[GVT] Sprint Puch Maxi

Gerben Visser

Puch Maxi @ 21+ PK
Beste Members,

Ik zal me eerst even voorstellen:


Naam: Gerben Visser
Woonende: Klaaswaal (Zuid Holland)
Leeftijd: 17 jaar



Bij deze gooi ik ook mijn project onlinne, ik zal eerst even m`n verleden uitleggen.


--- [Hoe het allemaal begon] ---


Het is bij allemaal begonnen met een heuze Puch Maxi toen ik 13/14 jaar was. Deze gekocht als roestbarrel en leuk opgeknapt:

PuchMaxiOudeStaat.jpg


70cc Eurocilindro
18mm Dell`orto
Techno Krul uitlaat


Hier wat mee gespeeld, totdat ik een bekeuring kreeg als 14 jarige jongetje dat net even een stukje door de dijk aan het rijden was. Toen redelijk geschrokken en durfde er eigenlijk niet meer op te rijden. Daarna besloten om wat leukers op te bouwen.


--- The Next Stage ---


De Puch Maxi is toen helemaal uit elkaar gehaald en vanaf de grond af aan opgebouwd met leuk pretspul. Toen ik eenmaal bezig was wist ik zkkr dat het een Sprintertje moest worden.

Uit Eindelijk is het goed uit de hand gelopen en ben ik hierop geeindigd:

TotaalPlaatje.jpg


Setupje:

75cc Gilardoni Membraan
Mina Verticaal Malossi Spruitstukje
21MM Dell`orto PHBG
Malossi E13 Filter
Hpi 2004
Simonini Carbon Uitlaat
Carters Tuned [GVT]
Koppeling & Huis aangepast [GVT]


Optisch:

EBR Voorvork Chrome
BZS Achterbrug Chrome
300MM Chrome Achterveren
Kreidler van Veen Kontje
TNT Cross Stuurtje ism Hebo Stuur Rol
Metrakit Remschijf (Runner)
Brembo Remklauw (SR WWW)
Goodrigde Stalen Remleiding


Toen besloten om deel te nemen aan het Friese Kampioenschap. Voordat er gereden kon worden moest het natuurlijk eerst netjes lopen. Toen dus een tijdje bezig geweest met het afstellen vd machine. Hierna nog is een paar uurtjes op de bank gestaan:

Banken.jpg


Met als resultaat:

Uitdraaimaxvermogen.jpg


Door mijn onsteking stoorde hij deze run, maar zoals je ziet moet je even de bovenste aflezen. Resulaat was dus een zeer nette 11,7PK (SAE)

Ik was nu dus klaar voor de friese competitie. Als eerst was Jubbega aan de beurt. Allemaal zeer spannend want ik had nog nooit iets soortgelijks gedaan. Al met al netjes verlopen, een mooie 9,74 gereden in m`n tweede run. Helaas viel ik net buiten de omloop. Kwam 0,01 seconden te kort. Achja Shit Happens:


Jubbega.jpg



Daarna volgde Damwoude, Hier ben ik niet onder een tijd gekomen van 9,88 seconden ivm compressie die niet mee werkte. Cilindertje kon een overmaatje gebruiken, maar dit was niet leverbaar.


Damwoude.jpg



Ook Genemuiden ging voorbij, Ongeveer dezelfde tijden gereden als voorheen. Exacte tijd weet ik niet meer. Ook had ik nog steeds geen overmaat zuiger te pakken kunnen krijgen.


Genemuiden.jpg



Zoals je ziet op de bovenstaande foto mt een andere uitlaat als voorheen (Alleen de 2de Run). Dit omdat ik mij enige tijd bezig gehouden heb met uitlaten. Ik heb toen zelf een uitlaatje berekend en gemaakt aan de hand van Overmars. Dit was niet sneller als mijn bestaande pijp (Reed 10,1 Oid) Maar deed het ook zkkr niet slecht.

Hier nog een foto`tje van het rennerskwartier:

GenemuidenParking.jpg



--- [A New Start] ---


Na dit seizoen is de sprinter uit elkaar gegaan, het moest sneller en dus moest er het een en ander gebeuren. Helaas is dit allemaal een jaartje uitgesteld door een aantal omstandigheden, vandaar dat ik Seizoen 2006 niet gereden heb.

