Waarom wel of niet?

Florp

Well-Known Member
Ik ben hier nieuw en ik weet niet of ik het hier goed post,

Nou ik wil graag een brommer of scooter alleen mijn ouders vinden het
''te gevaarlijk'' dus ik zoek een paar goede redenen om een brommer/scooter te mogen, als je goede redenen hebt please post het hier9||6

Groeten Floris
 
Advertisement - register to remove this

wat is er zo veilig aan een fiets? ook niks toch ;)

ze moeten niet zeiken, je kan ook in een glazen kast gaan zitten dan kan je (bijna) niks over komen.

wat is er zo veilig aan een auto?? je hebt miss meer preventie of als je een ongeluk krijgt airbags oid. maarja zelfs daar vallen nog doden.
 
Dat er ongelukken gebeuren ligt meerendeel aan de bestuurder ipv het voertuig ;)


nee het gaat gewoon om het feit. hij mag niet scooter rijden, denk omdat ze ouders bang zijn dat hij ongeluk krijgtoid.

maar dat kan met alles wel gebeuren ;) dus geniet van t leven en ga scooter rijden.
 
nee het gaat gewoon om het feit. hij mag niet scooter rijden, denk omdat ze ouders bang zijn dat hij ongeluk krijgtoid.

maar dat kan met alles wel gebeuren ;) dus geniet van t leven en ga scooter rijden.

Volgens mij als je ouders het verbieden heb je je er maar bij neer te leggen?

Stel gewoon voor dat je met goede voertuigbeheersing het goed zal gaan, dat je verantwoordelijk ben en goed oplet. Spreek af dat je in het begin je scooter de 1e paar maanden niet opvoerd om wat meer ervaring op te doen in het rijden, en zeg dat het je alvast voorbereid om straks in het verkeer deel te nemen met je auto.
 
Volgens mij als je ouders het verbieden heb je je er maar bij neer te leggen?

Stel gewoon voor dat je met goede voertuigbeheersing het goed zal gaan, dat je verantwoordelijk ben en goed oplet. Spreek af dat je in het begin je scooter de 1e paar maanden niet opvoerd om wat meer ervaring op te doen in het rijden, en zeg dat het je alvast voorbereid om straks in het verkeer deel te nemen met je auto.


ja oke daar heb je gelijk in.

mja misschien rij je wel heel voorzichtig, kan een ander je wel te pletter rijden.

maarja in het leven kan van alles gebeuren dus waarom dan niet scooter rijden zoals het hoort. niet op gevoerd.
 
Bedankt mensen!! ik ga ff wat proberen en ik laat het weten!!
Als er nog mensen zijn met sugesties, dan hoor ik het graag!!

Groeten Floris
 
begin helemaal niet met opvoeren bij je ouders, mijn pa vond het juist wel handig een scooter i.v.m. stages.

verzin gwn een aantal dingen, stage, werk, school?
 
School dat is het belangrijkste bij hun

Moch gwn van me ma er een halen hoefde niks over te zeiken heb dus jog-r

Succes!
 
en ik neem aan dat je hem zelf betaalt?

zeg dat je lang hebt gespaart en nu iets wilt kopen van je bij elkaar gespaarde geld, iets waar van je zeker lang plezier van kunt hebben.

je bent nu inmiddels oud genoeg om zelff je zaakjes te regelen! (lijkt mij)
 
en ik neem aan dat je hem zelf betaalt?

zeg dat je lang hebt gespaart en nu iets wilt kopen van je bij elkaar gespaarde geld, iets waar van je zeker lang plezier van kunt hebben.

je bent nu inmiddels oud genoeg om zelff je zaakjes te regelen! (lijkt mij)


Ja kijk ik heb dus wel wat geld maar zij zijn zo nieuwsgierig dat ze precies willen weten wat ik koop en hoeveel geld ik heb etc. ik wil hem idd zelf gaan betalen maar ze vinden het te gevaarlijk, en het ergste is nog dat ze me ook willen verbieden om bij vrienden achterop te gaan maar ongeveer al mijn vrienden hebben een scooter...
 
vraag je ouders wat ze dan gevaarlijk eraan vinden???

het is gwn een fiets met een motor, en je draagt een helm!
natuurlijk willen ze het beste voor je, maar met een auto tegen iemand anders aan knallen is net zo gevaarlijk!

een scooter is niet een motor, en 70% rijd je op een fietspad.
 
En sowisow, er worden ook praktijkcursussen gegeven voor de scooter, miss kan je dat nog voorstellen ofzo als het echt om de veiligheid gaat?
 
Die mongooltjes die zich zelf mijn ouders noemen vinden het nog steeds niet goed godverdomme en ze vinden het nog steeds te gevaarlijk
 
Die mongooltjes die zich zelf mijn ouders noemen vinden het nog steeds niet goed godverdomme en ze vinden het nog steeds te gevaarlijk

Ik denk als je zo over je ouders praat dat er inderdaad reden is om aan te nemen dat je niet verantwoord ermee om kan gaan.
 
Ik denk als je zo over je ouders praat dat er inderdaad reden is om aan te nemen dat je niet verantwoord ermee om kan gaan.

Bas ik was boos op dat moment omdat mijn vader eerst op woensdag avond had gezegt ja het mag we praten dit weekend veder en dan zegt hij gister opeens van het mag niet meer so..
 
Nou dan ben je al op de helft. Probeer te vragen waar ze het risico in zien, dat je zelf een ongeluk krijgt of dat je iemand anders aanrijd of anders? En aan de hand daarvan zorg je dat je argumenten hebt waardoor je bij hun de twijfel kan wegnemen.
 
Back
Top