eurokit
Broem Broem Pff Pff
Vroeg me af of hier mensen aanwezig zijn die heel veel weten om een koppeling af te stellen.
Heb zelf net al wat rond gekeken, dus heb al enige informatie..
Ik vroeg me af bij hoeveel toeren een originele (piaggio) koppeling in werking komt en dus aan het huis grijp met de juiste toeren en dan van ze plaats komt..
Keek net dus op de site van malossi om te zien welke trekveren ze aanbieden door de originele koppeling.
Daarbij kom ik dat ik deze set moet hebben die alleen voor de originele koppelingen bedoeld zijn: 29 7454
Daar zitten 3 verschillende in.. Zwarte, witte, en gele..
Volgens het schema dat malossi aanbied en dus informatie betreft deze trekveren..
4000rpm voor zwart, 5000rpm voor wit, 6000 rpm voor geel. Nou weet ik dus wel wat malossi aanbied voor welk toeren bereik.. Heb alleen geen idee waar ik met de originele afstelling in de buurt kom..
Probleem is dat de trekveren in mijn piaggio new fly 4t 2v een beetje aan de slappe kant blijken te zijn..
Als je normaal optrekt vanuit stilstand, lijkt hij wel gewoon te willen rijden, maar naar mijn gevoel maar hij daarbij amper toeren om goed rap weg te komen...
Ook als ik een stukje heb gereden, dan bijna stil sta en weer als een haas er van door sprint lijkt de koppeling even niet mee te willen werken.. Begint dan even in te houden de koppeling begint dan even te bonken (merk je dat de scooter begint te bokken en na even gas terug te hebben gegeven en gas weer erop hebben gedaan dan weer te hervatten lijkt hij daarna weer gewoon door te rijden. Misschien denk je de segmenten zijn misschien glad en daardoor misschien geen of weinig grip..
Ik heb de motor al eens open gehad en de koppeling bekeken en de schoentje wat opgeschuurd, maar hiermee krijg ik het probleem niet mee opgelost..
Ook zie je aan de koppeling dat hij amper over de hele lengte van de segmenten heeft geslipt.. Je ziet alleen in het midden een klein stukje dat hij het huis geraakt heeft..
Hierdoor denk ik dus dat de koppeling te laag staat afgesteld en daardoor wat strakkere trekveren nodig hebt..
Nou zie ik ook dat malossi de waarde aangeeft in RPM en andere merken in percentages.. Hoe kan ik dit met elkaar vergelijken??
Ik weet verder ook geen standaard waarde waarop de fabrieks koppeling aangrijpt, dus weet niet zeker of dat de 4000rpm trekveren dan een goed idee zijn.
Andersinds twijfel of ik niet beter een verlichtde RMS sport koppeling kan kopen.. Zelfde waarde trekveren als origineel. Alleen dan minder massa aan de koppelings segmenten, en daardoor zouden die minder snel naar buiten komen en dus aangrijpen op iets hogere toeren..
Heb zelf net al wat rond gekeken, dus heb al enige informatie..
Ik vroeg me af bij hoeveel toeren een originele (piaggio) koppeling in werking komt en dus aan het huis grijp met de juiste toeren en dan van ze plaats komt..
Keek net dus op de site van malossi om te zien welke trekveren ze aanbieden door de originele koppeling.
Daarbij kom ik dat ik deze set moet hebben die alleen voor de originele koppelingen bedoeld zijn: 29 7454
Daar zitten 3 verschillende in.. Zwarte, witte, en gele..
Volgens het schema dat malossi aanbied en dus informatie betreft deze trekveren..
4000rpm voor zwart, 5000rpm voor wit, 6000 rpm voor geel. Nou weet ik dus wel wat malossi aanbied voor welk toeren bereik.. Heb alleen geen idee waar ik met de originele afstelling in de buurt kom..
Probleem is dat de trekveren in mijn piaggio new fly 4t 2v een beetje aan de slappe kant blijken te zijn..
Als je normaal optrekt vanuit stilstand, lijkt hij wel gewoon te willen rijden, maar naar mijn gevoel maar hij daarbij amper toeren om goed rap weg te komen...
Ook als ik een stukje heb gereden, dan bijna stil sta en weer als een haas er van door sprint lijkt de koppeling even niet mee te willen werken.. Begint dan even in te houden de koppeling begint dan even te bonken (merk je dat de scooter begint te bokken en na even gas terug te hebben gegeven en gas weer erop hebben gedaan dan weer te hervatten lijkt hij daarna weer gewoon door te rijden. Misschien denk je de segmenten zijn misschien glad en daardoor misschien geen of weinig grip..
Ik heb de motor al eens open gehad en de koppeling bekeken en de schoentje wat opgeschuurd, maar hiermee krijg ik het probleem niet mee opgelost..
Ook zie je aan de koppeling dat hij amper over de hele lengte van de segmenten heeft geslipt.. Je ziet alleen in het midden een klein stukje dat hij het huis geraakt heeft..
Hierdoor denk ik dus dat de koppeling te laag staat afgesteld en daardoor wat strakkere trekveren nodig hebt..
Nou zie ik ook dat malossi de waarde aangeeft in RPM en andere merken in percentages.. Hoe kan ik dit met elkaar vergelijken??
Ik weet verder ook geen standaard waarde waarop de fabrieks koppeling aangrijpt, dus weet niet zeker of dat de 4000rpm trekveren dan een goed idee zijn.
Andersinds twijfel of ik niet beter een verlichtde RMS sport koppeling kan kopen.. Zelfde waarde trekveren als origineel. Alleen dan minder massa aan de koppelings segmenten, en daardoor zouden die minder snel naar buiten komen en dus aangrijpen op iets hogere toeren..