Het is de bedoeling om dit jaar weer aan de start te verschijnen vd Friese Competitie.

Aan het rijwielgedeelte zal weinig veranderen. Het Frame is opnieuw overgespoten in een iets donkerdere Metallic Blauw, Ook die wielen krijgen nog een nieuw Laklaagje.

Motorisch gaat er wel veel gebeuren. Zoals ik net vertelde heb ik vorig jaar niet gereden maar ben op een laag pitje verder gegaan met mijn setupje:

Kawasaki KX80 Cilinder (Volledig Aangepast Ivm Andere Slag) [GVT]
Carters Volledig Aangepast Ivm Cilinder [GVT]
Hebo Manston Zuiger (47,6)
28MM OKO PWK & Stage 6 Kelk
RGD Volronde Krukas & SKF C3 Lagers
HPI 2004 Rotor
Koppeling & Huis Tuned [GVT]
Simonini Carbon, KX80 Pijp, Foekema Pijpje



Op de carters is een Alu Plaat gelast, om de Cilinder pas te maken. Hierdoor zijn de carters niet geheel recht gebleven en daarom moesten de carters hierna weer gevlakt worden om een freesbankje.

De Cilinder is Zowel aan boven als onderzijde afgedraaid. Over de poortimingen wil ik niet teveel vertellen. Dit komt nog wel een keertje.


En Natuurlijk Foto`s:


TunedCarters.jpg


KawaKXCilinder.jpg


HeboManstonZuigertje.jpg


OkoPWK.jpg


Hpi2004.jpg


RGDKrukasRotortje.jpg


Setupje.jpg



--- [Planning] ---

Er moet in korte tijden nog een aantal kleine dingetje gebeurt worden voordat het allemaal in elkaar kan:

* Gaatjes dichten in Carters met Defcon *
* Lektest Carters doen *
* Lager Passingen ietsjes bijwerken *
* Kopje, Membraan en Spuitstuk vd KX Cilinder zien te bemachtingen *
* Opbouwen maar *


Verder wil ik jullie vast vertellen, dat ik op een laag pitje verder ga. Het moet in ieder geval voor Jubbega 2007 lopen. Verder wil ik vragen of jullie mijn page netjes willen houden.

Vragen zijn altijd welkom, Opmerkingen over mijn page ook, alleen ik ben nu al zo`n 2 uurtjes bezig, dus voor vandaag stop ik er even mee.

Gerben Visser :*





--- [Update 29 Oktober 2006] ---

Deze keer niet egt een update maar meer een toevoeging. Ik ben deze week weer even bezig geweest. Wat er gebeurd is:

*Carters afgemaakt met Defcon (IVM klein gaatje)*
*Plaat gemaakt voor het afpersen*
*Lagers gemonteerd op m`n krukasje*

Verder nog wat andere foto`tjes:


Werkbankje.jpg


TuneKit.jpg


Proxxon.jpg



Binnenkort moet mijn Cilinder nog even exact getimed worden. Daarvoor heb ik gwn een simpele Ferm en een haakse Proxxon frees waarvan het kopje ingekort is. Deze past nu net in de cilinder :)

Gerben :*





--- [Update 3 December 2006] ---

Klein update`tje dan maar, blokje staat in elkaar. Krukas is gemonteerd en de carters zijn dicht. Verder heb ik m`n grondplaat van de HPI rotor aangepast. Deze is nog niet 100% dus moet nog even naar gekeken worden.

BlokjeGemonteerd1.jpg


BlokjeGemonteerd2.jpg


Vloeibare pakking moet nog even schoon gemaakt worden met wat benzine. De cilinder zit ook nog niet gemonteerd, deze week word deze getimed en kan hij ook gemonteerd worden. Cilinderkop, Membraan en Spruitstuk komen ook deze kant op. Dit houd dus in dat binnen nu en korte tijd het blokje af is :)

Gerben :*





--- [Update 6 December 2006] ---

Een hele leuke update dan maar, gister kwam de postbode met wat leuk spul:

* KX80 Cilinderkopje *
* KX80 Membraan *
* KX80 Spruitstukje *

Geheel voor de foto even in elkaar geprakt. Carburateur staat nog wat schuin dus daar zal een Wigje tussen moeten komen denk ik.


