VRC Evo Spirit

cette

Well-Known Member
Hallo

Ik ben Cédric Beels, 18 jaar en woon in België. Mijn eerste scoot was een blauwe 12'' 2004 booster, dewelke nu pertotaal is, en waarmee ik 2 ongevallen heb gehad.

Dan kreeg ik op 17 jarige leeftijd een nieuwe booster, ook een nieuw model 12'' 2006.

Met deze reed ik altijd naar school, liefst met mooi weer :)

Deze was dan 'getuned' voor op straat, met natuurlijk al de chroom accessoires erop enzo, en stond er wel mooi bij vond ik. Hij staat ook in het franse magazine Scoot-Look.


Hiermee begon het allemaal, de aankoop van mijn zwarte booster. Jammer genoeg vind ik geen foto's meer terug van het prille begin, maar wel van een paar maanden verder.

mijn straatsetupje:

snelle dr 50 cc
malossi multivar
malossi riem
malossi witte drukveer
malossi e5 (ja een powerfilter op een 50cc)
17.5 carburateur dellorto
bidalot sr1 chroom met yasuni black demper






zeer simpele tuning, dan kwam er natuurlijk een sportstuurtje op van tnt





dan stak ik er nog wat meer geld in, wat meer stukken er op plaatsen enzo





met custom zadeltje







in het magazinetje














Toen was hij ongeveer 'af' voor op straat te rijden.
Na een scootermeeting in heule te hebben bezocht, vond de jury mijn scoot wel mooi, maar alles was plug and play...

Na enthousiast te kijken hebben naar al de ac sprinters, besloot ik om er ook 1 in elkaar te steken.

Het is de bedoeling om volgend jaar mee te doen in de AC sprint reeks. En ik hoop in de top 3 van snelste ac scoot te raken! En het leuke is, op de meetings waar ik geweest ben, heeft er nog GEEN ENKELE 2004 spirit meegesprint. Dus hopelijk krijg ik wat aandacht lol :W

+ralf+ -:- PROJECT -:- +ralf+

MOTORISCH

Cilinder: Malossi MHR 70 cc alu vlinderpoort
Vario: MHR 2005 overrange
Carburateur: 21 mm Dellorto black edition (voor in de omtrek te rijden), later 24 mikuni!
Koppeling: Malossi MHR delta clutch
Koppelingshuis: Malossi MHR wing bell
Spruitstuk: Stage 6 big valve kit
Membraan: Stage 6 V-force 3
Poulies: Malossi MHR overrange 2005
Lagers: Malossi
Uitlaat: Malossi MHR 2006 verchroomd
V-snaar: Malossi X-belt kevlar overrange
Luchtfilter: Malossi MHR e13
Bougie: NGK B10HVX
Krukas: Malossi MHR RHQ pen 10
Onsteking: PVL digitaal 2005
Vertandingsdeksel: Top Performances Nardo (aangepast voor overrange)
Vertanding: indien auto wheelie -> malossi 13/44


:~ UITERLIJK :~


Alle kappen worden momenteel bewerkt, en de kleur zal geen zwart metallic meer zijn.
Hij wordt herspoten in 2 verschillende kleuren parelmoer (100% parelmoer), dewelke ik nog niet verklap tot de foto's uiteindelijk op deze pagina zullen verschijnen. :)

De reden waarom ik geen zwart meer kies, is omdat het zo gevoelig is voor krassen. Het is natuurlijk wel mooi, maar na een tijdje wordt het zoiezo saai. Er zijn massa's mensen die identiek dezelfde zwarte 2004 brommer hebben, dus dat moet veranderen.

Niet alleen de kappen zullen veranderen, maar het stuur wordt helemaal anders, voetplaat,enz enz...




De meeste bestelling zou ik plaatsen op scootshop.be, jrmotoren.nl en sp-parts.nl

Zo zou ik wat geld uitsparen, omdat zo'n onderdelen veel te hoog geprijsd zijn in de winkels. (en bijna niet leverbaar ook)



Mijn eerste bestelling was deze:

killswitch, malossi trekveren, stage 6 big valve kit





Malossi MHR delta clutch en wingbell had ik zoiezo al liggen.

Dan vernam ik dat 'Nielzie' uit waregem, zijn gepolierde MHR 2006 uitlaat verkocht. Voor een 215 euro kocht ik deze. Uitlaat was in goeie staat, maar kon nog altijd beter vond ik.







Toen besloot ik om deze uitlaat te laten chromeren, ziehier het resultaat (vind ik super geslaagd) :love:










Dan bestelde ik na een tijdje mijn krukas, namelijk de malossi MHR rhq 10 pen :*



en ook mijn stage 6 v-force 3 membraan, zit al in spruitstuk



-:- hier mijn tafeltje met pretspullen -:-



gechromeerde mhr 2006, stage 6 vforce 3 membraan, malossi rhq krukas, ...

