Carburateur afstellen (veel rook)

Ja de vario is nog begrensd want ik heb niks vervangen, voor de rest als ik de bougie wil controleren dan moet ik een paar minuten vol gas rijden en dan gelijk de bougie eruit halen of een paar minuten w8en voordat ik hem eruit haal? Trouwens ik tank EUR 95 maar ik 98 tanken dat ga ik vandaag ook doen...
Je hoeft bij de Vario niks te vervangen, alleen te verwijderen, de varioring.
 
Ja de vario is nog begrensd want ik heb niks vervangen, voor de rest als ik de bougie wil controleren dan moet ik een paar minuten vol gas rijden en dan gelijk de bougie eruit halen of een paar minuten w8en voordat ik hem eruit haal? Trouwens ik tank EUR 95 maar ik 98 tanken dat ga ik vandaag ook doen...
De bougie zou ik niet gloeiend heet eruit trekken nee, gewoon een stukje rijden, resultaat is snel zichtbaar, heb je een staalborstel?
Daar kan je voorzichtig de kop vd bougie en de draad mee schoon krijgen.
Beter is gewoon om te beginnen een nieuwe bougie. Dan zie je de oude ook meteen.
 
Ja, dat is de manier.

Omdat de vario nog steeds begrensd is kunnen de variohelften niet volledig tegen elkaar komen en blijft je scooter in een te kleine " versnelling " rijden.


Dit is net als op een racefiets 40 kmpu te rijden met de ketting op het kleinste voorste tandwiel.

Jouw scooter is niet geschikt voor Euro95, jij moet 98 tanken.

Zit er nog oude benzine in de tank?

Misschien heeft iemand voor hij hem langere tijd deed opbergen een beetje olie bij de benzine gedaan en is dit de reden van het extra roken....
 
Ja, dat is de manier.

Omdat de vario nog steeds begrensd is kunnen de variohelften niet volledig tegen elkaar komen en blijft je scooter in een te kleine " versnelling " rijden.


Dit is net als op een racefiets 40 kmpu te rijden met de ketting op het kleinste voorste tandwiel.

Jouw scooter is niet geschikt voor Euro95, jij moet 98 tanken.

Zit er nog oude benzine in de tank?

Misschien heeft iemand voor hij hem langere tijd deed opbergen een beetje olie bij de benzine gedaan en is dit de reden van het extra roken....
Trouwens ik heb net een nieuwe bougie maar er zit nog olie in mn scooter die jaren oud is... en zou EUR 98 niet minder roken omdat er geen ethanol in zit? En ik heb al 2x EUR 95 getankt
 
Trouwens ik heb net een nieuwe bougie maar er zit nog olie in mn scooter die jaren oud is... en zou EUR 98 niet minder roken omdat er geen ethanol in zit? En ik heb al 2x EUR 95 getankt
Minder ethanol zei ik volgens mij.
 
2x gaat nog wel. Kan je niet terug draaien, dus vanaf nu 98.
De 95 kan rubbers ed aantasten
 
Nee gewoon slangetje boven in de tank.
Ander slangetje in de jerrycan, dat op dat ding een paar keer knijpen en lopen laten.
Tot dat er ongeveer nog een beetje benzine inzit om naar het tankstation te rijden, zo heb ik het gedaan.
En de jerrycan in de auto gepleurt, heb je geen auto schenk hem dan aan de buurman.:D
 
Nee gewoon slangetje boven in de tank.
Ander slangetje in de jerrycan, dat op dat ding een paar keer knijpen en lopen laten.
Tot dat er ongeveer nog een beetje benzine inzit om naar het tankstation te rijden, zo heb ik het gedaan.
Bulldog, ik heb me bemoeid in zijn topic, w>e bedoelde je? (Bram bij deze geef ik mezelf een waarschuwing)
 
Nee gewoon slangetje boven in de tank.
Ander slangetje in de jerrycan, dat op dat ding een paar keer knijpen en lopen laten.
Tot dat er ongeveer nog een beetje benzine inzit om naar het tankstation te rijden, zo heb ik het gedaan.
En de jerrycan in de auto gepleurt, heb je geen auto schenk hem dan aan de buurman.:D
Haha wij hebben niet zo een leuke buren (hele buurt is kut) -_- ;)
 
Nee laat maar, hij is luchtgekoeld haha... maar ik heb 2 andere problemen die belangrijker zijn... namelijk: trekt slecht op tot 30-45 km/h en erna schiet hij naar boven... soms blijft hij op 30 km/h hangen en kan hij voor een bepaalde tijd niet harder... voor de rest maakt hij overtoeren bij 60km/h
dat hij slecht optrekt licht waarschijnlijk aan de rolletjes dan moet je lichtere rolletjes er inzetten dat hij soms blijft haperen kan zijn dat hij warm moet worden maar dat kan ook een ander oorzaak zijn
 
Ziet mijn bougie er goed uit?
View attachment 53407
heb je een stukje gereden en je bougie eruitgehaald zo nee doe dit dan even en haal de bougie eruit kijk dan even naar de kleur van de bougie.
hier heb ik een schema over je bougie hoe hij eruit moet zien en wat je anders moet doen.
kleur goede bougie.jpg

jouw bougie ziet er wel goed uit zo te zien maak hem even goed schoon en kijk dan nog even want hij is een beetje vies maar ik hoop dat ik je hier een klein beetje mee heb geholpen of anderen heb geholpen.
 
Back
Top