Carburateur afstellen (veel rook)

Freejay

Member
Hallo,
Ik heb een vivacity (tot 2008 model) en ik heb heel veel last van witte rook, telkens als ik mijn scooter opstart heb ik last van rook (maak niet uit of ik nu 5 minuten laat afkoelen of 30 minuten). Als ik rij heb ik ook veel last van rook. Nu heb ik wat gelezen over carburateur afstellen, alleen ik heb geen idee aan welke ik moet draaien (bekijk foto). Voor de rest heb ik een nieuwe standaard uitlaat erop gezet(onbegrensd) waardoor hij tot 30 slecht trekt en erna naar boven schiet. Hiernaast ook nog bij 60km/h draait hij overtoeren... iemand tips ;)20200320_130809.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Hallo,
Ik heb een vivacity (tot 2008 model) en ik heb heel veel last van witte rook, telkens als ik mijn scooter opstart heb ik last van rook (maak niet uit of ik nu 5 minuten laat afkoelen of 30 minuten). Als ik rij heb ik ook veel last van rook. Nu heb ik wat gelezen over carburateur afstellen, alleen ik heb geen idee aan welke ik moet draaien (bekijk foto). Voor de rest heb ik een nieuwe standaard uitlaat erop gezet(onbegrensd) waardoor hij tot 30 slecht trekt en erna naar boven schiet. Hiernaast ook nog bij 60km/h draait hij overtoeren... iemand tips ;)View attachment 53284
Hoe ziet je bougie eruit?
Heb ook Vivacity met snelle uitlaat, maar dan een snorscooter, trekt ook vd 25 naar de 55 hard op. Maar dat zoek ik meer bij mijn variateur.
Witte rook, onverbrande benzine? Maar dan zou de rook blauw zijn.
Lekt er geen benzine op de uitlaat?

Ik heb alleen een iets grotere sproeier en dan de snelle uitlaat.
Afstelling is meer het vakgebied van mede forumleden.
 
Hoe ziet je bougie eruit?
Heb ook Vivacity met snelle uitlaat, maar dan een snorscooter, trekt ook vd 25 naar de 55 hard op. Maar dat zoek ik meer bij mijn variateur.
Witte rook, onverbrande benzine? Maar dan zou de rook blauw zijn.
Lekt er geen benzine op de uitlaat?

Ik heb alleen een iets grotere sproeier en dan de snelle uitlaat.
Afstelling is meer het vakgebied van mede forumleden.
Wat kan de oorzaak zijn van zoveel rook?
 
Kijk eens bij quick forum
Wat zie ik over het hoofd?

Daar wordt ook witte rook omschreven. Maar met betrekking tot het verbranden van olie
Je zou daar iemand een privébericht kunnen sturen. Niet je vraag daar posten. Dan wordt het een puinhoop!
 
Is het een 4 T of 2 T ?

Uit een andere post gehaald:
Misschien te rijk met het mengsel? Of iets met de cilinder aan de hand en dus olie verbrand.

Rij hem een beetje warm en haal de bougie er dan eens uit, hoe ziet die uit?
 
Is het een 4 T of 2 T ?

Uit een andere post gehaald:
Misschien te rijk met het mengsel? Of iets met de cilinder aan de hand en dus olie verbrand.
Het is een 2T, ik heb het blok gereviseerd en nieiwe pakkingen gezet... nieuwe bougie... (miet ik iets met de caburateur doen?
 
Het is een 2T, ik heb het blok gereviseerd en nieiwe pakkingen gezet... nieuwe bougie... (miet ik iets met de caburateur doen?
Oww, nu veranderd alles, zuigerveren?
Goede maat? Goed geplaatst. Gaat om tienden van een millimeter
 
Oww, nu veranderd alles, zuigerveren?
Goede maat? Goed geplaatst. Gaat om tienden van een millimeter
Hmm... voor de duidelijkheid de scooter heeft hiervoor bij de 10 jaar stilgestaan... we hebben de cilinder ingeolied, schoon gemaakt, en binnenin was geen krasje te vinden..., ik heb niet echt op de zuiger gelet...
 
Hmm... voor de duidelijkheid de scooter heeft hiervoor bij de 10 jaar stilgestaan... we hebben de cilinder ingeolied, schoon gemaakt, en binnenin was geen krasje te vinden..., ik heb niet echt op de zuiger gelet...
Daar zal t antwoord waarschijnlijk zitten. Er komt olie langs de pakking of de zuigerveren denk ik.
 
Back
Top