vivacity trekt slecht op

soldaat09

Member
hallo allemaal ik heb een Peugeot vivacity 2takt uit 2005 en hij trekt super traag op hij maakt wel veel toeren maar zet deze niet om in trekkracht iemand die me kan helpen?

setup:
- lucht blauwe drukveer polini
- gele trekveren malossi
- 9gram rollen malossi
- 12.5m carb met std luchtfilter
- polini vsnaar
- polini hi speed vario
 
Advertisement - register to remove this

ja ik heb een 17.5m maar die zit er nog niet op, kunnen jullie me nu advies geven voor een 12m
Sproeier is een kwestie van rijden en je bougie checken. Gebruik je de std luchtfilter? Zou sowieso groter gaan dan 60, beginnen richting de 70-80 daarna checken. Er zijn overigens genoeg andere topics over de 'beste' sproeier voor een 70cc vivacity.
 
kan ik trouwens vloeibare pakking gebruiken als voetpakking?


Als je dat doet blijft dat niet lang zitten.. Plus dan druk je de cilinder ook meer tegen je carter aan..

Een vaste voetpakking dient ook als spacer om de cilinder op juiste hoogte te krijgen.


Dus als je cilinder lager op het carter komt, gaat je timing ten eerste naar beneden plus je zuiger komt dan 2 mm hoger uit bij het deck van de cilinder.. Dus dat zal een koppe stoter worden en een zuiger die in stukjes word geramt.
 
plus er kunnen deeltjes afbreken en je lagers aan stront werken. een normale voet pakking is 2 euro doe niet zo beun en doe het op de manier dat het hoort!
Wat een onzin .. als een Carter is gesplist , en weer aan elkaar word gezet , word toch ook vloeibare pakking gebruikt ?
Tenminste ... ik gebruik het wel als Carters weer tegen elkaar aan gaan ,
 
Back
Top