uitlaat bevestiging kapot

ziasds

New Member
hoi allemaal, ik heb dus een probleempje, ik ging dus een nieuwe uitlaat monteren aan mijn 2takt 50cc cilinder en zag toen dat de oude uitlaat maar vast hing met 1 bout aan de cilinder omdat de andere gewoonweg afgebroken is... kan ik dit deel van de cilinder zo vervangen of moet ik een hele nieuwe cilinder kopen??
 
Advertisement - register to remove this

Hoi volgens mij bedoel je het tap einde deze kan je gewoon kopen bij de brommer zaak, maar zou je een foto kunnen maken zodat we kunnen zien wat er aan de hand is

Gr Tycho
 
En wat voor scooter is het en wat is de kilometer stand, het lijkt namelijk wel afgebroken en je zuigertje heeft ook wel betere tijden gekent als ik het zo even zie ( ik zou een nieuwe cilinderset kopen)
 
Ik weet niet wat voor een scooter het is maar normaal gesproken is het simpel.
Zadelbak eruit en je kan bij de cilinder.
Uitlaat is er al onderuit dus bougie dop er af en 4 Moeren of bouten eruit draaien en viola kop al in de hand.
Cilinder trek je er dan ook zo vanaf en dan het gat naar je carter afdekken (want je wil geen piston klem/ring in je carter)
Pistonbus met naald lager eruit en je hebt nu ook je zuiger in je hand.
Kijk ook ff naar speling op je bigend lager.
suc6
 
hoi,

De zuigerstang mag iets naar de zijkant kunnen begwegen, maar als je hem met twee vingers vast pak en je kan hem iets omhoog en omlaag bewegen is het lager op

Op de foto zie je de gele pijl die speling mag hij iets hebben,

Maar de blauwe pijl als jij hem zo kan bewegen is het tijd voor een nieuwe,

Sorry voor de tekenkunsten ik moest het met me telefoon doen, hoop dat t zo duidelijk is en anders even op yt kijken

Gr Tycho
 

Attachments

  • Screenshot_20240415-123824_Chrome.jpg
    Screenshot_20240415-123824_Chrome.jpg
    85.9 KB · Views: 7
Ik zou het ook leuk vinden als je een foto kunt posten vd zuiger die er uit komt. Het lijkt wel of er zelfs gaten in zitten.

Misschien overbodig maar voor de zekerheid, vergeet niet de pakkingen te bestellen.
 
Wel mooi om te zien dat zelfs als de zuiger er zo uit ziet dat het toch nog blijft rijden.
Ik heb destijds wel eens met een gat in de vlotterbak gereden die onderweg was weg gesleten door het luchtfilter,
hoe dat kon blijven rijden is me nog steeds een raadsel.
 
Zuiger ziet eruit alsof hij een warmloper heeft gehad
of hij zit er al heel lang in dat kan natuurlijk ook.

Maar als het een warmloper is geweest zou ik toch ook ff naar je oliepomp kijken of je sproeier (te klein)

Of er heeft een stuk van je bovenste zuigerveer ertussen gezeten (er mist nogal wat daarvan)
 
Back
Top