Hoi, ik heb hier een heel vreemd probleem.
Zal beginnen met de specificaties,
Minarelli horizontaal, vloeistofgekoeld. Compleet gereviseerd.
Nieuwe 21mm phbg carburateur. (Chinees ding natuurlijk) Nog wel het oude membraan, en inlaat.
Nieuwe 70CC cilinder. (ook een Chinees ding, gietijzer)
Sito+, de rest lijkt me allemaal niet zo gek belangrijk.
Best lang verhaal, maar in het kort komt het er op neer dat ik mijn carburateur nog even ietsje beter wou afstellen. (liep behoorlijk goed, tikkeltje arm) Heb er 1 tik grotere sproeier in gezet. (van 98 naar 100) en heb de clip op de naald 1 positie naar beneden gezet.
Sindsdien verzuipt hij constant, en krijg ik af en toe ook backfires. Ik ben natuurlijk al terug gegaan naar de oude instellingen, maar hij blijft gewoon ontzettend verzuipen. Komt totaal niet op toeren.
Heb er ook al even een 90 in gezet om te proberen, verzuipt nog. Naald helemaal naar beneden, verzuipt nog.
Bougie is ook pikzwart. (was eerst gewoon bruin)
Ik snap er niets van. Hoe kan hij nou ineens veel rijker zijn?
Ik heb ook mijn membraan al even gecontroleerd, kan ook geen lek oid vinden, heb zelfs mijn keerringen even nagekeken. Carburateur heb ik ook al wel 5 keer nagekeken.
Ik snap er echt helemaal niets meer van. Ik hoop dat jullie een idee hebben.
Ik ga denk ik maar gewoon proberen er een kleinere sproeier in te zetten, maar hij liep gewoon vrij goed op 98. Toch wel heel vreemd dat ik dan nu ineens veel kleiner zou moeten om hem goed te laten lopen. (en rond de 100 lijkt me ook wel te kloppen met een 70CC cilinder)
Het wat langere verhaal voegt ook nog een benzinekraantje toe, maar ik denk niet dat dat nog belangrijk is, want ik ben al weer teruggegaan naar het oude pompje.
Maar zo is het eigenlijk begonnen, heb het vacuum pompje vervangen door een normaal kraantje, en heb toen ook die carburateur afgesteld. Sindsdien is het eigenlijk ontstaan.
Denk het niet, maar misschien heeft het er toch iets mee te maken, daarom meld ik het er ook maar even bij.
Zal beginnen met de specificaties,
Minarelli horizontaal, vloeistofgekoeld. Compleet gereviseerd.
Nieuwe 21mm phbg carburateur. (Chinees ding natuurlijk) Nog wel het oude membraan, en inlaat.
Nieuwe 70CC cilinder. (ook een Chinees ding, gietijzer)
Sito+, de rest lijkt me allemaal niet zo gek belangrijk.
Best lang verhaal, maar in het kort komt het er op neer dat ik mijn carburateur nog even ietsje beter wou afstellen. (liep behoorlijk goed, tikkeltje arm) Heb er 1 tik grotere sproeier in gezet. (van 98 naar 100) en heb de clip op de naald 1 positie naar beneden gezet.
Sindsdien verzuipt hij constant, en krijg ik af en toe ook backfires. Ik ben natuurlijk al terug gegaan naar de oude instellingen, maar hij blijft gewoon ontzettend verzuipen. Komt totaal niet op toeren.
Heb er ook al even een 90 in gezet om te proberen, verzuipt nog. Naald helemaal naar beneden, verzuipt nog.
Bougie is ook pikzwart. (was eerst gewoon bruin)
Ik snap er niets van. Hoe kan hij nou ineens veel rijker zijn?
Ik heb ook mijn membraan al even gecontroleerd, kan ook geen lek oid vinden, heb zelfs mijn keerringen even nagekeken. Carburateur heb ik ook al wel 5 keer nagekeken.
Ik snap er echt helemaal niets meer van. Ik hoop dat jullie een idee hebben.
Ik ga denk ik maar gewoon proberen er een kleinere sproeier in te zetten, maar hij liep gewoon vrij goed op 98. Toch wel heel vreemd dat ik dan nu ineens veel kleiner zou moeten om hem goed te laten lopen. (en rond de 100 lijkt me ook wel te kloppen met een 70CC cilinder)
Het wat langere verhaal voegt ook nog een benzinekraantje toe, maar ik denk niet dat dat nog belangrijk is, want ik ben al weer teruggegaan naar het oude pompje.
Maar zo is het eigenlijk begonnen, heb het vacuum pompje vervangen door een normaal kraantje, en heb toen ook die carburateur afgesteld. Sindsdien is het eigenlijk ontstaan.
Denk het niet, maar misschien heeft het er toch iets mee te maken, daarom meld ik het er ook maar even bij.
Last edited: