Scooter start niet meer en spuugt lucht uit de uitlaat

Aerox70cc..

Aerox50cc
doppler endurance krukas met skf lagers
tpf black trophy 70cc gietijzer.
Mallosi carbon membraam plaatjes.
polini 19 mm carb sproeier 85 begon met 110.
Polini luchtfilter schuim
4,7 gr rolletjes
Gele malossi drukveer
Mallosi vario
3g koppeling polini met groen trek veertjes
Yasuni r uitlaat
En br9es bougie lange schacht
luchtschroef is 1,5 slag open

Hoi iedereen ben ik weer. Gister kwam ik terug van werk onderweg viel me scooter uit vanwege me bougie dop die niet meer bleef vast zitten op de bougie dus heb ik hem er Losje opgezet. Thuis gelijk maar even een nieuwe bougie dop met bougie er op gedaan daarna niet weer getest 1 uur later scooter start niet meer alles weer naar het oude gezet scooter start nog steedts niet. Ik dacht wss warm loper gehad alles er af gehaald bleek dat niet zo te zijn het zag er netjes uit. Nu ik er alles toch af had dacht laat ik me cilinder bewerken dus ik een poort map gemaakt en alles op berekend daar uit kwam dat ik een blow down van 12 had dus en ik zag op internet staan dat tussen de 15 en 20 op mijn cilinder goed was. Dus heb ik me uitlaat poort voor 2 mm verhoogd nu een blow down van 20 ook gelijk de uitlaat poort gladjes gemaakt. Spoelpoorten heb ik zo gelaten want dat werd te ingewikkeld om mee te kloten. Toen ben ik nog verder gaan kijken naar het probleem waardoor hij niet starte alles keeringen bekeken alles was nog goed later zag ik me vacuum slang loshangen dus ik dacht dat zou het wel geweest zijn. Alles zit er weer op start nog steedts niet en niest nu uit de uitlaat/ spuit heel veel lucht uit de uitlaat. Weet iemand nog iets ik ben namelijk radeloos.

Wat heb ik allemaal bekeken

Vonk is goed
Bougie getest verschillende
Keeringen goed
Krijgt benzine loopt zelfs langs de uitlaat poort naar buiten
Hand voor de lucht filter zuigt vacuum.
Vlotter bekeken was goed.
Uitlaat is ook niet verstopt
Hij heeft even 3 seconden gelopen viel daarna weer uit
Post automatically merged:

Setup zit trw ook nog een vl 14 membraam op en een polini spruitstuk
 
Advertisement - register to remove this

Klinkt alsof je heel je timingen verpest hebt, je uitlaat 2mm verhogen uit het niets klinkt als een slecht plan.
Het klinkt nu alsof hij ontbrandt voordat de uitlaat afgesloten is en knalt daardoor.

Of je ontsteking vonkt op het verkeerde moment?
 
Ik was daar dus ook al bang voor dat ik het verpest had. Die onsteking heb ik niks aan gedaan dus ik weet niet of ik kan check of die nog staat?
 
Als het een originele is dan kan je kijken of de spie nog heel is.
Maar ik durf je bijna op een papiertje te geven dat die cilinder niet meer gaat lopen zo :(
 
Dat zou ik nog wel even kunnen doen. Anders word het een nieuwe cilinder
Post automatically merged:

Ik ben bang dat ik eht verpest maar ja het is al gebeurd iemand nog een goede 70cc cilinder die goed bij me setup past en die iets dan de tp black trophy. Zelf zat ik te kijken naar een stage 6 street race cilinder?
 
Last edited:
Hoi, ik heb toch weer het vliegwiel er af gehaald en ja de spie was afgebroken nieuwe ingezet en hij doet het weer. Voor de rest trek hij ook beter.
Post automatically merged:

Dus er kan ene slotje op
 
Back
Top