En dan een leuke bestelling bij jr motoren :)



21 mm carbu, mhr e13, sproeierset stage 6, transparante benzinedarm, rode benzinefilter motoforce



inlaat in elkaar gestoken







wat mooi toch, die e13 :love:

momenteel wordt de voorkap en kniekap bewerkt, en staat de booster dus zo




In de maand november bestel ik nog mijn MHR 70 cc cilinder, en mijn bougie. Niet veel later bestel ik nog mijn mhr overrange 2005. :)

In december/januari wordt hij waarschijnlijk samengestoken, maar ik heb dan nog een paar stukken nodig zoals top performances transmissiedeksel, stage 6 stuurclamp chroom, chroom m-stuur, stage 6 snelgas.....

Ik zal zoveel mogelijk de pagina updaten :)

HOPE YOU LIKE IT, en op naar de 13 pk!!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

omdat recht spruitje niet gaat met mijn 12 inch wielen ;)

de bedoeling is puur voor mee te sprinten op meetings in de AC klasse. Maar weinig ac's gingen goed vooruit dit jaar op meetings, dus besloot ik om ook een sprinter te maken. Hopelijk presteert hij goed :)
 
Mooi ding, ben persoonlijk niet zo van de boosters, maar deze ziet er goed uit.

Over die pijp, een team'06 bestaat (voor zover ik weet) niet voor verticaal. Is zo te zien een "gewone" MHR uitlaat met '06 demper :).

Verder ziet et er erg goed en gelikt uit, succes ermee!
 
Ziet er goed uit.
Ben benieuwd wa ge ervan gaat maken (ook motorisch)
Tip: kzou is gaan kijken of er geen ander (minarelli of zelfbouw) spruitstuk te kopen/maken valt... dit is niet ideaal vrees ik.

iig suc6 ermee.
Grtz Hans
 
niet ideaal? dit is nochtans het normale traject, met die bocht. Op vertikaal zie je bijna niks anders hoor. En met mijn 12 duims velgen gaat een recht spruitstuk niet, als hij in elkaar zit zal ik wel nog zien wat de mogelijkheden zijn.

Alvast bedankt iedereen, voor de positieve reacties! :)
 
niet ideaal? dit is nochtans het normale traject, met die bocht. Op vertikaal zie je bijna niks anders hoor. En met mijn 12 duims velgen gaat een recht spruitstuk niet, als hij in elkaar zit zal ik wel nog zien wat de mogelijkheden zijn.

Alvast bedankt iedereen, voor de positieve reacties! :)

Orginele manier is daarom niet de beste he :).
Als hij in elkaar zit moet ge idd maar is kijken.
Een recht zal er niet opgaan nee maar iets in de aard van minarelli kort spruitstuk voor horizontaal blok ofzo.
ge zult het vanzelf wel zien.
 
eum, met een min. kort spruitstuk van malossi bijvoorbeeld, zou mijn carbu bijna verticaal hangen. Dit lijkt me toch echt wel slecht, en de carbu zou overlopen naar mijn weten.

http://www.scootshop.be/shop/product_info.php?products_id=716

als je dit bedoelt, dan hangt hij verticaal mijn carbu, dus nee bedankt. Ik wist trouwens dat dit bestond, en ik heb dit al uitgetekend, en ik koop dit niet uit overtuiging dat de carbu hieronder zal lijden. :)
 
ik weet dat het mengsel sneller naar de cilinder kan worden gebracht met een korter traject, maar als je het goed bekijkt is het bijna niet te doen hoor. toch bedankt voor de tip ;)
 
erg mooie booster!!!
ook tof dat je hem ac laat en ermee gaat sprinten!!

Alleen jij zegt 12duims velgen 1duim is 2.61cm en 1inch is 2.45
zit dus wel verschil in :P
 
ziet er leuk uit kerel

maar als jij één van de snelste mina verticaal wil zijn,zou ik je setup beter aanpassen...

hebo alu 70cc vlinderpoort
(meer koppel & vermogen uit te halen dan op die malossi 70cc)
btw elke malossi cilinder dat voor mina verticaal is te krijgen,is een schande...

malossi 2006 vario (19mm rollen)
(betere prestatie dan een simpele multivar 15mm vario! )

keihin 28mm pwk carbu
(overkill :p)

vertandingsdeksel (top nardo of als je geld genoeg hebt :p malossi)
(minder weerstand voor je overbrenging)

vertanding (malossi 13/44 primaire vertanding)
(snellere koppel & meer vermogen) voor meer effect uit te halen...kunt ook een langere boit steken van een mina hori

cilinder,carters,carbu,spruitstuk,menbraam,koppeling allemaal bewerken

ik heb in mijn verleden ook jaren bezig gehouden met mina verticaal doel uit te halen...ik heb zelf maar 13.6pk uit gehaald

maar jij kunt 14-15pk al bereiken !
 
Back
Top