vivacity trekt slecht op

soldaat09

Member
hallo allemaal ik heb een Peugeot vivacity 2takt uit 2005 en hij trekt super traag op hij maakt wel veel toeren maar zet deze niet om in trekkracht iemand die me kan helpen?

setup:
- lucht blauwe drukveer polini
- gele trekveren malossi
- 9gram rollen malossi
- 12.5m carb met std luchtfilter
- polini vsnaar
- polini hi speed vario
 
Advertisement - register to remove this

Alles is al bijna van polini, en dan nog maar 35km op de teller halen met een dot overtoeren.

Oh goede god, mensen weten niet eens waar ze aan beginnen..

Zo`n setup lijstje is heel stoer voor je ego.
Maar als je na 200 euro aan onderdelen dat ding nog niet goed lopend kan krijgen, kan je beter gewoon fabrieks standaard blijven rijden.
Dan kan er ook weinig mis gaan.
 
Alles is al bijna van polini, en dan nog maar 35km op de teller halen met een dot overtoeren.

Oh goede god, mensen weten niet eens waar ze aan beginnen..

Zo`n setup lijstje is heel stoer voor je ego.
Maar als je na 200 euro aan onderdelen dat ding nog niet goed lopend kan krijgen, kan je beter gewoon fabrieks standaard blijven rijden.
Dan kan er ook weinig mis gaan.
50 bedoel je
 
de rollen zijn veeste zwaar en waarschijlijk heb je zomaar de drukveer veranderd zonder te kijken wat je echt nodig hebt. kwa trekveren is geel veeelste zwaar. dit is eerder voor een scooter die meer toeren maakt
 
de rollen zijn veeste zwaar en waarschijlijk heb je zomaar de drukveer veranderd zonder te kijken wat je echt nodig hebt. kwa trekveren is geel veeelste zwaar. dit is eerder voor een scooter die meer toeren maakt

Hij vermeld ze uitlaat niet eens, dus valt weinig wat over te zeggen. Misschien rijd die wel zonder rond.. Who knows..
Post automatically merged:

Krijg een beetje de schijt van al die Vivacity topics.

Ja ik ook.. Maar anno 2023 de sloop scooter bij uitstek, daarom zie je er zoveel..

Alle oude aprillia, Benelli`s, Betas, malaguti`s zijn allemaal niet meer te krijgen.. En de enigste overlevende is de oer oud en degelijke peugeot vivacity..

Vroeger werd er vaak beweerd dat het een wijven scooter was.. Tegenwoordig rijd er iedereen op.
 
Last edited:
Hij vermeld ze uitlaat niet eens, dus valt weinig wat over te zeggen. Misschien rijd die wel zonder rond.. Who knows..
Post automatically merged:



Ja ik ook.. Maar anno 2023 de sloop scooter bij uitstek, daarom zie je er zoveel..

Alle oude aprillia, Benelli`s, Betas, malaguti`s zijn allemaal niet meer te krijgen.. En de enigste overlevende is de oer oud en degelijke peugeot vivacity..

Vroeger werd er vaak beweerd dat het een wijven scooter was.. Tegenwoordig zou je er zelfs Sinterklaas erop rijden..
ik snap jullie haat naar vivacity niet heb nooit jullie mening gevraagd daar over maar oke, heb vandaag 70cc er onder gestoken en een polini uitlaat scooter rijd weer heerlijk toch bedankt voor de gene die me wel wouden helpen
 
Heb jij nu die 70cc en polini uitlaat onder de scooter van je broer gestoken, onder je eigen, of hebben jullie het allebei gedaan?

Vindt zo'n Vivacity met 70cc en polini uitlaat het lekker, een 12,5mm carb?
 
ik snap jullie haat naar vivacity niet heb nooit jullie mening gevraagd daar over maar oke, heb vandaag 70cc er onder gestoken en een polini uitlaat scooter rijd weer heerlijk toch bedankt voor de gene die me wel wouden helpen


Heb er geen haat naar. Maar je ziet er naar een bepaalde tijd wel een bepaald type figuur erop rond crossen..
En dan trappen ze het ding ook nog helemaal af..

Als je denkt van het ding een race monster kan maken dan heb je het denk ik niet helemaal begrepen.
 
Heb er geen haat naar. Maar je ziet er naar een bepaalde tijd wel een bepaald type figuur erop rond crossen..
En dan trappen ze het ding ook nog helemaal af..

Als je denkt van het ding een race monster kan maken dan heb je het denk ik niet helemaal begrepen.
kheb nooit gezegd dat im hier een race monster van wil maken maar ik wil hem wel wat sneller hebben
 
Heb jij nu die 70cc en polini uitlaat onder de scooter van je broer gestoken, onder je eigen, of hebben jullie het allebei gedaan?

Vindt zo'n Vivacity met 70cc en polini uitlaat het lekker, een 12,5mm carb?
met een 12.5 mm ga je niet redden. ik zou een 17.5 of zelfs als het een hoogtourige setup een 21 mm eronder zetten.
Post automatically merged:

kheb nii zoveel geld als me broer heb mezoly gepakt
mezoly :fearscream:
 
Het gaat bijna allemaal over het zelfde.
Daarnaast wordt een Viva al sinds de vorige eeuw verkocht, dus er zijn genoeg topics. Kwestie van zoeken.
Hij vermeld ze uitlaat niet eens, dus valt weinig wat over te zeggen. Misschien rijd die wel zonder rond.. Who knows..
Post automatically merged:



Ja ik ook.. Maar anno 2023 de sloop scooter bij uitstek, daarom zie je er zoveel..

Alle oude aprillia, Benelli`s, Betas, malaguti`s zijn allemaal niet meer te krijgen.. En de enigste overlevende is de oer oud en degelijke peugeot vivacity..

Vroeger werd er vaak beweerd dat het een wijven scooter was.. Tegenwoordig rijd er iedereen op.
Heb een Ark en Phantom.

Het minarelli spul werd allemaal zwaar opgevoerd en kapot gesleuteld. Een Viva was idd voor de meisjes en niet zo in trek om op te voeren.
 
op welke setup? wat is je cilinder, uitlaat enzovoort
mezoly 70
12m carb
polini uitlaat
dayco snaar
std koppeling 9gram rollen
Post automatically merged:

mezoly 70
12m carb
polini uitlaat
dayco snaar
std koppeling 9gram rollen
ik vraag me alleen nog af met welke sproeier ik moet beginnen af stellen, er zat op mijn 50cc een sproeier 64 in bij deze 70cc zal dat wel wat hoger moeten iemand een idee waarmee ik moet beginnen?
 
Back
Top