Nee het is geen onzin dat je meer als 2KW mag hebben. Check dit artikel:
Vrij baan voor opgevoerde brommer
11 jan 1997
Weinigen weten het nog en onze overheid wíl het liever niet weten, maar: sinds 1 augustus is het vermogen van bromfietsen en -scooters niet langer beperkt. Waren tot voor kort bromfietsen in Nederland wettelijk beperkt met een maximum vermogen van anderhalf kilowatt (ruim twee pk), thans kunnen zij over 4,5 kW (plusminus 6 pk) beschikken. Een gevolg van nieuwe Europese wetgeving. De Nederlandse overheid moet tandenknarsend brommers en scooters, met één, twee of zelfs drie maal groter vermogen, toelaten. Alleen de maximum snelheid blijft van kracht. Buiten de bebouwde kom mogen brommers vijfenveertig kilometer per uur, daarbinnen dertig km/u. Maar wie moet de nieuwe generatie snelle brommers gaan controleren? De politie kwam in het verleden al nauwelijks toe aan gericht toezicht. Kortom, de beer is los in brommerland!
door BERRY ZAND SCHOLTEN - ZOETERMEER, zaterdag
Heeft ooit eens in de Telegraaf gestaan. Vandaar
Je mag dus wel meer als 2KW hebben als je je maar aan de maximum snelheid houdt. En dat kan met behulp van een begrenzer. Die er vervolgens uit wordt gesloopt tijdens een technisch onderzoek|( . Dus daarom wil ik weten waarom ze dat doen, dat ding zorgt er toch juist voor dat je je aan de max snelheid houdt? Natuurlijk gebruikt niemand ze begrenzer constant, maar dat kan de politie toch niet bewijzen? Ze hebben alleen een vermoeden. En toch slopen ze hem eruit, terwijl ze dat niet mogen doen volgens mij
Of heb ik het nou helemaal fout?