This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

veel rook

daniel3847

New Member
Hallo mensen,

Over dit onderwerp is al wel vaker gediscussieerd maar toch heb ik net niet mijn antwoord kunnen vinden.

Het gaat om een Yamaha Aerox 2016 2t lc 30.000km’s met oliepomp (de olie die ik gebruik is putoline)

Eerst wat info:

Ik heb laatst een nieuw “power”filtertje gemonteerd, afgesteld, bougie koffiebruin, liep lekker, klaar. Had toen de tijd nog een dr50 met sito plus, die filter en de rest std. Vóór de filter zat er sproeier 78 in, na de filter 95. Wat later had ik last van als de motor warm was en ik stil ging staan de scooter heel laag stationair ging lopen en uiteindelijk zelfs uitviel, daarna startte die moeilijk met gas bijgeven.

Nou heb ik kort geleden mijn cilinder vervangen en heb ik er een top performance black trophy 50cc opgezet in combinatie met een polini for race 4 pijp.

Eerst stotterde die erg en kwam er een bult witte rook uit en later ook nog veel olie bij mn flens en uit de uitlaat. Het was witte rook, kv lekkage dus, koppakking nagekeken zag er goed uit, toch maar vervangen. Later waterpomp vervangen (dacht misschien te maken met overhitting nog over dat uitvallen??) hielp alleen niet.

Stotteren teveel benzine=te grote sproeier (corrigeer me als ik fout zit). Vond ik gek aangezien ik met een sito dus een grotere sproeier met hebben dan met een terugloper. Bougie was zwart en nat.

Heb kleinere sproeier geprobeerd, groter niks werkte. Heb met stationairschroef en luchtschroef geprobeerd.

Nu heb ik alles zowat eigenlijk al nagekeken en best wat vervangen maar zou niet weten waar ik nu eigenlijk weer mee moet beginnen.

Start koud en voordat ie uitvalt in 1x kicken. Compressie goed

Hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

Mvg,

Daniel
 
Stotteren kan inderdaad teveel benzine zijn, of te veel lucht door dat powerfilter. Ik durf te wedden dat als je een origineel filtertje en een nieuwe bougie monteert het al 10x beter loopt
 
Zal het proberen, heb nog orgi filter en nieuwe bougie liggen laat je het weten
Stotteren kan inderdaad teveel benzine zijn, of te veel lucht door dat powerfilter. Ik durf te wedden dat als je een origineel filtertje en een nieuwe bougie monteert het al 10x beter loopt
 
Stotteren kan inderdaad teveel benzine zijn, of te veel lucht door dat powerfilter. Ik durf te wedden dat als je een origineel filtertje en een nieuwe bougie monteert het al 10x beter loopt
Orgi filter geprobeerd, beide krukaskeerringen vervangen blijft zo roken en olie sputteren. Ik heb echt alles nu al nagekeken/vervangen ik snap er niks meer van
 
Die olie die uit je uitlaat komt zal wel kvs zijn gemengd met niet ontbrande benzine. Zit je kop op juiste NM vast?