" is geen risico.
Hooguit een weloverwogen beslissing.
Niet alleen loopt een "opgevoerde" scooter vaak zuiniger en dus schoner, hij (de scooter) draagt tevens bij aan de verkeersveiligheid, omdat hij beter met het verkeer meekan, waardoor opgefokte VAG-klanten in hun zwarte lease-bakken minder gauw geneigd zijn om achterlijke capriolen uit te halen teneinde voorbij een te traag voortbewegende scooter te geraken.
Bovendien is het volgens mij nog steeds zo dat de wetgeving niet klopt.
Een Vespa Elettra heeft bijvoorbeeld 4Kw piekvermogen. Een moderne Euro 5 scooter heeft 2,2Kw piekvermogen .
Indien ik een euro 5 scooter dusdanig manipuleer dat ik aan 4Kw kom, dan heb ik hem dus opgevoerd (?!)
Volgens de wet mag een brommer 5Pk hebben. Indien hij maar niet harder kan dan de constructiesnelheid van 45km/u (sic).
Maar;
Vertel mij eens.... iedereen die een motorvoertuig bestuurt moet een proeve van bekwaamheid afleggen .
Daarin wordt o.a. behandeld dat je niet harder mag dan 45km/u (bromfiets) en 30km/u in de bebouwde kom. (indien aangegeven).
Als je slaagt voor die proeve van bekwaamheid, word je dus in staat geacht om, met een motorvoertuig, verstandig en veilig te kunnen deelnemen aan het verkeer.
M.a.w. je WEET dat je mogelijk in overtreding bent als je te hard rijdt... net als die man/vrouw in die snelle auto die veel harder kan dan de wettelijk toegestane snelheid.
Waarom, ins hemelsnaam , moeten er dan controles plaatsvinden met rollenbanken?
De constructiesnelheid is 45. Totaal achterhaald. Het verkeer is immers hectisch en sneller geworden t.o.v. het verkeer ten tijde dat deze regels werden vastgelegd (jaren '80).
Niet alleen wordt er gecontroleerd (met marge) op hoe snel een voertuig zou kunnen rijden, hetgeen niet klopt, want geen mens is hetzelfde, dus geen scooter rijdt hetzelfde met een andere berijder.
Ook wordt er gecontroleerd of de berijder "het onderzoek frustreert, dmv ingebouwde begrenzers....welke de snelheid beïnvloeden.
Vanaf 2024 wordt dit verplicht in auto's, maar vooruitlopen op de wetgeving mag (net als bij het derde remlicht destijds) kennelijk niet...
Het punt wat ik wil maken is als volgt.
Laat de wetgever de wet aanpassen en laat hen een rijbewijs invoeren voor motorvoertuigen TOT 4Kw.
Net zoals er voor zware motoren klassen zijn A1 A2 A.
Opvoeren is dan niet meer aan de orde, net als rollenbankcontroles.
En laat die 5Pk klasse gewoon 60 (gps) rijden, zodat ze met het verkeer meekunnen.
Gewoon flitsen/laseren en de boete op de mat. Klaar.
Niet zeuren, want je weet dat je niet harder mag dan 50 in de bebouwde kom.
Hele lap tekst, maar zo denk ik dus over zogenaamd "opvoeren".
Voor mij blijft het een melkkoe.
Kijk maar eens wat hier allemaal verboden is, maar waar niet op gehandhaafd wordt.
Dat handhaven doet de overheid op een moment dat ze geld nodig hebben...
Dat is heel wat anders. Nu rijden brommers amper 40 tussen de auto’s..
En trouwens de scooter / bromfiets mag geen 60km kunnen rijden omdat dit de minimale snelheid is voor op de snelweg. Dan zou het volgens de wet betekenen dat we ook de snelweg op zouden mogen.. Maar dat gaat realistisch niet lukken.
Hahahaha..... dat is een behoorlijke cilinderinhoud...500cc
dat ze een dieselmotor van 500cc mogen hebben. Voor de rest niks. En ze kunnen niet op de rollenbank, maar dat zou ik geen uitzondering noemen
Nee dat is het niet. Hij heeft het bij het rechte eind. Aangezien ik zelf ook 2 had staan, nou nog maar 1)Hahahaha..... dat is een behoorlijke cilinderinhoud...
Denk dat je typfoutje hebt gemaakt...
Nooit geweten dat dit zo is.
Dat blijkt dus...Nee dat is het niet. Hij heeft het bij het rechte eind.
volgens mij mogen die ook maar max 4kw hebben. 500cc verschilt.
Kubota is volgens mij maar 440cc
Oude lombardi 505cc
Yanmar 523cc
En mitsubishi zelfs rond de 600 cc.
Je hebt natuurlijk wel kracht nodig om dat autootje vooruit te krijgen.
Er zitten geen benzine motoren onder omdat die meer vermogen hebben.
Max snelheid is officieel ook maar 45km.. Dus je mist vrij weinig eigenlijk
Post automatically merged:
Nee dat is het niet. Hij heeft het bij het rechte eind. Aangezien ik zelf ook 2 had staan, nou nog maar 1)
Nooit geweten dat dit zo is.
Dacht altijd dat er maximaal een 50cc in mocht zitten.
Vandaar mijn opmerking...
Dat blijkt dus...
Die mogen ook op N wegen rijden.Wat voor uitzonderingen zijn er volgens jou voor brommobielen dan?
Een brommobiel mag rijden op 50-60- 70- en 80km wegen, auto(snel)wegen zijn verboden. Op 80-km wegen geldt regematig een uitzondering. Als het zgn. C9-bord (zie hieronder) er staat is de weg verboden voor langzaam verkeer en dus ook voor brommobielen.Wat voor uitzonderingen zijn er volgens jou voor brommobielen dan?
dan vegroot je de marge naar 80 voor op de snelwegHet draait natuurlijk alleen om geld.
Als we allemaal braaf de regels netjes gaan vast leggen (zoals die 4kw en 60km/u) dan valt er niks meer te bekeuren.. Dan leven wij in een te perfecte wereld.
En trouwens de scooter / bromfiets mag geen 60km kunnen rijden omdat dit de minimale snelheid is voor op de snelweg. Dan zou het volgens de wet betekenen dat we ook de snelweg op zouden mogen.. Maar dat gaat realistisch niet lukken.
Dat kan natuurlijk ook.dan vegroot je de marge naar 80 voor op de snelweg
bedoelde meer dat de minimale snelheid naar 80 gaat dan ipv 60 op de snelweg wat ik sws all veiliger zou vinden, zodat je dan wel de snelheid naar 60 of 70 kan invoeren zonder dat een brommer op de snelweg kan rijden wettelijk gezien, ben eerder voorstander van een algeheel 125cc klasse voor 16 jarige met de juiste opleiding erachterDat kan natuurlijk ook.
Net als vroeger in Duitsland.
Een 80cc klasse invoeren.
Ben je van alle gezeik af.