BlokjeCompleet1.jpg


BlokjeCompleet2.jpg



Dat was hem weer even, deze week de cilinder timen en alles opbouwen :)

Gerben :*




--- [1ste Update 22 Februari 2007] ---

Ondertussen is er weer het een en ander gebeurd. Heb Blokje hangt onder het frame. Verder is het kopje afgedraaid ivm squish.

Nu het blokje onder m`n Frame hangt blijkt dat er tog een ander spruitstukje moet komen omdat de tank in de weg zit.

Mijn Wielen zijn ook gespoten en dus hoop ik het geheel zo spoedig mogelijk op wielen te zetten.

Foto`s:

Afbeelding002.jpg


Afbeelding003.jpg


De Foto`s zijn niet zo heel goed geworden omdat het gisteravond al wat donker was. Ik hoop dat het jullie beeld niet vertekend. Ik hou jullie op de hoogte.

Gerben :*




--- [2de Update 22 Februari 2007] ---

Vanmiddag de Sprinter op wielen gezet & M`n remschijfje gemonteerd. Verder nog wat kleine dingetjes zoals het voorkapje. Ben zelf al redelijk tevreden over hoe het eruit komt te zien.

Foto`s:

SprinterWielen2.jpg


SprinterWielen4.jpg


Wederom slechte foto`s omdat het al donker was, ik zal hm binnenkort wel even buiten zetten.

Gerben




--- [Update 22 Maart 2007] ---

Oke, maar weer is een klein update`tje. Ondertussen heb ik een spruitstukje gemaakt en zit mijn Carburateur gemonteerd. Daarnaast zit ook m`n zitje erop en zijn er een aantal kleine dingetjes gebeurd.

Gezien het mooie weer heb ik hem maar even naar buiten gerold:

SprinterMtCarb1.jpg


Dit was hem dan weer, Volgende Week zal ik mijn uitlaatje om lassen en deze monteren. Dus dan weer foto`s.

Gerben :*




--- [Update 25 Maart 2007] ---

Nou gister even mijn Simonini pijp omgelast en gemonteerd. Dit uitlaatje is altijd en goede allrounder geweest en moest daarom ook getest worden op de KX Cilinder. Verder zal er binnenkort nog een KX Pijp komen & Iets in de richting van Foekema.

Foto met Simonini Pijp:

SprinterMtSimonini.jpg


Zoals jullie zien hoeft er niet zo gek veel meer te gebeuren:

* Radiateurtje Monteren
* Kickstart Deksel Monteren
* Remklauw Voor Monteren
* Klein Grut Oa. Ketting, Bobine, Cdi enz.

Gerben :*




--- [Update 8 April 2007] ---

Update dan maar, het is eindelijk zo ver. De Sprinter heeft gelopen en is op de afwerking & voorem na klaar.

Heb er nog niet egt mee kunnen rijden i.v.m. een remklauw die nog niet gemonteerd is, maar het klinkt zeker niet verkeerd. Naar mijn idee zit er genoeg potentie in het motorblokje.

Morgen waarschijnlijk mijn remklauw monteren en dan vd week de polder in om het geheel in te rijden. Als dit gebeurd is gaat er gebankt worden.

SprinterTuin1.jpg


SprinterTuin2.jpg


Gerben :*




--- [Update 13 April 2008] ---

Na bijna een jaar toch maar weer een update. Zoals eerder in dit topic al besproken is, vorig jaar een groot probleem gehad. Dingentje wou geen toeren draaien en na 11.000 RPM was het dus gwn over. Begon in te houden etc, na een half jaar lang van alles geprobeerd te hebben, toch maar besloten om een nieuw carter setje op te bouwen.

Inmiddels is het zover en loopt de machine weer. Deze keer met een nieuw carter setje, nieuwe wand & nieuwe zuiger. Verder natuurlijk ook alle pakkingen en lagertjes vernieuwd.

