Uitlaat doorgeslepen door iemand?

Jurim

Member
Mijn scooter deed het helemaal prima, recentelijk overgekocht en heel tevreden. Van de een op de andere dag maakt hij een hard en hol geluid bij het rijden. Blijkt dat de uitlaat buis is doorgeslepen of iets dergelijks (zie foto). Ook mist er een bout die de uitlaat vastmaakt aan de rest van de scooter. Wat denken jullie dat er is gebeurd? Poging tot diefstal? En weten jullie een fix voor dit of moet ik een hele nieuwe uitlaat kopen?
 

Attachments

  • IMG_20230828_195904.jpg
    IMG_20230828_195904.jpg
    122.3 KB · Views: 52
Advertisement - register to remove this

Mijn scooter deed het helemaal prima, recentelijk overgekocht en heel tevreden. Van de een op de andere dag maakt hij een hard en hol geluid bij het rijden. Blijkt dat de uitlaat buis is doorgeslepen of iets dergelijks (zie foto). Ook mist er een bout die de uitlaat vastmaakt aan de rest van de scooter. Wat denken jullie dat er is gebeurd? Poging tot diefstal? En weten jullie een fix voor dit of moet ik een hele nieuwe uitlaat kopen?
Lijkt me gescheurd.
Hoe? Geen idee!
Oplossing? Een nieuwe, je kan hem lassen maar zo dun dat is een vak apart althans als je het goed wil hebben van binnen en buiten. Dicht krijg je hem wel..
 
Die snee in de buis, lijkt meer op een scheur.. Als je daar een slijptol erop zet zie je dit wel aan de sneede van de snee.

Haakse slijper maak meestal alleen rechte snedes.

Zie bij jou dat er allemaal rafeltjes eraan zit. Dit kan nooit gezaagd of geslepen zijn.


Ik denk dat je eerst die bout bent kwijt geraakt.. (misschien door slecht schroefdraad ofzo)

En toen heb je er blijkbaar een tijdje zo ermee gereden.. Er is een spannings verschil ontstaan in die buis, en toen is dat door spanning zelf gaan scheuren. Zeker als je uitlaat niet goed vast zit en klappert en of geen steun meer heeft dat de kans groot is dat die scheurt.


Beste is even dicht lassen en de bout terug plaatsen met blauwe locktite eraan.
 
Ik heb hetzelfde gehad bij mij zat de scheur ff voor de demper, ook door de bout die los was gaan zitten.
Op je foto zie je een las maar dat zijn 2 pijpen over elkaar heen geschoven waardoor je meer materiaal hebt.
Met mijn lasapparaat met 0.6mm draad blies ik er zo gaten in hoe voorzichtig ik ook deed.
Ik had een nieuwe uitlaat gekocht en ik had er coils ingezet bij de ophanging, ik check het af en toe en de bouten blijven goed vastzitten.
 
- Dus eerst naar de locale scooterzaak de bout halen die je mist.
- Daarna langs de bouwmarkt twee slangenklemmen halen.
- Van al dit ge-shop krijg je dorst en is de fut eruit dus een blikje Red Bull halen halen in de supermarkt.
- Blikje thuis gelijk leegdrinken.
- Schaar uit de keukenla nemen.
- Boven en onderkant van het blikje knippen en de holle "buis" 1x vertikaal doorknippen.
- Dat vierhoekige stukje dunne alu wikkel je om de breuk.
- Beide slangenklemmen aan de uiteinden van de wikkel.
- Klaar is Jurim's nieuwe Red Bull uitlaat. ;)
 
Mijn scooter deed het helemaal prima, recentelijk overgekocht en heel tevreden. Van de een op de andere dag maakt hij een hard en hol geluid bij het rijden. Blijkt dat de uitlaat buis is doorgeslepen of iets dergelijks (zie foto). Ook mist er een bout die de uitlaat vastmaakt aan de rest van de scooter. Wat denken jullie dat er is gebeurd? Poging tot diefstal? En weten jullie een fix voor dit of moet ik een hele nieuwe uitlaat kopen?
Als je de achterste ophangingsbout mist dan breekt de demper heel gauw af. Ik heb het zelf ook al ns gehad. Je opties zijn om hem te lassen/laten lassen of een nieuwe te kopen. Kost rond 30 euro meestal
 
