This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

VRC Evo Spirit

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=YSIhnkLEA-E"]YouTube - VRC EVO SPIRIT VOL. 3[/ame]

effe sprintje proberen
 
Last edited:
zakt in in toeren zo te horen...

Om nog even terug te komen op het top nardo vertandingsdeksel wat niet aangepast moet worden:
Ik heb dit een paar dagen geleden gezien bij iemand op de testbank.

Ik raad je aan om maar snel je nardo deksel aan te passen en die ring eruit te halen.
Je koppelingshuis komt niet over je koppeling zoals het hoort + je koppelingsasmoer zit niet bepaald ver op je primaire vertandingsas.
Bijkomend is er nog een v-snaar die schuin loopt en dus extra slijt en veel wrijving (warmte) produceert.

Grtz
 
@Spasta: Het koppelingshuis kan idd niet correct over de koppeling komen, maar de vario is ook aangepast dacht ik zodanig dat de V-snaar toch recht loopt
 
@Spasta: Het koppelingshuis kan idd niet correct over de koppeling komen, maar de vario is ook aangepast dacht ik zodanig dat de V-snaar toch recht loopt

Dit is het laatste wat ik erover ga zeggen maar ik begrijp het niet...
Wie moet er uberhaupt kiezen tussen:
- top nardo deksel beetje frezen en overbrenging perfect monteerbaar
- kans op schuin lopende v-snaar icm een niet goed monteerbaar koppelingshuis

Maargoed.
Ding ziet er wel vet uit trouwens.
 
Daar heeft spasta wel groot gelijk in,zoveel moet er nu ook niet weg gefreesd worden hoor.
Beter dat kleine beetje frezen en dan heb je meer zekerheid.
 
@ spasta: ik heb het eens nagekeken, en inderdaad, het koppelingshuis zat niet op de perfecte plaats. De koppelingsschoenen van de delta clutch kwamen iets buiten het raakoppervlak van koppelingshuis. Ook de v-snaar heb ik bekeken, maar die is totaal niet afgesleten door buitensporige warmteafzetting. Heb ook gekeken of het wel recht was, qua riem-variobus, en dat zag er goed uit. Ik heb het vertandingsdeksel wat bijgefreesd, en de ring achter de poulies weggehaald. Koppelingshuis zit nu perfect.

Scoot rijdt nog altijd hetzelfde
 
Last edited:
Vandaag remklauw wat afgevijld, moet nog wat meer afvijlen morgenavond, want remklauw sleept eigenlijk tegen mijn voorzant aan. Het is nu wel al veel beter

Ook moet er dringend een andere sproeier in, want momenteel verzuipt hij zeer snel. (dit is merkbaar in 1 van de filmpjes namelijk 'vrc evo spirit vol. 3'. Nu zat er een 190 sproeier in mijn 24 mikuni. Zo snel mogelijk paar sproeiertjes aanschaffen

Ik weet wel niet welke maat perfect zou zijn, iemand een idee? Ik dacht aan sproeier 140 - 150 - 160 - 170 - 180 kopen

VOLGENDE WEEK WORDEN KAPPEN GESPOTEN!

grtz
 
hoe komt het eigenlijk dat je remklauw nie wel blijft haperen aan je velg en vroeger niet?
is nu wel weer besparing op het gewicht he :L
 
@ jm tuning: inderdaad, maar op de testbank verzoop hij nooit. Het was trouwens de enigste maat van mikuni sproeier dat hij had liggen.

@ vince: Bij VRC een paar keren gecontroleerd, en is mooi bruin.

@ devilskull: heeft al altijd wat gehaperd
 
@ jm tuning: inderdaad, maar op de testbank verzoop hij nooit. Het was trouwens de enigste maat van mikuni sproeier dat hij had liggen.

@ vince: Bij VRC een paar keren gecontroleerd, en is mooi bruin.

@ devilskull: heeft al altijd wat gehaperd

zou wel heel toevallig zijn dat uw carb net met die sproeier goed stond.
maargoed, zou kunnen natuurlijk.

Gewoon wa kleinere sproeiers gaan halen en gassen.
 
Als je nu bv 130 hebt , alles kleiner dan 130 als je kleiner in sproeier wilt gaan En als je hoger wilt gaan hoger dan 130 . Dit sproeier per sproeier proberen , koop gewoon zo'n stage6 sproeierdoosje . Maar je scoot is nu toch perfect afgesteld op een testbank ? Denk je zelf dat je dit op het gevoel kan verbeteren ?
 
@ Jules W: Ja, dat weet ik ook wel Op de testbank ging het goed met die sproeier, maar op de baan verzuipt hij zeeer snel. Ik bestel gewoon sproeier 150 tot 180 op euroscooters deze week.

En ik koop liever geen stage 6 sproeiers, maar wel de echte mikuni sproeiers.
 
Uhmm, ik zou eerlijk gezegd niet echt kleiner in sproeier gaan dan 190 op een 24 mikuni. Althans ik zou eerst op de bank even met mengsel meter kijken hoe en wat. Mischien is het bij jou idd nodig om een kleinere sproeier te monteren, maar ikzelf heb op veeeel verschillende setups verschillende 24 Mikuni`s afgesteld en zit altijd op 190/200 en NOOIT kleiner. Elke scooter is anders, maar het is gewoon veilig om dit op de bank te testen. Mischien doet een gasnaaldstandje veranderen al wonderen.