Zoals op de foto`s te zien is rijd ik nog steeds met het te lange inlaatje en een originele KX80 pijp. Morgen ga ik voor het eerst een test ritje maken en moet blijken of het toeren probleem daadwerkelijk verholpen is. Als dit het geval is, word er dinsdag gebankt en ben ik 1 Mei aanwezig @ Brommersprint te Jubbega. Dit onder het startnummer #15.

Jubbega word verreden zoals hij er nu bijstaat, hierna ga ik mij pas richten op het vermogen. De onderdelen voor een kort inlaatje zijn al in huis. Verder zit er een ander pijpje aan te komen en moet ook de verbrandingskamer nog aangepast worden.

Nu dan de foto`s, zoals hij er nu bijstaat. Jammer genoeg ziet het geheel er met de KX80 pijp echt beroerd uit en verpest dit het hele totaal plaatje. Word dus snel tijd voor een ander pijpje:

PuchMaxi1.jpg


PuchMaxi2.jpg


PuchMaxi3.jpg


Gerben :*




--- [Update 17 Mei 2009] ---

Zoals misschien al te lezen was op de laatste pagina`s loopt het sprintertje dan eindelijk naar behoren. Het levert nu 20+ PK en de toeren zitten er ook goed in, 21 Mei zal ik daarom ook weer deelnemen aan de brommersprint te Jubbega met startnummer #7.

PuchMaxiJubbega2009.jpg


Na Jubbega zal ik m`n pagina even updaten,

Gerben Visser




--- [Update 24 Mei 2009 ] ---

Brommersprint Jubbega 2009:

Afgelopen donderdag heb ik, zoals bekend, deelgenomen aan de Brommersprint te Jubbega. De brommer zelf liep als een kogel, maar helaas wou mijn koppeling niet mee werken. Hierdoor liet ik op de eerste 75 meter te veel liggen, de tijden waarom daarom ook 9,6 en 9,3 seconden. Dit was niet waar ik op gehoopt had, want had zelf wel verwacht om in de 8 seconden te rijden.

Van te voren heb ik nog even gereden met de Puch Maxi en toen viel het mij al op dat de koppeling steeds meer begon te slippen, echter had ik niet verwacht dat het al zo erg zou zijn. Bij de eerste run had ik dus ook gelijk in de gaten dat dit absoluut niet goed was. Thuis de koppeling eruit gehaald en er zat geen voering meer op, op de uiterste raakvlakken liep hij al ijzer op ijzer. Inmiddels een Hank koppeling besteld en in Damwoude het nogmaals proberen.

Zoals ik al zei liep de brommer wel hard. Op 75 a 100 kwam hij in z`n powerband en liep dan zeer goed, aan het vermogen kan het dus niet liggen. Mijn eindsnelheid bedroeg ook een goede 100 km/h.

Foto`s:

GVTSprinterJubbegaWachtrij.jpg


GVTSprinterJubbegaStart.jpg


GVTSprinterJubbegaVlammen.jpg



Filmpje 1ste run:

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=bssU0nm81D0"]YouTube - GVT Sprinter Jubbega 2009[/ame]

Filmpje 2de run:

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=Zayepkkd20o"]YouTube - GVT Sprinter Jubbega 2009[/ame]

Gerben Visser:*







--- [Update 1 Juli 2009 ] ---

Brommersprint Damwoude 2009:

Inmiddels heb ik ook de brommersprint te Damwoude achter de rug. Na Jubbega ben ik aan de gang gegaan met een Hank koppeling en dit pakte positief uit. Zowel de eerste als de tweede run reed ik een 8,3xx. Dit was net voldoende om mij als 8ste te plaatsen voor de omloop, hierdoor moest ik rijden tegen de nummer 1 (Jouke Rottine). Zoals verwacht heb ik deze run verloren, uiteindelijk ben ik toch nog als 7de geeindigd, waar ik heel tevreden mee ben.

Voor Genemuiden ga ik experimenteren met een KTM SX50 koppeling & de brommer op dieet zetten.

