Van terugloop naar standaard uitlaat. Afstellen?

Firefox17

New Member
Dag mensen,

Ik had in het andere subforum al een bericht gepost, maar helaas weinig reactie. Daarom hier een korte vraag die me interesseert:

Als ik op mijn 70cc malaguti met gianelli terugloop een standaard Aerox uitlaat monteer (zonder prop, met resonantiebuis). Wat raden jullie dan aan om met de sproeier en rollen te doen?

Mijn doel is de scooter wat (veel) stiller maken en wat minder fel. Ik wil de benodigde onderdelen graag hier in NL kopen waar ze een stuk beter en goedkoper te krijgen zijn dan in Kroatie waar de scooter staat. Ik ga er half oktober weer heen voor 10 dagen. Dan wil ik de Firefox klaarmaken voor de kentekenkeuring (soort APK).

Thanks alvast.
 
Advertisement - register to remove this

Altijd opnieuw afstellen.. Is een andere uitlaat, dus ook presteerd die andere uitlaat anders. Sproeier zal wel kleiner moeren, rollen zwaarder.
 
rollen zwaarder inderdaad. sito plus uitlaat is ook prima stil kwa geluid, maar wel met veel prestatie, voorname op 70cc. sproeier moet ook kleiner als je de orginele erop zet. begin eens met 4 maten.
 
Ik dacht eerst ook aan een Sito Plus, maar toen kwam die Aerox uitlaat erg goedkoop op mijn pad. Ik probeer het eerst daarmee, mocht ik meer willen kan ik altijd nog naar een Sito Plus.

Stel, er zitten nu 4.5 gr rollen in (dat zie ik overal aangeraden worden voor die setup). Is 6,0gr dan een goed begin? En zou ik ook nog iets aan de trekveren moeten veranderen? Of eerst enkel rollen en sproeier om te beginnen?
 
..........Er op kloppen /tikken misschien ?

Een Hol geluid ....... of een Compact geluid ...

En met een lege demper heb je minder tegendruk, en minder trekkracht.
 
Back
Top