Vivacity trekt heel slecht op en valt uit bij vol gas.

OlivierN

Active Member
Goedenavond.
Ik heb een tijdje geleden een vivacity 2takt snor motorblok gekocht die niet liep.
Deze heb ik op een brom vivacity gebouwd die geen motorblok meer had.
Ik heb hier een brom cilinder en uitlaat op gezet, en een grotere sproeier erin gezet. (54)
Na een tijdje proberen toch besloten om er een 58 in te zetten (reed beter)
Het probleem is dat hij vanuit stilstand moeilijk weg komt. Als ik iets te veel gas geef valt hij zelfs uit. Hij komt wel tot 70km/h maar heel langzaam met de hele tijd gas opnieuw klimmen omdat ie anders niet versneld.
Ik heb al valse lucht gecheckt en deze is er. Meer dan ik zou hopen. Een klein beetje bij de elektrische choke en bij de stationair schroef.
Ook nog even een foto van de bougiekleur:
5B9B3706-DC9E-4A71-9ACA-2F8ED69850D6.jpeg
Ik ben best nieuw met 2takt techniek, heb wel veel gewerkt met 4takt.
Weet iemand raad? Zie ik iets over het hoofd qua snor naar brom? Zaten wel erg zware rollen in die heb ik wat lichter gemaakt maar nog steeds uitvallen met volgas.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Goedenavond.
Ik heb een tijdje geleden een vivacity 2takt snor gekocht die niet liep.
Ik heb hier een brom cilinder en uitlaat op gezet, en een grotere sproeier erin gezet. (54)
Na een tijdje proberen toch besloten om er een 58 in te zetten (reed beter)
Het probleem is dat hij vanuit stilstand moeilijk weg komt. Als ik iets te veel gas geef valt hij zelfs uit. Hij komt wel tot 70km/h maar heel langzaam met de hele tijd gas opnieuw klimmen omdat ie anders niet versneld.
Ik heb al valse lucht gecheckt en deze is er. Meer dan ik zou hopen. Een klein beetje bij de elektrische choke en bij de stationair schroef.
Ook nog even een foto van de bougiekleur:
View attachment 65299
Ik ben best nieuw met 2takt techniek, heb wel veel gewerkt met 4takt.
Weet iemand raad? Zie ik iets over het hoofd qua snor naar brom? Zaten wel erg zware rollen in die heb ik wat lichter gemaakt maar nog steeds uitvallen met volgas.
K denk niet echt dat mensen hier gaan helpen. Aangezien snor scooter hier opvoeren verboden is.
 
K denk niet echt dat mensen hier gaan helpen. Aangezien snor scooter hier opvoeren verboden is.
Ah oke. Dan moet ik nog iets specifieker zijn. Ik heb namelijk het frame + dingen gewoon van een brom, maar het motorblok van een snor. Alleen het motorblok moet zegmaar brom worden. Omdat ik anders 25 rijd op een brom.
 
Back
Top