Waarom is een begrenzer niet legaal?

TresurP

SR Tres
Na weer een prachtig ritje op de rollenbank + technisch onderzoek:| ben ik mij eens af gaan vragen waarom begrenzers verboden zijn. Het is toch toegestaan om een hoog vermogen te hebben, als je maar aan de constructiesnelheid van 45 km/u voldoet. Toch?
Waarom is het dan illegaal om een begrenzer te hebben, die zorgt er dan toch juist voor dat je met een hoger vermogen toch voldoet aan de wettelijk bepaalde snelheid?

Iemand die mij hier een beetje duidelijkheid in kan verschaffen?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

volgens mij omdat ze het zien als misleiding, omdat jij makkelijk die begrenzer uit kunt zetten als je aan het rijden bent en dat ding alleen aan zet wanneer je aangehouden wordt

edit: hardstyler was me voor
 
Originally posted by scooteraars
Beetje domme vraag ofniet:|
Tuurlijk mag et niet das al zolang een regel:(

Ja joh, lees dan kerel:| , ik vraag toch alleen WAAROM het niet mag, volgens mij mag het wel als je mijn verhaal leest, alleen loopt de politie gewoon een beetje te naaien. Dat is de vraag :|
 
op de rollenbank meten ze toch het vormogen dat hij op de as overbrengt??

dus als je meer vermogen hebt, maar toch maar 45 bromt, dan ben je toch gezien
 
Originally posted by polinike
op de rollenbank meten ze toch het vormogen dat hij op de as overbrengt??

dus als je meer vermogen hebt, maar toch maar 45 bromt, dan ben je toch gezien

De regel is juist dat je aantal wat kw vermogen, veel meer als 2, mag hebben, als je maar 45 km/u als constructiesnelheid hebt. Daarom vraag ik mij af of de politie je niet ontzettend naait door je begrenzer e.d. te slopen en er boetes voor te geven. Zij weten toch ook nooit of je die begrenzer alleen ff aanzet op de rollenbank, of dat je er altijd mee rond tuft.
 
Jahh dus die van begrenzer.nl mag wel.

Zolang zij niet kunnen bewijzen dat jij op het moment van controller in staat was om hem aan te zetten kunnen ze je niks maken.
 
ik heb verhalen gehoord dat rollerbanken weg gaan en ze alleen nog gaan laseren...

dit lijkt mij veeeel beter, auto's mogen tog ook een top van 250 hebben, maar krijgen daar echt geen boete voor.

als je een begrenzer in je scoot hebt, de politie vind die, dat denken ze dat je ze naait, dus naaien ze je trug.

volgens mij is het wat hardstyler zegt ook waar, anders mag je ook geen varioring e.d. :D

Quote: Zolang zij niet kunnen bewijzen dat jij op het moment van controller in staat was om hem aan te zetten kunnen ze je niks maken.
 
Automobilisten houden zich meer aan de maximum snelheid dan dat scooter jongeren dat doen ;) Mij vader rijdt niet elke dag 250 maar 90% van de straatscooters die zijn opgevoerd rijden elke dag wel hun topsnelheid ;) Dit is dus niet met elkaar te vergelijken.

En dat verhaal van je mag meer als 2KW hebben is helemaal onzin. Je mag maar 0.45 hebben ;) Dit is omgerekend volgens de politie 45km/h
 
Nee het is geen onzin dat je meer als 2KW mag hebben. Check dit artikel:

Vrij baan voor opgevoerde brommer
11 jan 1997
Weinigen weten het nog en onze overheid wíl het liever niet weten, maar: sinds 1 augustus is het vermogen van bromfietsen en -scooters niet langer beperkt. Waren tot voor kort bromfietsen in Nederland wettelijk beperkt met een maximum vermogen van anderhalf kilowatt (ruim twee pk), thans kunnen zij over 4,5 kW (plusminus 6 pk) beschikken. Een gevolg van nieuwe Europese wetgeving. De Nederlandse overheid moet tandenknarsend brommers en scooters, met één, twee of zelfs drie maal groter vermogen, toelaten. Alleen de maximum snelheid blijft van kracht. Buiten de bebouwde kom mogen brommers vijfenveertig kilometer per uur, daarbinnen dertig km/u. Maar wie moet de nieuwe generatie snelle brommers gaan controleren? De politie kwam in het verleden al nauwelijks toe aan gericht toezicht. Kortom, de beer is los in brommerland!

