[GVT] Sprint Puch Maxi

@ Melf:

Dankjewel, de ketting loopt inderdaad een beetje raar. Ik heb bij het construeren van de achterbrug geen rekening gehouden met de ketting. Toen ik het carter monteerde bleek dat de achterbrug in de weg zat en dus moest de ketting hier omheen door middel van het ketting rolletje.


@ Ingmar:

Idd :)


@ Tom. #86:

Dankjewel, het meeste gewicht valt inderdaad nog te besparen op de voorvork en het wiel. Echter heb ik kwa gewicht al een redelijk voordeel t.o.v. de andere automaten en ga ik dit seizoen dus eerst werken aan het vermogen. Misschien in de toekomst nog een ander vorkje in combinatie met een klein licht wieltje.


@ Kevin:

Aha, ook een forum member dus. Je was mij nog niet bekend, helaas inderdaad dat het snel over moest zijn:(
 
@ Jaspah:

Dankjewel, loopt inderdaad wel hard voor een automaatje. Hopelijk duikt hij volgend jaar onder de 8 seconden :)


@ vanbergen:

Ik heb de goedkope versie & ben hier zeer tevreden over. Daarnaast is hij ook zeer slijtvast, m`n Hank koppeling had ik na 1 sprint al liggen (Damwoude), maar deze ziet er nog steeds heel goed uit.

Heb jij trouwens nog filmpjes en/of foto`s van mij gemaakt @ Genemuiden? Want dan zou ik je graag ff toevoegen @ msn.

Gerben
 
@ Jaspah:

Dankjewel, loopt inderdaad wel hard voor een automaatje. Hopelijk duikt hij volgend jaar onder de 8 seconden :)


@ vanbergen:

Ik heb de goedkope versie & ben hier zeer tevreden over. Daarnaast is hij ook zeer slijtvast, m`n Hank koppeling had ik na 1 sprint al liggen (Damwoude), maar deze ziet er nog steeds heel goed uit.

Heb jij trouwens nog filmpjes en/of foto`s van mij gemaakt @ Genemuiden? Want dan zou ik je graag ff toevoegen @ msn.

Gerben

Heb ik voor je, pm
 
--- [Update 24 Januari 2010] ---

Inmiddels ben ik weer vollop bezig met de sprinter. Na de goede resultaten van afgelopen seizoen ben ik me vooral gaan richten op het vermogen van de machine.

Inmiddels heb ik het carter weer helemaal opgebouwd. Hier en daar zaten er nog wat kleine foutjes in & deze heb ik er allemaal uitgehaald. Tevens is er een nieuwe krukas ingekomen incl. lagers & keeringen.

Ook heb ik mijn bestaande uitlaat schuifbaar gemaakt, deze kan ik nu onder het rijden 5 centimeter korter maken. Daarnaast heeft de kart carburateur plaats moeten maken voor een Mikuni 27MM TMX.

Inmiddels hangt het blokje er zo bij:

MikuniTMX1.jpg


MikuniTMX2.jpg


Het carter is er in ieder geval weer klaar voor, nu ga ik mijn aandacht richten op de cilinder en verbrandingskamer. Ik hoop op korte termijn het blokje aan de gang te slingeren & hem weer scherp te zetten. Hopelijk is het resultaat positief en gaan we eindelijk eens over de 21+ grens :)

Ik houd jullie op de hoogte,

Gerben Visser​
 
@ OST-Puch:

Dit was voor mijn oude carburateur (Tillotson 24MM Kart), hier haalde ik mijn benodigde vacuum vandaan. Ik moet deze aansluiting nog even netjes dicht maken ;)


@ Menno:

Ik hoop het, ik wil nog een aantal aanpassingen doorvoeren & hem dan maar weer eens bij Dennis op de bank zetten.
 
Last edited:
echt een ziekelijk project man :D echt netjes gedaan allemaal mooi laswerk ook (Y)
zal wel goed hard blazen.
en 16/18 pk moet je denk ik wel kunnen halen met al dat spul :)
succes ermee
 
@ Dennis:

Ik ga nog een aantal aanpassingen doen & dan kan het weer in elkaar. Tegen de tijd dat het zover is, trek ik wel even aan de bel i.v.m. een avondje banken. Ik ben benieuwd :)


@ Blue Phantom:

Dankje, vorig jaar leverde het trouwens al +/- 20.5 Pk ;)
 
@ Maikel BTB:

Dankje, we zullen het zien inderdaad. Vorig jaar een aantal keer 8,2 seconden gereden, volgend jaar hoop ik toch wel onder de 8 seconden te duiken :)


@ Sanderp:

In de langste stand is de uitlaat gelijk aan de pijp waar ik vorig jaar mee reed, echter kan ik hem nu tijdens de run korter maken & zou de eindsnelheid dus iets toe moeten nemen. Het maximum toerental neemt theoretisch gezien namelijk toe, of het in de praktijk ook merkbaar is moet nog even getest worden :)
 
@ Bram:

Dankje, ik ben inderdaad nog steeds bezig. Afgelopen seizoen kon ik goed meekomen & daarom wil ik het volgend jaar weer gaan proberen. Zeker gezien het feit dat dit het eerste seizoen was met het KX80 blok. Zoals eerder verteld heb ik me heel lang bezig gehouden met het toeren probleem & heb ik op het gebied van vermogen nog niet zoveel gedaan. Er wordt nu flink aan gewerkt & hopelijk zit er dan aankomend seizoen een tijd onder de 8 seconden in :)
 
ziet er allemaal zeer goed uit man 8)
respect voor je werk iig.
maar hoe heb je dat gedaan met die schuifbare uitlaat?
als je deze tijdens het rijden kan verschuiven gaat die dan niet lekken ?

gr,
 
Back
Top