Wat is je setup en wat heb je recent veranderd.hallo allemaal ik heb een Peugeot vivacity uit 2005 gekocht met brom kenteken nu trekt mijn scooter vanuit stilstant echt niet op, ik moet hem bijna vooruit duwen
iemand tips om dit op te losse?
heb niks veranderd zo gekocht, vandaag het carter er af gehaald hierbij mijn setupWat is je setup en wat heb je recent veranderd.
Eve wat meer informatie geven grag
ik geef vol gas en hii maakt bijna geen toerenWat gebeurt er precies vanuit stilstand?
Ligt wss aan de gele trekveren. Veel te ste
waar?hier een filmpje van de optrek
sorry?! hij blèrt de oren van je kop juist! daarom is een filmpje dus handig, want je omschrijft het verkeerd. hij maakt wèl toeren, maar geen gàng.ik geef vol gas en hii maakt bijna geen toeren
dus ik moet sterke trekveren doen?sorry?! hij blèrt de oren van je kop juist! daarom is een filmpje dus handig, want je omschrijft het verkeerd. hij maakt wèl toeren, maar geen gàng.
dat zijn die trekveren, zoals @AGM Retro GT Beun al zei. die bepalen dat ie pas bij hoge toeren pakt.
nee slapper juist: geel = sterk!dus ik moet sterke trekveren doen?
je trekveren zorgen juist dat je koppelingssegmenten, die met hun gewicht naar buiten worden geslingerd als ze toeren maken, niet te snel aangrijpen in de trommel die weer met je achterwiel verbonden is (met tussenkomst van tandwielen) sterkere veren is later aangrijpen, slappe of géén veren is te vroeg aangrijpen..Ligt wss aan de gele trekveren. Veel te sterk.
maar als ik slappere doe dan komt die alsnog niet vooruit dan trekt die nog trager op hij moet toch juist meer toeren maken om sneller op te trekkennee slapper juist: geel = sterk!
Post automatically merged:
heb je dat ervaren? het hoort namelijk andersom. je moet een sweet spot vinden: je hebt nu loze toeren. toeren om mee op te trekken maak je met de combinatie vario-terugdrukveer.maar als ik slappere doe dan komt die alsnog niet vooruit dan trekt die nog trager op hij moet toch juist meer toeren maken om sneller op te trekken
ja ik had hiervoor witte trekveren van malossi en daarmee deed die het nog slechterheb je dat ervaren? het hoort namelijk andersom. je moet een sweet spot vinden: je hebt nu loze toeren. toeren om mee op te trekken maak je met de combinatie vario-terugdrukveer.
sorry, ik vraag me nu ook af of je niet de trekveren van je koppeling verwart met je grote terugdrukveer
is je koppeling dan niet gewoon versleten?ja ik had hiervoor witte trekveren van malossi en daarmee deed die het nog slechter
vsnaar is vorige week vervangen en koppeling segmentjes zijn nog in ordeis je koppeling dan niet gewoon versleten?
en wat voor terugdrukveer zit er achter?
hoe staat het met je snaar?
drukveer weet ik niet echt wat er in zitis je koppeling dan niet gewoon versleten?
en wat voor terugdrukveer zit er achter?
hoe staat het met je snaar?
scooter trekt zo traag hele tijdSws de witte trekveertjes van malossi er (weer) in.
Witte drukveer steken.
En controleren of er wel de juiste maat vsnaar in zit.
Ook ben ik benieuwd hoe deze scooter klinkt wanneer hij wel doortrekt vanuit deze ellende.
Vijf meter en tegen de muur aan is niet heel handig met semi-mono audio.