door BERRY ZAND SCHOLTEN - ZOETERMEER, zaterdag

Heeft ooit eens in de Telegraaf gestaan. Vandaar;)

Je mag dus wel meer als 2KW hebben als je je maar aan de maximum snelheid houdt. En dat kan met behulp van een begrenzer. Die er vervolgens uit wordt gesloopt tijdens een technisch onderzoek|( . Dus daarom wil ik weten waarom ze dat doen, dat ding zorgt er toch juist voor dat je je aan de max snelheid houdt? Natuurlijk gebruikt niemand ze begrenzer constant, maar dat kan de politie toch niet bewijzen? Ze hebben alleen een vermoeden. En toch slopen ze hem eruit, terwijl ze dat niet mogen doen volgens mij:( Of heb ik het nou helemaal fout?
 
Jah dat artikel ken ik wel staat ook op internet maar het is volgens mij gewoon flauwekul. Zo heeft de schrijver van het artikel al enige fouten aan het begin van zijn artikel gemaakt waar hij zegt dat je vroeger 1,5 kW mocht wat dus al dikke bull shit is, en daarom denk ik ook dat de rest van zijn artikel een beetje slap geouwehoer is.

mijn conclusie luidt dus aan begrenzers heb je niks, ben een man en accepteer je boete of naai er gewoon uit zoals ik meestal doe en zorg dat je set-up hiervoor snel genoeg is. Met onderstaande set-up rijd ik al meer als een half jaar elke dag rond en nog nooi een boete ontvangen. Jah 2keer voor zonder helm
 
Originally posted by Area 51 Tetsuya
Jah dat artikel ken ik wel staat ook op internet maar het is volgens mij gewoon flauwekul. Zo heeft de schrijver van het artikel al enige fouten aan het begin van zijn artikel gemaakt waar hij zegt dat je vroeger 1,5 kW mocht wat dus al dikke bull shit is, en daarom denk ik ook dat de rest van zijn artikel een beetje slap geouwehoer is.

Nah er zit denk wel een kern van waarheid in, aangezien ik verschillende verhalen heb gehoord waarbij mensen dit artikel bij het bezwaarschrift deden, en vervolgens geen boete meer hoefde te betalen. Maar waar het mij om gaat is dat waarom ze je begrenzer eruit slopen, en waarom je er een boete voor krijgt, voor zowel het in bezit hebben van de begrenzer als het vermogen zonder begrenzer.

En ik wil best die boetes betalen hoor, alleen niet als ze onterecht zijn, en dat zijn ze volgens mij
 
Jah ze geven je een boete omdat de juten denken dat je probeert te naaien met je begrenzer, daarom willen ze je terug pakken en krijg je dus een boete voor het hebben van een begrenzer. Om je nog harder te naaien krijg je natuurlijk ook de boete voor het vermogen binnen. De juten denken namelijk dat je een jong gastje bent met en opgevoerde scooter en altijd te hard rijd en dan ook nog eens zo bijdehand bent om een begrenzer aan te schaffen om de juten te laten denken dat ie standaard loop
 
Mja dat denken ze waarschijnlijk idd ja :D Maar mogen ze wel boete geven voor een begrenzer dan? Zolang zij niet kunnen aantonen dat het geen permanente begrenzer is mogen ze niks doen volgens mij, en toch slopen ze hem er zonder pardon vanaf.
 
Originally posted by [R]unner [R]eloaded
Hmm , misschien ging het in dat artikel wel over krukas kw's ;)

Mjah, van uhh, 4KW naar 0,5KW, joh, dan heb je pas een efficiente overbrenging, kun je die dingen net zo goed meteen verbieden, veel verontreinigender dan dat kan het toch al niet ;).
 
Back
Top