VT sprint Puch

het word zekkers veel leuker in de auto klassse +ralf+
want ik ben ook bezig aan een nieuwe auto sprinter :p

he ronald zelf een framepie lasse zekkersss -:-
 
Last edited:
he mario vet project zeg las je de alu plaat gewoon op het carter??? en bestaat de plaat uit 2 delen?? anders zou je je blok niet meer kunnen splitsen

echt dik gewoon ik wil er ook is aan beginnen een maxiblok lc maken

post dit topic anders ook op het puchforum zullen ze leuk vinden
 
Last edited:
Update(je)

Carters zijn bijna af nu. De aluminium plaat zit muurvast gelast. Had beide carters aan elkaar vast geschroefd met een 3cm dikke alu plaat er tussen. Kwam tijdens het lassen alleen zoveel spanning op de carters dat er een bout spontaan doormidden brak x| Carters na het lassen nog eens opgemeten en de conclusie was dat ze zo krom waren als een hoepel:eek:

Aangezien ik niet zo van beunwerk hou:+ heb ik alles toen maar opnieuw gefreesd. Dus alle pasvlakken weer vlak gefreesd, en daarna de lagerzittingen opnieuw erin gemaakt. En dat is goed gelukt :) Heb effe voor het idee een oude krukas plus secundaire as erin gezet en dat zit zoals het hoort.

Nu cilinder binnenkort laten nicasillen en klein beetje carter-tune-werk doen (doet Ronald/RStuning trouwens) en dan kan het blokje dicht :)

Dan nog effe pijpje bakken, en dan gaat ie de testbank op :)

Zo staat het blokje er nu dus bij:


pkx80.jpg


Ciao!
 
jammer dat het nie op een kreidler blok is,met zo'n cilinder:):) en 2:) 24 mm;)carbs met dubelle roterende inlaat. roterende inlaaten scheelt namelijk super veel . kijk maar naar u concurent foekeman :):) die iedereen at smp achter liet. om maar nog ee,n ideetje te geven ee
 
er valt ook hard te gaan zonder roterende inlaat, hopen dat hun dat gaan bewijzen dan ;)
ik vind iig dat je goed op weg bent.
ben echt benieuwd wat eruit komt rollen.
blijf em volgen.
ooi
 
stunt lc said:
jammer dat het nie op een kreidler blok is,met zo'n cilinder:):) en 2:) 24 mm;)carbs met dubelle roterende inlaat. roterende inlaaten scheelt namelijk super veel . kijk maar naar u concurent foekeman :):) die iedereen at smp achter liet. om maar nog ee,n ideetje te geven ee


uhm , er is maar 1 Kreidler ooit dubbel roterend geweest (luchtgekoeld) , en het is ook niet eens nodig , nadat er maar 1 inlaat mocht worden gebruikt gingen ze alleen maar sneller..

een roterende inlaat zal iets meer vermogen kunnen geven maar ik betwijfel of je bij een sprint er wat aan hebt..

membraangestuurde motoren zijn ver doorontwikkeld tegenwoordig.

en in het zijn de Membraaninlaten die in de 125 en 250 cc nog steeds winnen..

lijkt leuk maar een roterende inlaat is niet het derde wereldwonder hoor
 
lekker handig, roterend op een automaatje... :x

ziet er goed uit! Echt knap dat je alle pasvlakken er opnieuw in heb weten te frezen. Zal pittig werkje zijn om allemaal uit te klokken?
 
Serieus, het ziet er echt netjes uit en weet nu al dat je in de automaten klasse geen tegenstander zal zijn voor mij ;p dit omdat jij denk ik veel sneller zal gaan.
Vind het ook allemaal mooi afgewerkt enzo, kun je als de spoelers opmaat zijn gemaakt misschien een foto maken van recht voor het carter? ben ik wel benieuwd naar eigenlijk.
 
stunt lc said:
jammer dat het nie op een kreidler blok is,met zo'n cilinder:):) en 2:) 24 mm;)carbs met dubelle roterende inlaat. roterende inlaaten scheelt namelijk super veel . kijk maar naar u concurent foekeman :):) die iedereen at smp achter liet. om maar nog ee,n ideetje te geven ee

Een roterende inlaat bij een automaat? De truc van een snelle automaat is een brede powerband. Dus...veel vermogen bij een zo laag mogelijk toerental, en veel vermogen bij een hoog toerental voor de topsnelheid. Een roterende inlaat heeft een hele beperkte powerband, meestal alleen bij hoog toerental, dus voor machines die weg kunnen rijden met 12k ofzo, zoals een schakel is het interessant, maar dan nog is een membraan meestal nog beter, zoals Melf al zei.

Sorry voor de offtopic Mario :)
 
Ey Mario, kan je de camera niet stil houden joh:X

Het blokje van concurent Johan is vandaag ook in elkaar gebakken, dus wordt maar vast bang +pippi+ +ralf+
 
vet project dit gaat mij ff te boven vind het toch al te lijp voor woorden dat je met zo´n ding durft te sprinten als je die achter wieltjes zien nee geef mij maar eens scooter.

maar niet te min super project en zeker 5 sterren waard
 
ABT said:
Ey Mario, kan je de camera niet stil houden joh:X

Het blokje van concurent Johan is vandaag ook in elkaar gebakken, dus wordt maar vast bang +pippi+ +ralf+

bang whaha! de tweede plaats is voor jullie:p
ziet er allemaal netjes uit mario!
 
Pronk said:
Een roterende inlaat bij een automaat? De truc van een snelle automaat is een brede powerband. Dus...veel vermogen bij een zo laag mogelijk toerental, en veel vermogen bij een hoog toerental voor de topsnelheid. Een roterende inlaat heeft een hele beperkte powerband, meestal alleen bij hoog toerental, dus voor machines die weg kunnen rijden met 12k ofzo, zoals een schakel is het interessant, maar dan nog is een membraan meestal nog beter, zoals Melf al zei.

Sorry voor de offtopic Mario :)


nee hoor , wij hebben op een 50cc classic racer ook een vrij brede powerband , vroeger reden ze niet met squish , hadden ze niet zo mooie onstekingen en cilinders etc. , de 50cc begint bij bij zo'n 10.000 en gaat door tot 16.000 , dus breed zat en het wil op allerlei brommers scooters etc..

op laag toeren wil een roterende brommer ook gewoon lekker lopen , kijk maar naar Yamaha FS1 waar die std in zit , en in de formuleklasse volgens mij rijden 2 roterende kreidlers en 1 honda , die rijden prima , het ligt gewoon aan de opbouw van het blok , laat je het blok gewoon laagtoerig loopt ie prima.

verder is het zo dat de grandprix 50cctjes op veel langere stukken reden dus ook een hogere timing etc. konden hebben , het vermogen lag daarbij op hogere toerentallen met als gevolg dat de powerband veel te klein is voor korte circuits.

kortom , een roterende inlaat is niet gebonden aan een bepaald toerental , alleen heeft de roterende inlaat als voordeel dat je de inlaat timing heel nauwkeurig kunt regelen

maar je zal mij niet horen zeggen dat het nou direct een voordeel of nadeel is..

oh ,eveneens sorry voor de off-topic.
 
Back
Top