- Dus eerst naar de locale scooterzaak de bout halen die je mist.
- Daarna langs de bouwmarkt twee slangenklemmen halen.
- Van al dit ge-shop krijg je dorst en is de fut eruit dus een blikje Red Bull halen halen in de supermarkt.
- Blikje thuis gelijk leegdrinken.
- Schaar uit de keukenla nemen.
- Boven en onderkant van het blikje knippen en de holle "buis" 1x vertikaal doorknippen.
- Dat vierhoekige stukje dunne alu wikkel je om de breuk.
- Beide slangenklemmen aan de uiteinden van de wikkel.
- Klaar is Jurim's nieuwe Red Bull uitlaat. ;)

Men kan wel lachen, maar op deze manier (met wat gumgum) heb ik mijn vrouw der auto al 4 jaar op rij door de apk gekregen. Uber beun, maar heh hij is wel gasdicht!
 
- Dus eerst naar de locale scooterzaak de bout halen die je mist.
- Daarna langs de bouwmarkt twee slangenklemmen halen.
- Van al dit ge-shop krijg je dorst en is de fut eruit dus een blikje Red Bull halen halen in de supermarkt.
- Blikje thuis gelijk leegdrinken.
- Schaar uit de keukenla nemen.
- Boven en onderkant van het blikje knippen en de holle "buis" 1x vertikaal doorknippen.
- Dat vierhoekige stukje dunne alu wikkel je om de breuk.
- Beide slangenklemmen aan de uiteinden van de wikkel.
- Klaar is Jurim's nieuwe Red Bull uitlaat. ;)
Ik ga dit serieus proberen, maar dan met hun gum pasta ertussen ook! Ik post het resultaat. Haha
 
ik zou een conservenblik (knakworst ofzo) nemen: red bull of andere drankjes zijn van alu en flinterdun, dat houdt geen twee weken.
Klopt het dubbel omgeslagen red bull aluminium met Holts Gun gum pasta en twee slangenklemmetjes heeft de hitte en trillingen niet gehouden. Ik ga hem toch laten lassen door een kennis van mijn vader. Hopelijk is dat mogelijk... Zo niet koop ik een blik vegetarische knakworsten en grotere slangenklemmetjes haha!
 
Klopt het dubbel omgeslagen red bull aluminium met Holts Gun gum pasta en twee slangenklemmetjes heeft de hitte en trillingen niet gehouden. Ik ga hem toch laten lassen door een kennis van mijn vader. Hopelijk is dat mogelijk... Zo niet koop ik een blik vegetarische knakworsten en grotere slangenklemmetjes haha!
Want runder knakworst blikken passen niet??
 
Snap niet waarom er perse gemeld worden moet waarom het vegetarische moeten zijn,. Daar heb ik wel een hekel aan. :tearsofjoy:
Owja btw het was als grap bedoelt, aleen kan ik via de tel geen smileys toevoegen en met pc wel..
 
- Dus eerst naar de locale scooterzaak de bout halen die je mist.
- Daarna langs de bouwmarkt twee slangenklemmen halen.
- Van al dit ge-shop krijg je dorst en is de fut eruit dus een blikje Red Bull halen halen in de supermarkt.
- Blikje thuis gelijk leegdrinken.
- Schaar uit de keukenla nemen.
- Boven en onderkant van het blikje knippen en de holle "buis" 1x vertikaal doorknippen.
- Dat vierhoekige stukje dunne alu wikkel je om de breuk.
- Beide slangenklemmen aan de uiteinden van de wikkel.
- Klaar is Jurim's nieuwe Red Bull uitlaat. ;)


Je kan zo maar een goede vader zijn.. Of de hand van god.
 
Back
Top