VT sprint Puch

Volgens regelementen mag je de slag niet aanpassen. Deze moet dus 43mm blijfen. Het zal dus de kunst worden om het slagverschil te overbruggen. Zal voor enige problemen zorgen qau timingen maarja regelementen zijn er niet voor niks :*

Gerben
 
GVT said:
Volgens regelementen mag je de slag niet aanpassen. Deze moet dus 43mm blijfen. Het zal dus de kunst worden om het slagverschil te overbruggen. Zal voor enige problemen zorgen qau timingen maarja regelementen zijn er niet voor niks :*

Gerben
Slag verschil is goed op te vangen.
Hou rekening mee dat de meeste crosser cilinders redelijk tam zijn(timingen staan niet superbruut, iig van wat ik gezien heb), daardoor heb je veel keuze kwa bewerking.
 
Dat zal je nog vies tegen vallen, als je zorgt dat de zuiger @ ODP gelijk staat met onderkant uitlaatpoort kom je op een uitlaatpoort timing van ik meen 195 graden. Dit is op een automaatje eigenlijk iets te veel van het goede.

En nee dit zuig ik niet uit mijn duim, meten is weten namelijk :*

Gerben
 
De timing is geen probleem. Stuk van de onder- en bovenkant van de cilinder afgehaald en hoogte spoelpoorten en uitlaatpoort aangepast. Ik gebruik gewoon een standaard slag krukas voor Puch Maxi trouwens, al word hier nog wel een en ander aan veranderd (de slag niet dus +pippi+ )
 
wat is de slag van deze crosscilinder dan?

wij hebben ook gewoon een 50cc zundapp lc cilinder (slag 43) op een 39,7 slag krukas gehad , dit op een classic 50cc , dit is allemaal wel te doen..

bovendien zijn er toch al meerdere die een crosscilinder gbruiken?
 
melf #50 said:
wat is de slag van deze crosscilinder dan?

wij hebben ook gewoon een 50cc zundapp lc cilinder (slag 43) op een 39,7 slag krukas gehad , dit op een classic 50cc , dit is allemaal wel te doen..

bovendien zijn er toch al meerdere die een crosscilinder gbruiken?

Slag is origineel volgens mij 45,8mm. Valt dus wel mee om hem naar 43mm 'om te bouwen'.
 
Slag verkleinen is in ieder geval een stuk eenvoudiger dan slag verlengen.
Al hoewel ze bij Powerseal vrij vaak cilinderoplassen en opnieuw bewanden voor dat soort doeleinden.

5 sterren voor deze VT puch.
 
In dit geval is de slag dus niet echt radicaal anders. Toen Mario een 125cc cilinder op een Zundapp heeft geschroefd had hij meer problemen. In dit geval was het grootste probleem dat de poorten met de drijfstang lengte en de zuiger uitkwamen dacht ik. De draaibank bracht hierbij uitkomst. En de spoelpoorten kwamen ook niet echt overeen met die in de standaard carters, haha...
 
mwaa hahaha

ik had ook een KX80 cilinder op een puch blok maar was er mee gestopt omdat bij mij de poorten echt super gaar waren gebeund door vorige eigenaar echt wel donders mooi een veel geluk met je puchiej
 
wat kost nou gemiddeld zo'n gebruikt cross cilindertje zo'n beetje? ik heb nog een Tomos schakelbrommer staan , denk dat daar ook wel zo'n cilinder op wil ;)
 
melf #50 said:
wat kost nou gemiddeld zo'n gebruikt cross cilindertje zo'n beetje? ik heb nog een Tomos schakelbrommer staan , denk dat daar ook wel zo'n cilinder op wil ;)

Een rotte kost zo'n 50 tot 100 euro (met kop). Moet je dus nog een nieuwe zuiger plus nieuw nicasil. Kom je totaal op een goeie 300 euro denk ik.

Nieuw drijfstangsetje en krukaslagers zijn dan trouwens ook aan te raden :rolleyes: :p
 
nja , dat valt opzich wel te doen , als je kijkt wat je daar voor terug krijgt :)

met drijfstangen ben ik altijd zeer voorzichtig , daar komt eigenlijk niet zomaar wat in
 
melf #50 said:
nja , dat valt opzich wel te doen , als je kijkt wat je daar voor terug krijgt :)
Niet met een studie financiering... Voor mij was mijn Tomos al duur genoeg. En Zundapp stang is goed tot 10k. Zat rpm's voor een KX80 cilinder.
 
NeoHippie said:
Niet met een studie financiering... Voor mij was mijn Tomos al duur genoeg. En Zundapp stang is goed tot 10k. Zat rpm's voor een KX80 cilinder.


ik kan je vertellen dat een zundapp stang van Top racing met zilveren kooi het bij ruim 16.000 tpm @ 50cc prima houd :)
 
de automatenklasse word steeds interesanter.Ik ben zelf ook bezig met een kawacrosscylinder op m'n puchblokje te bouwen.Het wordt hoog tijd dat de kachel in mijn werkplaats wordt geinstalleerd, Binnenkort krijg ik mijn eigen tijdmeetsysteem. Dan kan ik ook eens fatsoenlijk testen. Verder hoop ik dat een ieder van deze coureurs Piepers eens gaat verslaan, het word een beetje eentonig
 
Back
Top