Foto`s:

Damwoude20091.jpg


Damwoude20092.jpg


Gerben Visser:*





--- [Update 30 Augustus 2009 ] ---

Brommersprint Genemuiden:

Inmiddels is er weer een hoop gebeurd. Allereerst rijdt ik met een KTM SX50 koppeling welke goed zijn werk doet & ook zeer slijtvast blijkt te zijn. Daarnaast ben ik na de brommersprint te Damwoude begonnen met een aluminium sprintframe, welke op Genemuiden z`n eerste wedstrijd verreden heeft.

AluSprinterV10.jpg


AluSprinterV20.jpg


AluSprinterV301.jpg


AluSprinterV302.jpg


AluSprinterV303.jpg


Gisteren heb ik deelgenomen aan de brommersprint te Genemuiden, wat een zeer succesvolle dag geworden is. In Genemuiden aangekomen de brommer gekeurd en al snel was het tijd voor de eerste heats. Wachtende in de rij begon het opeens te regenen en werd de wedstrijd stil gelegd. Na een half uurtje was het weer droog en zijn ze begonnen met de wedstrijd, na een run of 3 begon het wederom te regenen en werd de wedstrijd weer stil gelegd. Na een aantal minuten begon de zon weer te schijnen & gelukkig is het hierna de gehele dag lekker weer geweest. Wel heeft het heel de dag had gewaaid en hadden we de wind vol tegen, hierdoor zijn bijna alle tijden wat hoger uitgevallen als normaal.

BrommersprintGenemuiden2009.jpg


Mijn eerste run verliep echter niet geheel vlekkeloos. De kerstboom kleurde groen & het gas kon erop, echter viel de brommer opeens weg & moest ik voor de tweedemaal op het gas waarna hij wel oppakte, resultaat was een tijd van 9,2 seconden:

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=qcvYs_B3P8o"]YouTube - GVT Sprinter Brommersprint Genemuiden - Heat 1[/ame]​


De tweede run ging gelukkig wel vlekkeloos, ik was goed weg en reed een mooie tijd van 8,2 seconden. Met deze tijd ging ik als 6de de omloop in:

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=e5SOqBVrivw"]YouTube - GVT Sprinter Brommersprint Genemuiden - Heat 2[/ame]​


In de omloop kwam ik uit tegen Roeljan Cruiming, welke uiteindelijk de wedstrijd gewonnen heeft. Deze was uiteraard niet te kloppen en dus hield de brommersprint voor mij hier op. De run ging verder goed en resulteerde in een tijd van 8,3 seconden:

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=pF-MeE9edKA"]YouTube - GVT Sprinter Brommersprint Genemuiden - Omloop 1[/ame]


Conclusie:

Al met al heb ik een zeer goed seizoen gehad, met helaas wat kleine probleempjes in Jubbega. Damwoude en Genemuiden verliepen prima & ik heb me bij beide wedstrijden kunnen plaatsen voor de omloop. Gezien het feit dat dit het eerste jaar was met het KX80 motorblok heb ik absoluut niet te klagen. Zoals bekend heb ik redelijk veel problemen gehad met het doorlopen van de machine & hier heb ik dus ook mijn aandacht op gevestigd. Nu deze problemen dit jaar verholpen zijn kan ik opzoek gaan naar wat meer vermogen. Van de winter moet er dus flink gesleuteld worden. Volgend jaar hoop ik wederom deel te nemen aan de friesche brommersprints & is het de bedoeling om onder de 8 te gaan duiken.

Gerben Visser





--- [Update 24 Januari 2010] ---

Inmiddels ben ik weer vollop bezig met de sprinter. Na de goede resultaten van afgelopen seizoen ben ik me vooral gaan richten op het vermogen van de machine.

Inmiddels heb ik het carter weer helemaal opgebouwd. Hier en daar zaten er nog wat kleine foutjes in & deze heb ik er allemaal uitgehaald. Tevens is er een nieuwe krukas ingekomen incl. lagers & keeringen.

Ook heb ik mijn bestaande uitlaat schuifbaar gemaakt, deze kan ik nu onder het rijden 5 centimeter korter maken. Daarnaast heeft de kart carburateur plaats moeten maken voor een Mikuni 27MM TMX.

Inmiddels hangt het blokje er zo bij:

MikuniTMX1.jpg


MikuniTMX2.jpg


Het carter is er in ieder geval weer klaar voor, nu ga ik mijn aandacht richten op de cilinder en verbrandingskamer. Ik hoop op korte termijn het blokje aan de gang te slingeren & hem weer scherp te zetten. Hopelijk is het resultaat positief en gaan we eindelijk eens over de 21+ grens :)

Ik houd jullie op de hoogte,

Gerben Visser





--- [Update 25 April 2010] ---

De sprinter staat bijna klaar voor de brommersprint te Jubbega. Allereerst heb ik het hele rijwiel gedeelte weer vers opgebouwd voor dit seizoen.

Daarnaast zijn er vooral motorisch een aantal aanpassingen doorgevoerd & moet ik deze week alleen de KTM koppeling nog even goed afstellen:

GVTAluSprinter-1.jpg


Tevens ben ik afgelopen donderdag bij "DDL Tuning" wezen banken, wat opzich ook wel aardig uitgepakt is. De machine levert nu 21PK met een koppel van bijna 15NM, vooral onderin heb ik veel vooruitgang geboekt.

Ik ga eerst kijken wat het geheel doet in Jubbega, hierna ben ik van plan om toch nog te gaan proberen er iets meer vermogen uit te halen.

Ik houd jullie op de hoogte,

Gerben Visser :*





--- [Update 30 Mei 2010] ---

Brommersprint Jubbega:

Oke, hier dan eindelijk de update betreft de brommersprint te Jubbega. Allereerst twee mooie foto`s van hoe de sprinter er van te voren bij stond, ik had een spiegelreflex camera te leen, dus vandaar:

GVTAluSprinter1.jpg


GVTAluSprinter2.jpg



Een week of 2 geleden was het dan eindelijk zo ver & zijn we afgereist naar de brommersprint te Jubbega. Een overlopende carburateur gooide nog bijna roet in het eten, maar dit kon ter plaatste gelukkig nog opgelost worden. De eerste heat een tijd gereden van 8,2 seconden & de tweede heat een tijd van 8,5 seconden. Hiermee was ik als 3de door na de omloop, waardoor het er allemaal dus behoorlijk rooskleurig uit zag. Echter, in de eerste omloop ging het mis. De brommer loopt koud het beste & heb daarom bij de start niet het bandje schoon geburnt. Dit was geen goede combinatie, want hierdoor ging de brommer dwars bij de start en was het einde verhaal. Bijbehorende tijd begroeg 8,9 seconden, wat me nog wel een 6de plaats opgeleverd heeft.

BrommersprintJubbega20101.jpg



In ieder geval, ben ik sowieso nog niet echt tevreden. Een 3de tijd rijden klinkt allemaal leuk en aardig, maar dit kwam doordat de concurrentie onder de maat presteerde. Vorig jaar had dit gewoon een 6de of 7de tijd geweest. Zoals eerder gezegd was de afstelling van de koppeling een beetje experimenteel & dit blijkt het toch niet helemaal te wezen.

Tevens ben ik begonnen met een nieuwe testpijp (schuifstuk verbeterd + anders uitgevoerd) en dit wordt woensdag getest op de bank bij "DDL-Tuning". Tevens heb ik 2 voorbochten gemaakt, waardoor er ook nog met de uitlaat lengte gespeeld kan worden. Hierna zal ik nog eens goed mijn aandacht gaan richten op de koppeling in de hoop dat hij nu wel richting de 8,0 seconden wil.

Ik houd jullie op de hoogte,

Gerben




--- [Update 20 Juni 2010] ---

Update Damwoude:

Inmiddels heb ik de brommersprint in Damwoude achter de rug. In de weken voor de sprint is er weer een hoop aangepast en getest. Vooral op het gebied van de koppeling heb ik veel winst weten te behalen.

Al mijn tijden lagen rond de 8,0 seconden waardoor ik door was naar omloop 1 & 2. Uiteindelijk moest ik gaan rijden voor de tweede en derde plaats.

De run voor de derde plaats was tegen de VT Puch (Mario), deze heb ik op het randje gewonnen met een tijd van 7,97 seconden.

