This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

VRC Evo Spirit


gasnaald stand bepaald enkel hoe het onderin reageert.
Als de sproeier te groot is zal dit bovenin merkbaar zijn.

Cette: stage 6 sproeiers is geen enkel probleem mee, moest je dit denken.
Maargoed, als je liever echte mikuni hebt is dat uw goed recht he , het is uw geld

Zorg er wel voor dat je niet te grote verschillen ineens gaat testen.
 

Als de scoot nu een verzuip-geluid maakt met sproeier 190, en stilvalt, dan moet er toch geen grotere sproeier in :? Dat maakt het toch alleen erger, en verzuipt hij nog meer? Correct me if i'm wrong

Als je bedenkt dat standaard sproeier die erin zat 110 was..
 
Daarnet nieuwe voetplaat op de scoot geplaatst, en ondertussen eens 190 sproeier teruggestoken.

Ik wou eens testen hoe de scoot ging zonder filter, en klaarblijkelijk verzuipt hij niet meer Ook vol gas geven was daarnet geen probleem

Misschien had de carb een groter volume nodig om lucht te zuigen ofzo?
 
SETUP AC SPRINTER

cilinder:
Polini Evolution 70cc VRC max tuned
uitlaat:
AB-Tuning berekend op evo cilinder
vario:
Malossi MHR 2005 overrange
v-snaar:
Malossi MHR overrange 2005 X-kevlar
carburateur:
24 Mikuni TM vlakschuif VRC max tuned
luchtfilter:
Malossi MHR E13 recht
bougie(kabel):
Malossi Denso W31 FS-ZU
carters:
Minarelli verticaal VRC max tuned
krukas:
Malossi MHR RHQ pen 10
koppeling:
Malossi MHR Delta Clutch
koppelingshuis:
Stage 6 Racing
spruitstuk:
Stage 6 big valve VRC max tuned
membraan:
Stage 6 V-Force 3 VRC max tuned
poulies:
Malossi MHR overrange 2005
ontsteking:
Twins PVL digitaal (aangepast)
lagers:
skf c4 met kunststof kooi
primaire vertanding:
Malossi MHR 13/44
secundaire vertanding:
standaard

rollen:
3.8 en 4.5 gram gemixed
sproeier:
190
drukveer:
malossi rood
trekveren:
malossi zwart
 
Je scoot ziet er echt netjes uit , alles vers en nieuw . Zo hoort het Vraagje , rijd je zonder koelkappen?
 
Je scoot ziet er echt netjes uit , alles vers en nieuw . Zo hoort het Vraagje , rijd je zonder koelkappen?

Bedankt, het moet net zijn of ik ben nooit tevreden Voor de sprints rij ik zonder koelkappen/koelvin. Maar om hem in mijn straat wat te testen steek ik wel een koelvin op mijn ontsteking.
 
hey ff een idee?

is het niet mogelijk om een recht spruitstuk er op te krijgen?

misschien dat het dan lukt met een gewoone carb en anders een valstroom?

misschien dat het weer scheeld voor de sprints?

wel vet dat je met verticaal rijd bws ziet er netjes uit

mzzls
 
@ jerry jonker: dit is niet mogelijk wegens 12 inch velg. En als het dan nog mogelijk ging geweest zijn, mikuni carburators staan ervoor bekend dat ze echt zo recht mogelijk moeten geplaatst worden, of ze stromen super snel over.

@ devilskull: nu stage 6 mengflesje, maar ik zoek zo'n 'blits' go fast energydrankflesje -:-
 
update

vandaag wat nieuwe foto's genomen, en de scoot van 'pimped' van hier op het forum deed mooi dienst als achtergronddecoratie O-):#













In verband met dat 'verzuip-probleem', vinny legde me uit dat het gewoon door het warme weer was, en er een iets kleinere sproeier in moet. Dus koop ik volgende week ergens een sproeier 180.

Al de kappen zijn momenteel met 'pimped' mee, om ze nog wat bij te schuren en goed te zetten om te laten spuiten in de cameleon lak. (Ja hij is carrossier ) Can't wait!!
 
Last edited:
zou kevin nie kunnen kijken om je voetplaat effen te maken? die van em is ook mooi plat zonder dat het overdreven is e...
 
zou kevin nie kunnen kijken om je voetplaat effen te maken? die van em is ook mooi plat zonder dat het overdreven is e...

hij heeft al werk genoeg om al het prutswerk van hannes aan mijn kappen recht te zetten... Al de kappen beginnen te barsten op verschillende plekken (uitgezonderd de voorkap), de plamuur is op verschillende plaatsen echt slecht gedaan, er werd ook te weinig polyester gebruikt enzovoort. Kevin zal dus al de kappen helemaal opnieuw doen, en dan spuiten.

Het zal wel 2 weken duren voor het resultaat er is
 
Last edited:

Harde woorden...
Toch raar dat het nu pas prutswerk wordt genoemd of heeft deze benaming te maken met andermans mening?
 
Harde woorden...
Toch raar dat het nu pas prutswerk wordt genoemd of heeft deze benaming te maken met andermans mening?
Geef mij eens mijn woorden terug

Eerst was hannes ongenaakbaar en nu is plots niks meer goed...
Maak eens dat je een eigen mening hebt cetje.
 
@ vince en bram: Ja, in het begin zag het er wel goed uit als hij eraan werkte. Maar toen begon de achterkap te barsten op 1 plaats. Hij ging ze dus bijgevold herstellen. Ik haalde vorige week de achterkap af bij hem huis, en er zaten opeens 2 barsten in

In de onderkuip zijn er welgeteld een 5-tal barsten , de kniekap heeft ook een barst. Alleen de voorkap vertoont geen fouten.

Hannes zijn eigen kappen zijn wel perfect gedaan, maar de mijne blijkbaar totaal niet.

Dat is mijn mening, en als het harde woorden zijn.. dikke pech, want als je je kappen gaat bekijken een 2 weken voor de scootermeeting begint, en ze trekken op niks, dan frustreert dat me toch wel enigzins
 
komt goed , niet wenen ben er volop an bezig hehe achterkap is al af nu bezig an onderkuip
 
Kappen moet je eigenlijk ook niet uitbesteden aan iemand anders,
je moet ze zelf vorm geven en ontwerpen.

Andere denken, zo wilt hij die, nemen een pot plamuur en bof, hele pot erop.
met alle gevolgen vandien...
 
@ pimped: go go kev

@ sandor: kappen bewerken ligt me echt totaaaaal niet, geloof me. Ik probeerde voetplaat te vlakken, resultaat: voetplaat was totaal verneukt en ik heb nieuwe mogen kopen. Dus nee bedankt.
 
In de onderkuip zijn er welgeteld een 5-tal barsten

ge spreekt jozelf ier tegen
welgeteld vs een 5-tal
zijn het er 5 of meer/minder?

en ge kunt nie teveel klagen, ie eeft ze gedaan voe niets...
 
Last edited: