mario
Lageweg Tuning
Voorheen stond deze bij sprint zundapp/puch/yamaha(http://forum.scooterforum.net/forum/showthread.php?t=38417&highlight=sprint+puch) maar omdat dat erg onoverzichtelijk werd, open ik nu een apart topic. Vanaf 2000 sprinten we al mee met de Puch, maar echt hard ging het nooit. De snelste tijd tot voor dit jaar was 10,03 in Jubbega 2003. Het puchje was toen goed voor ongeveer 9 pk aan het achterwiel. Maar dit jaar doen we aardig mee Mijn neefje Ronald is sinds dit jaar monteur en coureur van de Puch, en we hebben er deze winter redelijk wat aandacht aan besteed. Elke zaterdagmiddag komt Ronald sleutelen en steeds word de Puch lichter, en komt er vermogen bij.
De setup van seizoen 2005:
Opgelast kickstartblok
Airsal 75cc
21mm Dellórto / 20mm kartcarb
Motoplat binnenrotor
Zelfbouwuitlaat
HK-racekoppeling
Dit alles was goed voor een dikke 12pk bij 10000 toeren.
Prestaties afgelopen seizoen:
Jubbega heat 1: 9.809
heat 2: 9.710
omloop tegen remco piepers ;behoorlijk hard verloren +pippi+
Damwoude: heat 1: 9.236
heat 2: 9.290
omloop : 9.670
Genemuiden: heat 1: 8.8
heat 2: 9.4
omloop 1: 8.8
omloop 2: motor viel uit
Rit voor 3e / 4e plek 9.4 doordat motor niet goed liep.
Al met al dus en zeer nette 4e plek gehaald in Genemuiden
Maar volgend jaar willen we bekers hebben, dus zijn we maar aan een nieuw blokje begonnen met een cilinder van een Kawasaki KX80 8)
Sowieso een nieuwe krukas al gekocht, hopelijk houd die het een tijdje uit +ralf+ Cilinder wordt nieuw NiCaSil in gedaan, en nieuwe zuiger ligt al op de plank
Hopelijk loopt het ding zo tegen de kerst. Komt verder nog een mikuni TMX27 carburateur op en we gaan testen met verschillende zelfbouw uitlaten.
Hieronder nog een paar actieplaatjes van sprints van het afgelopen seizoen.
Dit was in Damwoude:
Ciao
De setup van seizoen 2005:
Opgelast kickstartblok
Airsal 75cc
21mm Dellórto / 20mm kartcarb
Motoplat binnenrotor
Zelfbouwuitlaat
HK-racekoppeling
Dit alles was goed voor een dikke 12pk bij 10000 toeren.
Prestaties afgelopen seizoen:
Jubbega heat 1: 9.809
heat 2: 9.710
omloop tegen remco piepers ;behoorlijk hard verloren +pippi+
Damwoude: heat 1: 9.236
heat 2: 9.290
omloop : 9.670
Genemuiden: heat 1: 8.8
heat 2: 9.4
omloop 1: 8.8
omloop 2: motor viel uit
Rit voor 3e / 4e plek 9.4 doordat motor niet goed liep.
Al met al dus en zeer nette 4e plek gehaald in Genemuiden
Maar volgend jaar willen we bekers hebben, dus zijn we maar aan een nieuw blokje begonnen met een cilinder van een Kawasaki KX80 8)
Sowieso een nieuwe krukas al gekocht, hopelijk houd die het een tijdje uit +ralf+ Cilinder wordt nieuw NiCaSil in gedaan, en nieuwe zuiger ligt al op de plank
Hopelijk loopt het ding zo tegen de kerst. Komt verder nog een mikuni TMX27 carburateur op en we gaan testen met verschillende zelfbouw uitlaten.
Hieronder nog een paar actieplaatjes van sprints van het afgelopen seizoen.
Dit was in Damwoude:
Ciao
Last edited: