VT sprint Puch

mario

Lageweg Tuning
Voorheen stond deze bij sprint zundapp/puch/yamaha(http://forum.scooterforum.net/forum/showthread.php?t=38417&highlight=sprint+puch) maar omdat dat erg onoverzichtelijk werd, open ik nu een apart topic. Vanaf 2000 sprinten we al mee met de Puch, maar echt hard ging het nooit. De snelste tijd tot voor dit jaar was 10,03 in Jubbega 2003. Het puchje was toen goed voor ongeveer 9 pk aan het achterwiel. Maar dit jaar doen we aardig mee :) Mijn neefje Ronald is sinds dit jaar monteur en coureur van de Puch, en we hebben er deze winter redelijk wat aandacht aan besteed. Elke zaterdagmiddag komt Ronald sleutelen en steeds word de Puch lichter, en komt er vermogen bij.

ron1.JPG


De setup van seizoen 2005:

Opgelast kickstartblok
Airsal 75cc
21mm Dellórto / 20mm kartcarb
Motoplat binnenrotor
Zelfbouwuitlaat
HK-racekoppeling

Dit alles was goed voor een dikke 12pk bij 10000 toeren.


Prestaties afgelopen seizoen:

Jubbega heat 1: 9.809
heat 2: 9.710
omloop tegen remco piepers ;behoorlijk hard verloren :rolleyes: +pippi+

Damwoude: heat 1: 9.236
heat 2: 9.290
omloop : 9.670

Genemuiden: heat 1: 8.8
heat 2: 9.4
omloop 1: 8.8
omloop 2: motor viel uit
Rit voor 3e / 4e plek 9.4 doordat motor niet goed liep.

Al met al dus en zeer nette 4e plek gehaald in Genemuiden :)

Maar volgend jaar willen we bekers hebben, dus zijn we maar aan een nieuw blokje begonnen met een cilinder van een Kawasaki KX80 8)
Sowieso een nieuwe krukas al gekocht, hopelijk houd die het een tijdje uit +ralf+ Cilinder wordt nieuw NiCaSil in gedaan, en nieuwe zuiger ligt al op de plank :)

puch1.JPG


Puchkx1.jpg


Hopelijk loopt het ding zo tegen de kerst. Komt verder nog een mikuni TMX27 carburateur op en we gaan testen met verschillende zelfbouw uitlaten.




Hieronder nog een paar actieplaatjes van sprints van het afgelopen seizoen.

Dit was in Damwoude:
dwoude1.jpg


dwoude2.jpg


dwoude3.jpg


Ciao
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ziet er netjes uit. Heb het zien rijden @ Jubbega en Damwoude en het was toen al erg snel. Kon er niet bijkomen kwa tijden :)

Maargoed succes verder,

Gerben
 
Blok ziet er goed uit, komt vooral door die grote koelvinnen die hem zeer mooi staan :+.

Je kan volgens mij nog wel heel goed gewicht besparen door: achterspatbord tot achterveer ophanging eraf, voorspatbord beugel van voorvork af, polyester zadel etc etc.

:)
 
BOERI said:
Blok ziet er goed uit, komt vooral door die grote koelvinnen die hem zeer mooi staan :+.

Je kan volgens mij nog wel heel goed gewicht besparen door: achterspatbord tot achterveer ophanging eraf, voorspatbord beugel van voorvork af, polyester zadel etc etc.

:)

Hij moest de stnd looks behouden ;)

Hij is vet +pippi+
 
vandaag (woensdag) ben ik weer eens naar de lageweg gefietst om weer eens te gaan sleutelen aan de puch.
de flens is pasgemaakt, het voorspatbord is bijna klaar en de cilinder zit weer in elkaar.
daarna nog ff gestart en zaterdag gaan we hem eens ff testen.:p

groeten Ronald
 
zaterdag toch maar niet getest op de bank.....hij was kapot.
mario heeft er wel eventjes mee testgereden op de lageweg en hij blaascht aardig:p
zaterdag hebben we ook eventjes de cilinder en de carburateur opnieuw gemonteerd want het spruitstuk ging op een of andere manier een beetje heen en weer:p
het hangt er nu allemaal weer onder dus nu is het wachten op 3 september.
 
Vanmiddag een nieuwe HK koppeling gemonteerd nadat de oude totaal aan frieten gegaan was. Ook vorige week een Motoplat binnenrotor erop gezet. Loopt nu weer goed. Vanmiddag op de testbank 12,2 pk. Topvermogen bij 60 km/h en loopt zo door naar de 95 km/h :)

Ciao
 
zo gister gesprint in genemuiden met puchie en heb een paar mooie tijden neergezet.
moest in de omloop tegen piepers voor kwalificatie voor de 1ste en 2de plek maar toen de groene lamp ging branden gaf ik gas maar viel mn puch uit........
toen moest ik dus gaan rijden voor de 3de en 4de plek.
de start ging goed maar hij viel echt weg en op driekwart begon die pas weer te trekken.
uiteindelijk ben ik dus 4de geworden dus ik mag niet klagen.
 
Voor de Puch is ook weer een nieuw project gestart. Er moet toch gewonnen worden. Omdat de concurrenten toch nog aanzienlijk sneller zijn word er een heel ander blokje opgebouwd. Alle nieuwe ideeën om een snellere tijd neer te zetten kunnen in dit nieuwe blokje verwerkt worden. Het frame blijft nagenoeg ongewijzigd. Misschien dat er alleen een wheelybar op moet komen... ;)
 
Volgend jaar willen we meer bekers. Dus moet er actie ondernomen worden -:- RS Tuning moet gewoon op het podium :) Daarom maar een ander cilindertje aangeschaft:

kx1.JPG


Is van een kawasaki KX80. Moet nog klein beetje opgeboord worden, en nieuw ge-nicasil'd (of hoe je dat ook schrijft +pippi+ ) Nieuw zuigertje heb ik al, nieuwe krukas ook. Ook is er al een adaptorplaat gemaakt; eerst uitgetekend in CAD en vervolgens met waterstraal gesneden. Komt een Mikuni TMX7 carburateur op en we gaan nog testen met verschillende membranen en uitlaten. Met mijn scootertje (VT Sprintmint) haalde ik pas al 18 pk @ 11000 toeren. Zal niet rusten voordat deze Puch minimaal evenveel vermogen geeft bij minder toeren. (Hoog koppel dus :+ )

Als er wat boeiends gebeurt dan wordt dat hier gepost.

Ciao :)
 
Back
Top