Vivacity trekt slecht met warme motor

Sjakieee

Member
Ik heb een vivacity brom uit “05
Als ik hem start wanneer die koud is trekt de scooter perfect in een lijn naar de top. Maar als ik 3-4km heb gereden en warm is, trekt de scooter veel slomer op. Ook als ik uit een bocht kom duurt het een tijdje voordat de scooter weer op maximale touren loopt (topsnelheid blijft wel gelijk)
Ook valt de scooter dan uit wanneer je stil gaat staan( alleen bij warme motor)
Wat kan dit zijn? Carb afstelling? te kleine sproeier E choke kapot miss?
 
Advertisement - register to remove this

vlotterniveau?
misschien vapor lock in je slang tussen tank en carb.
Bij een vapor lock zou je carb toch hellemaal geen toevoer moeten krijgen. Mn scooter komt alleen langzamer op touren
Post automatically merged:

Setup is trouwens:
Rode trekveren
Std drukveer (denk ik)
8.5g rollen
Technigas next r
Std cilinder
Sproeier en stand gasnaald weet ik niet zal morgen de carb opentrekken
 
Wat je lijkt te vertellen komt ongeveer overeen met wat ik heb met mijn Runner. Ik heb wel wat meer ontdekt, bij mij staat de luchtschroef maar op een halve slag open (inplaats van 1,5 open bij piaggio in ieder geval). Wanneer ik de luchtschroef verder openzet, op bijvoorbeeld 1,5, start hij warm beter gaan mn stationaire toeren omhoog. Ik had namelijk als mijn luchtschroef op 0,5 slag openstond, en mijn stationairschroef op de max stond hij bij een warme motor ook uitviel zonder gas. Maar als ik dus de luchtschroef verder opendraaide stond mn stationairschroef halverwege al goed.

Ik dacht yes nu heb ik het gefixt. Maar toen ik toen wou gaan rijden kwam ik nauwelijks vooruit. Hij stotterde verschrikkelijk en het klonk alsof hij elk moment uit kon vallen. Wat ik ook gek vind is dat mijn bougie een prachtige koffiekleur heeft dus hij lijkt niet dat hij te weinig benzine krijgt. Ik ga denk ik kijken of mijn carb niet gewoon vies is.

Heb jij nog iets ontdekt?
 
Aron,
jouw carburateur staat bagger afgesteld.
1,5, 2, 2,5 slagen uitgedraaid van de mengselschroef die aangegeven wordt, is de standaard instelling waar de meesten scooters, waaraan niet te veel verkl@@t is, mee zou moeten starten.
Dan begint pas de fijnafstelling.

1. Mengselschroef draaien totdat de hoogst mogelijk toerental bij stationair wordt bereikt.
2. Dan de stationairschroef zo instellen dat je stationair toerental, de waarde heeft die door de fabrikant voorgeschreven wordt.


Punten 1 en 2 meerdere malen herhalen.
 
Aron,
jouw carburateur staat bagger afgesteld.
1,5, 2, 2,5 slagen uitgedraaid van de mengselschroef die aangegeven wordt, is de standaard instelling waar de meesten scooters, waaraan niet te veel verkl@@t is, mee zou moeten starten.
Dan begint pas de fijnafstelling.

1. Mengselschroef draaien totdat de hoogst mogelijk toerental bij stationair wordt bereikt.
2. Dan de stationairschroef zo instellen dat je stationair toerental, de waarde heeft die door de fabrikant voorgeschreven wordt.


Punten 1 en 2 meerdere malen herhalen.
Mhm ik ben er recent achter gekomen hoe die luchtschroef stond, zal door de vorige eigenaar gedaan zijn. Dus wat ik zou moeten doen is: een nieuw bougietje kopen, sproeiersetje kopen. Luchtschroef rond de 1,5 openzetten, en dan sproeiers groter maken tot die goed loopt en bougie er goed uitziet?

En wanneer dat klaar is, het finetunen en dat met dat hoogste toerental regelen?
 
Mhm ik ben er recent achter gekomen hoe die luchtschroef stond, zal door de vorige eigenaar gedaan zijn. Dus wat ik zou moeten doen is: een nieuw bougietje kopen, sproeiersetje kopen. Luchtschroef rond de 1,5 openzetten, en dan sproeiers groter maken tot die goed loopt en bougie er goed uitziet?

En wanneer dat klaar is, het finetunen en dat met dat hoogste toerental regelen?
Je kan beter eerst met een te grote sproeier starten en steeds kleiner afbouwen. Het is beter voor je blok als hij iets te rijk afgesteld staat dan te arm.
 
Wat je lijkt te vertellen komt ongeveer overeen met wat ik heb met mijn Runner. Ik heb wel wat meer ontdekt, bij mij staat de luchtschroef maar op een halve slag open (inplaats van 1,5 open bij piaggio in ieder geval). Wanneer ik de luchtschroef verder openzet, op bijvoorbeeld 1,5, start hij warm beter gaan mn stationaire toeren omhoog. Ik had namelijk als mijn luchtschroef op 0,5 slag openstond, en mijn stationairschroef op de max stond hij bij een warme motor ook uitviel zonder gas. Maar als ik dus de luchtschroef verder opendraaide stond mn stationairschroef halverwege al goed.

Ik dacht yes nu heb ik het gefixt. Maar toen ik toen wou gaan rijden kwam ik nauwelijks vooruit. Hij stotterde verschrikkelijk en het klonk alsof hij elk moment uit kon vallen. Wat ik ook gek vind is dat mijn bougie een prachtige koffiekleur heeft dus hij lijkt niet dat hij te weinig benzine krijgt. Ik ga denk ik kijken of mijn carb niet gewoon vies is.

Heb jij nog iets ontdekt?
Bij mij bleek het uiteindelijk een defecte choke te zijn. Na die te hebben vervangen werkte alles goed
 
Back
Top