vivacity trekt slecht op vanuit stilstant

soldaat09

Member
hallo allemaal ik heb een Peugeot vivacity uit 2005 gekocht met brom kenteken nu trekt mijn scooter vanuit stilstant echt niet op, ik moet hem bijna vooruit duwen
iemand tips om dit op te losse?
 
Advertisement - register to remove this

dus ik moet sterke trekveren doen?
nee slapper juist: geel = sterk!
Post automatically merged:

Ligt wss aan de gele trekveren. Veel te sterk.
je trekveren zorgen juist dat je koppelingssegmenten, die met hun gewicht naar buiten worden geslingerd als ze toeren maken, niet te snel aangrijpen in de trommel die weer met je achterwiel verbonden is (met tussenkomst van tandwielen) sterkere veren is later aangrijpen, slappe of géén veren is te vroeg aangrijpen..
 
maar als ik slappere doe dan komt die alsnog niet vooruit dan trekt die nog trager op hij moet toch juist meer toeren maken om sneller op te trekken
heb je dat ervaren? het hoort namelijk andersom. je moet een sweet spot vinden: je hebt nu loze toeren. toeren om mee op te trekken maak je met de combinatie vario-terugdrukveer.
sorry, ik vraag me nu ook af of je niet de trekveren van je koppeling verwart met je grote terugdrukveer.
 
heb je dat ervaren? het hoort namelijk andersom. je moet een sweet spot vinden: je hebt nu loze toeren. toeren om mee op te trekken maak je met de combinatie vario-terugdrukveer.
sorry, ik vraag me nu ook af of je niet de trekveren van je koppeling verwart met je grote terugdrukveer
ja ik had hiervoor witte trekveren van malossi en daarmee deed die het nog slechter
 
is je koppeling dan niet gewoon versleten?
en wat voor terugdrukveer zit er achter?
hoe staat het met je snaar?
vsnaar is vorige week vervangen en koppeling segmentjes zijn nog in orde
Post automatically merged:

dru
is je koppeling dan niet gewoon versleten?
en wat voor terugdrukveer zit er achter?
hoe staat het met je snaar?
drukveer weet ik niet echt wat er in zit

zat er std in heeft een groene kleur maar is geen malossi ofzo
 
Sws de witte trekveertjes van malossi er (weer) in.

Witte drukveer steken.

En controleren of er wel de juiste maat vsnaar in zit.

Ook ben ik benieuwd hoe deze scooter klinkt wanneer hij wel doortrekt vanuit deze ellende.
Vijf meter en tegen de muur aan is niet heel handig met semi-mono audio.
Verder ben ik nog benieuwd naar de slijtage van de koppeling en het koppelingshuis.
 
Sws de witte trekveertjes van malossi er (weer) in.

Witte drukveer steken.

En controleren of er wel de juiste maat vsnaar in zit.

Ook ben ik benieuwd hoe deze scooter klinkt wanneer hij wel doortrekt vanuit deze ellende.
Vijf meter en tegen de muur aan is niet heel handig met semi-mono audio.
scooter trekt zo traag hele tijd

dus hij trekt van 0 tot 50 met deze treksnelheid

en laat ik het gas los en geef ik weer gas dan duurt het weer effe voordat die begint met trekken
 
Back
Top