Hierna mocht ik nog rijden voor de tweede plaats tegen Roel-Jan Cruiming (OVC), welke ik verloren heb. Wel reed ik hier mijn beste tijd, namelijk 7,94 seconden.

Al met al dus zeer tevreden met mijn derde plaats & nu op naar de volgende. Het motorblok gaat weer uit elkaar, alles wordt weer vers opgebouwd. Voor de sprint in Damwoude ben ik namelijk nog even wezen banken en hier bleek dat ik +/- 2 pk kwijt ben. Ik heb zelf wel een idee waar dit gebleven is, dus ik ga me best doen om deze er weer bij te pakken.


Mijn run tegen de VT Puch, voor de derde plaats:

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=tWUaMnauutg"]YouTube- Brommersprint Damwoude 2010 - Gerben Visser vs. Job de Jong.MOV[/ame]


Beker + Bloemen:

BrommersprintDamwoude20101.jpg



Tot de volgende update,

Gerben :*

 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Komt er zeer netjes uit te zien 8)

ben benieuwd of het in de buurt gaat komen van het abt geweld *D

/edit: 1e post :rolleyes:
 
Nja ik heb niet de spullen en de kennis die ABT & Mario hebben, maar ik hoop gwn voor mezelf een zeer nette Prestatie neer te zetten.

Hoop het setupje tog wel op een PK`tje of 16/18 te krijgen.

Gerben :*
 
Ziet er netjes uit Vooral het carter is netjes Bewerkt Is de cilinder trouwens Met een Vlinder poort uitgerust? zal wel blaazen dan:p

Suc6 ermee.
 
@ Br tuning: Cilindertje is idd uitgerust met een vlinderpoortje. Zoals ik al eerder vermeld had hoop ik tog wel op een pk`tje of 16/18

@ De rest: Thx :*
 
Last edited:
dit is 1 die ik ga volgen!! vind op de brommersprints de automatenklasse altijd 1 van de leukste klasses om naar te kijken... iedergeval veel moeilijker om een automaat goed aan de loop te krijgen als een scooter!
succes :)
 
Die Hebo zuigers, zijn dat pen 12, omdat je daar ook nog mee zit. Een 'standaard' zuiger van een 80cc is namelijk pen 14.

Bvd.
De groeten..
 
@ Tommy: Inderdaad ja, de techniek in de automaatklasse is altijd net wat spannender als bijv. de scooterklasse`s :) Maakt het ook wat uitdagender.

@ Big B NRG: Thx

@ KX250: Hebo Manston Zuigertje is gwn Pen 12, dus past zonder aanpassingen op een Maxi As.

@ Ronnie: Thx, Carter is idd zelf gemaakt. Voorste stuk van het originele carter er afgezaagt en de alu plaat erop gelast. M`n Vader is nogal een grote hobbiest en heeft aardig spul in de schuur staan, zoals bijv. een Tig las Apperaat waarmee Alu gelast kan worden :)

Gerben :*
 
Last edited:
Nog steeds bezig zo te zien, ziet er lekker uit Gerben, je pa zal wel gek van je worden, om weer naar de meetings te rijden!
Kzie je volgend seizoen wel weer!!

ooiii
 
Gerbe nette page je doet er egt zoals altijd je best op ! houde zo

Kom binne kort wel weer eens kijken !

begint tog bij mij ook weer te kriebelen :)

Blijf zoo door gaan !
 
@ Gj Runner2: Ja komt wel goed homie, Begint weer te kriebelen dus zal niet zo lang meer duren :)

@RonaldV: Haha, nja m`n vader vind het ook heel erg leuk, doet hem weer denken aan z`n oude tijd denk ik 8) Maargoed kom je vast nog welleens tegen idd.

@ black_ghost: Tsja het kost wat, maar dan heb je ook wat. Zie je vd week nog wel.

@ brambomb: Thx man

Gerben :*
 
zijn de KX koppen met vaste kop? of met binnenkop? nooit naar gekeken eigenlijk :p

anders kun je zo een kopje draaien /laten draaien en dan met losse binnenkoppen werken , zo kun je nog eens wat testen :)

verder leuk project :)

zal wel leuk gaan lopen :*
 
Back
Top